مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

Android Studio

تنیجه
مقایسه: برابر
قابلیت
تکمیل کد (Code Completion): عمده مدت یک برنامه نویس به کلنجار رفتن با کدهای پروژه خویش می گذرد، پس بایستی قدر دان وجود این قابلیت باشید . شخصا، مهم ترین بخش برای من زمانی بود که IDE اعضای یک شیئ را برای من ابلاغ می کرد .
در کل، من فهمیدم این قابلیت خیلی در Android Studio در مقایسه با Eclipse کاملتر و خوبتر است، در حالی که در Eclipse در عمده زمان ها یه خرده حیران کننده بود و همیشه نتایج دقیقی نمی دهد!

طراحی اپلیکیشن در مشهد
نتیجه
مقایسه: Android Studio (با اقتدار!)
یکپارچگی
Gradle: Android Studio از تیم ابزارهای Gradlee استعمال می کند؛ در واقع، آن واقعا یکدست است، و قابلیت و امکان ندارد از ابزار دیگری به کارگیری کند! به عبارت دیگر، شما گیر افتاده اید: در حالتی که شما درحال تغییر تحول از Eclipse به Android Studio می باشید و از Gradle در Eclipse به کارگیری نکردید (که از طریق یک پلاگین پشتیبانی برای آن ارائه می دهد)، شما در درحال حاضر انجام یک تغییر و تحول گران قدر هستید .
این
نشان می دهد Gradle یک ابزار فوق العاده می‌باشد و در صورتی‌که تصمیم گرفته اید از Eclipse به کار گیری کنید، با این اکنون پیشنهاد می کنم حتما به قابلیت و امکان های Gradle نگاهی بیاندازید و آن را امتحان نمایید تا ببنید با پروژه شما هماهنگ هست، و در صورتی‌که قصد مسافرت به Android Studio را دارید از این نا آرزو نشوید که در Eclipse گیر کنید!
نتیجه
مقایسه: Android Studio
پلتفرم
ابری گوگل: Android Studio دارنده یک پشتیبانی محلی از پلتفرم ابری گوگل می باشد که به شما این امکان را می دهد تا با به کار گیری Google App Enginee از کدهای سمت سرور به کار گیری نمائید یار با کارهای دیگر (مانند پشتیبانی از داده های کاربران خود) . این یک امکان قشنگ می باشد که شما احتمال دارد نمی خواهید نرم افزار شما از آن قطع باشد . (شما می توانید با دیگر اطراف های ابری نیز یکدست گردید ولی Android Studio آن را راحت خیس کرده است) . گوگل به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا در کنسول فضای ابری آن پروژه هایتان را بسازید، که این قابلیت تنها برای نرم افزار های اندرویدی نیست! شما می توانید از آن برای ایجاد نرم افزار های زیر وب استفاده نمایید که در تعامل با نقشه های گوگل باشند . به عنوان مثال، نرم افزار روی سرور های ما که با Google Docs یک دست گردیده میباشد .
همچنین
Android Studio این قابلیت و امکان را می دهد تا اپلیکیشنهای خود را یکپارچه کنید، تست فرمایید و کدهای سمت سرور خود را بصورت محلی اجرا فرمایید و بر روی یکی از سرورهای گوگل استقرار پیدا کنید؛ به زبان دیگر هر چیزی که نیاز دارید (حداقل برای شروع) آنجاست! ولی همه این امکان ها برای Eclipse، با افزونه Google بر Eclipse وجود دارد . بله، شما می توانید یک نرم افزار سمت سرور با Eclipseبسازید و آن رو روی یکی از سرورهای گوگل استقرار دهید . ابزارهای اضافی به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا با سرور یک دست گردید نظیر پایگاه داده ها ابری .

همچنین
بخوانید : ارتقاء درآمد گسترش دهندگان اندروید ریور فیض
مقایسه: برابر
رابط
کاربری: Eclipse گران قدر می‌باشد و احتمال دارد یک مقدار دست و پا گیر! اینجانب از آن از زمانی استفاده می کنم که از یک ده سال پیش محبوب شد، بنابرین اینجانب از همگی خط مش ها خصلتهای آن در رابط کاربری با خبر هستم . اینجانب به یاد می آورم در ابتدا ضعف داشت، ولی بگذارید آن را توضیح بدهم: همگی محفظه ها در اولِ زمانی که از آن به کار گیری می نمائید دچار ضعف می باشند . با در لحاظ به چنگ آوردن آن، من مورد های منو و ابزار ها را در Android Studio به اینجانب آن چیزهایی را نشان می دادند که واقعا نیاز داشتم سریعتر و سهل وآسان خیس در مقایسه با همتایان خود در Eclipse ، حتی با وجود افزونه اندروید .
آن می خواهد خاطره آوری نماید که یک جنبه دیگر در رابط کاربری هم وجود دارد: Android Studio اختصاصی طراحی برای اندروید طراحی شده است، در حالی که Eclipse ساخته شده تا یک محیط کاربری برای اهداف متفاوت باشد با هر پلتفرم و هر زبانی (اگر چه جاوا به وضوح انگیزه اصلی بوده است) .

فیض
مقایسه: Android Studio
محیطهای
کاری و پروژه ها: یک چیزی که مدام متوجه آن شدم رابطه غیر ارگانیک Eclipse برای برقراری ارتباط با فضای کاری می باشد . زمانی که می خواهید روی چندین پروژه بصورت هم‌زمان کار کنید، شما آنها را در یک محفظه با هم ادغام می فرمایید . برای آنکه به یک فضای فعالیت دیگر وارد شوید باید یک مسیر دیگر را انتخاب نمائید و آنوقت Eclipse دوباره روش اندازی می شود که بنظر من مدام مشقت بار به لحاظ می برسد . وقتی بخواهید پروژه ها را در بین دور و بر های عمل جابجا کنید همگی چیز به سرعت به یک مفتضح تبدیل می شود . یک رویکرد مطلوب برای آن وجود دارد، البته این خیلی سهل می‌باشد که آن‌ها را به هم متصل نمائید .
من علاقه زیادی به Microsoft Visual Studio ندارم ولی بخش اعظم از هر محفظه بسط دیگری با آن عمل کردم (به ادله این که پرداخت مشتریان مستمند فعالیت در آن هست)، و اینجانب می گویم مدیریت پروژه ها و اطراف های کاری (که solutions نامیده می شوند) در Visual Studio به لحاظ اینجانب خیلی ساده خیس از آن ها در Eclipse می‌باشد .
در قضیه Android Studio نیز زمینه بالا در قضیه Visual Studio و Eclipse تکرار می شود . با Android Studio تمامی چیز در یک پروژه محصور می شود (برای همین احساس یک پروژه در Android Studio خیلی جالب خیس از Workspace در Eclipse هست) . در پروژه خویش شما ماژولها (modules) را دارید، گروه با اهمیت خود از کدها، از جمله اپلیکیشنتان که در درحال حاضر ساختش هستید یکی از ماژولهای شماست . اگر یک کتابخانه (library) برای نرم افزار خویش داشته باشید آن نیز یک ماژول دیگر می‌باشد . اما چیزهای دیگر هم بعنوان یک ماژول واجد موقعیت هستند، مانند اسکریپتهای ساخت . این برای من حس بهتری را به من می دهد و مضاعف ارگانیک خیس به نظر می رسد . این معنا از IntelliJ IDEA به Android Studio به ارث رسیده می‌باشد .


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۴:۰۹ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)