مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

بهترین زبان برنامه نویسی برای شروع

یک عدد از معمول ترین سوال هایی که از هر برنامه نویس تازه کاری می شنوید این میباشد که: “کدام لهجه برنامه نویسی را خاطره بگیرم؟” . برای بعضی برنامه نویس های مشتاق، این سوال به مانعی تبدیل می شود که هیچ گاه از آن عبور نمی نمایند . برنامه نویس های زیادی چشم شده اند که همیشه در هم اکنون پرش از زبانی به زبان دیگر هستند و همیشه نگرانند که در انتخاب زبان خطا نکرده باشد . در صورتیکه شما نیز نگرانید و نمی دانید که چه زبانی را برای برنامه نویسی انتخاب نمایید این مقاله به شما امداد خواهد کرد .

طراحی اپلیکیشن در مشهد

در واقع این که چه زبانی را برای استارت انتخاب کنید، به میزانی که شما تاءمل می نمائید اهمیت ندارد . دلایل زیادی برای این ادعا وجود دارد البته یکی از حیاتی ترین دلایل این میباشد که بخش اعظمی از لهجه های برنامه نویسی هسته ی فراوان مشابهی دارند . با این که قواعد متعدد می باشند و لهجه های برنامه نویسی ظاهر متفاوتی دارا‌هستند و چه بسا گروه خصوصیت های متفاوتی هم دارند، با این درحال حاضر لهجه های برنامه نویسی بیش از آن چه انتظار دارید شبیه اند .

تقریبا تمام گویش های برنامه نویسی باید ساختار های شالوده ی شرطی، رینگ ها، فراخوانی توابع و ذیل برنامه ها را داشته باشند . حتی گویش های برنامه نویسی متعددی وجود دارا‌هستند که مضاعف به هم شبیه هستند، و درصورتی که یکی از آن ها را یاد بگیرید، باقی لهجه ها را نیز یاد گرفته اید . برای نمونه #C و java فراوان به هم شبیه اند و javaScript به هر دو زبان مشابه هست .

یادگیری اولی گویش برنامه نویسی همواره طاقت فرسا ترین یادگیری خواهد بود .همین که یک گویش برنامه نویسی را یاد بگیرید، یادگیری زبان دوم بی آلایش خیس می شود . آن گاه از یادگیری دو یا چندین زبان برنامه نویسی هر زبان جدیدی که یاد می گیرید فراوان بی آلایش تر خواهد بود .

لهجه های برنامه نویسی خیر تنها از چیزی که شما تامل می کنید به هم شبیه تر هستند، بلکه حتی شما به راحتی می توانید یادگیری یک لهجه برنامه نویسی را کنار بگذارید و آن را با یک لهجه برنامه نویسی گوناگون ادامه دهید . برای مثال در صورتی‌که شما یک گویش برنامه نویسی را خاطره گرفتید و تصمیم گرفتید که این زبان مناسب شما نمی باشد یا این که شغلی به شما معرفی شد که می بایست از گویش دیگری به کار گیری کنید، ابدا مسائل ی مهمی نمی باشد . زیرا شما عمل طاقت فرسا یادگیری او‌لین زبان برنامه نویسی را انجام داده اید و خواهید دید که در بسیاری از شغل ها برنامه نویسی، به خصوص در کمپانی های بزرگ، تاکیدی بر یادگیری یک گویش برنامه نویسی یگانه وجود ندارد . تجربه نشان داده می‌باشد که در اکثر رای زنی های کاری برای حل یک مسائل ی برنامه نوییسی، از شما می خواهند زبانی که با آن آسان خیس هستید را تعیین فرمائید . هیچ اجباری برای به کارگیری از گویش برنامه نویسی خاصی وجود ندارد .

اگر چه از حیث اینجانب حقیقتا اهمیت ندارد که با چه زبان برنامه نویسی ای استارت کنید، البته در صورتیکه همچنان در تعیین خلل دارید، آیتم هایی را به شما معرفی می کنم که برای گزینش بایستی آن ها را در نظر بگیرید .

دور‌نما
و آتی شغلی
برای بخش اعظم افراد، اصلی ترین چیزی که باید در لحاظ گرفته شود این می‌باشد که یک زبان برنامه نویسی یگانه چه شغل هایی را می تواند برای شما آماده نماید و آتی ی زبان مورد حیث چه خواهد بود . در اکنون حاضر برای بخش اعظم زبان های برنامه نویسی معروف، در هر وقتی شغل های در دسترس متعددی وجود دارد . آوازه یک گویش برنامه نویسی به مرور برهه زمانی ممکن هست کم یا مضاعف شود، اما اگر شما به شغلتان اهمیت می دهید، بایستی یکی از زبان های برنامه نویسی اساسی دارای اسم و رسم را برای یادگیری در نظر داشته باشید .
گفته میشود گویش های کلیدی پر اسم و رسم عبارت اند از:
#C
Java
Python
Ruby
JavaScript
++C
PHP
مدام شغل ها بسیاری برای برنامه نویسی که به یک عدد از این زبان ها مسلط می باشد وجود دارااست . اما با دقت به محل معاش تان ممکن است باز هم مجبور شوید از بین این لهجه ها تعیین کنید یا این که تصمیم به نقل مکان بگیرید . برای مثال اگر شما در شهر کوچکی زندگی می نمایید که در آن شهر فقط یک شرکت وجود دارد، و این کمپانی تمامی ی عمل های برنامه نویسی اش را به زبان java انجام میدهد، توصیه اینجانب به شما این می باشد که java خاطره بگیرید .

درصورتی که با نقل مکان مشکلی ندارید یا تصمیم دارید به چهره آزاد برنامه نویسی کار کنید، می بایست یک گویش غیر معمولی و قلیل کاربرد را برای یادگیری در حیث بگیرید و دشوار فعالیت فرمایید تا به مهارت بالایی در آن مسئله برسید . موضوع ای که در آن برنامه نویس ماهر قلیل پیدا می شود . البته در شرای می خواهید تنها برنامه نویسی را استارت کنید، پیشنهاد می کنم از یکی از زبان های حیاتی به کار گیری کنید .

نکته ی دیگری که باید در حیث گرفته شود این می باشد که آتی ی زبان برنامه نویسی که شما در نظر دارید چه خواهد بود . در درحال حاضر حاضر، لهجه Objective-C ممکن است تعیین نیکی برای شروع نخواهد بود . به این برهان که بسط دهندگان iOS تغییر مسیر داده و از swift به کارگیری می نمایند و کمپانی Apple سرمایه گذاری عظیمی در لهجه برنامه نویسی swift انجام داده هست . اگر شما در حالا حاضر برنامه نویس Objective-C بودید مشکلی وجود نداشت، زیرا همچنان شغل ها بسیار زیادی برای این لهجه وجود داراست . ولی این گویش احتمالا تعیین نیکی برای آینده نمی باشد .

واضح هست که هیچ کدام از ما، گوی کریستالی در اختیار نداریم تا پیشگویی کنیم که کدام لهجه در آتی معروف تر می شود . برای نمونه سال ها ارتفاع کشید تا لهجه Ruby دارای شهرت شود یا مثلا javaScript یک عدد از بدترین زبان ها از حیث طراحی میباشد و در اصل برای ایجاد هشدار ها و pop-up های کوچک در صفحه های اینترنت استعمال می شد . البته در حالا حاضر یک لهجه دوچندان پر اسم و رسم می‌باشد . بدین ترتیب سعی فرمائید آتی را پیش بینی نکنید، مگر این که یک گوی کریستالی در اختیار داشته باشید که در آن فیس برنامه نویسی را فراموش کنید، پیشگویی درآمد بیشتری داراست .
????


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۲:۱۶ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)