مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

اپلیکیشن روبیکا

اپلیکیشن روبیکا که در ایام عید باستانی 97 به کاربران اهل ایران معرفی و عرضه شد، حاشیه ها متعددی به همراه داشته و بیش از آنکه به دلیل امکانات و خدماتی که به یوزرها ارایه می دهد شناخته شود، به حواشی موجود در آن پر اسم و رسم بوده و بحث‌هایی که بر راز امنیت این اپلیکیشن وجود داشته، موافقان و مخالفان متعددی داراست که حال ما قصد داریم به ابلاغ دلایلی بپردازیم که به کار گیری نکردن از روبیکا را توجیه می‌کند .

طراحی اپلیکیشن در مشهد

این نرم افزار که با یک بودجه عظیم تبلیغاتی پا به میدان نهاده و در سریال‌های متفاوت رسانه ملی و همچنین تبلیغات محیطی معرفی شده، در بین کاربران ایرانی حسابی شناخته گردیده و به آوازه بی‌نظیری رسیده میباشد البته این نرم افزار معایبی هم دارد که در ادامه به آنها خوا هیم پرداخت .

نرم افزار
روبیکا
1-
مساله غیر قابل فهم امنیت در روبیکا آزار دهنده است! مهم ترین دلیلی که مخالفین این نرم افزار مطرح می‌کنند، دسترسی‌هایی می باشد که در سورس این اپلیکیشن به دیگر برنامه‌های یوزرها وجود دارااست . طبق بررسی‌هایی که بوسیله آزمایشگاه آی‌تی‌رسان انجام شد، دسترسی روبیکا به تلگرام و بقیه پیام رسان‌های مو جود در سیستم ادله کاربران و این دسترسی‌ها قضیه اعتراض اکثری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی گردیده است .

در پیش‌رو موافقین این اپلیکیشن می گویند دسترسی‌های جانور در روبیکا طبیعی بوده و اکثری از برنامه‌های اندرویدی دارنده این دسترسی‌ها می باشند و نکته تعجب آور و جدیدی نمی باشد که در نرم افزار روبیکا وجود دارااست . البته مخالفین روبیکا در پاسخ به نامفهوم بودن داده ها صاحب و مالک یا این که مالکین این اپلیکیشن و عدم شناخته شده بودن‌شان را نگران کننده ارزیابی مینمایند چرا که دسترسی‌های موجود، اطلاعاتی را در اختیار افراد ناشناس قرار میدهد که میتوانند اقدامات خرابکارانه‌ای را درمقابل یوزرها داشته باشد .

2-
بدون نقص نبودن بخش‌های گوناگون نرم افزار روبیکا یک عدد دیگر از عارضه ها عدم استعمال از اپلیکیشن روبیکا، بدون نقص نبودن بخش‌های گوناگون آن است که سبب ساز میشود روبیکا صرفا یک نرم افزار نصفه کاره به نظر برسد و در مواقعی که مدعی است، نتواند نیازهای یوزرها را برطرف نماید . به طور نمونه در بخش پخش زنده این اپلیکیشن، بعضی از شبکه‌های پرطرفدار مثل تماشا و آی‌فیلم وجود ندارد و این ضعف تعجب آور به لحاظ می‌رسد چرا که همگی اپلیکیشن‌های مو جود در مورد پخش زنده تلویزیون از تمامی کانال‌های صدا و سیمای مرز و بوم پشتیبانی می‌نمایند البته در روبیکا که به‌نظر از حامی زیاد کارکشته برخوردار است، اکثری از شبکه‌های تلویزیون وجود ندارند و استفاده کننده می‌بایست برای مشاهده آن ها از دیگر اپلیکیشن‌های جانور به کارگیری نماید .

 


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۸:۱۹ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)