مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

تفاوت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

دنیای امروزی و بغرنج امروز منجر گردیده طراحی اپلیکیشن در مشهد تا اصطلاعات متعددی رو در روز بشنویم و با اون ها آشنا بشیم ، دو عدد از ملموس ترین اون ها برای ما برنامه نویسان اصطلاحات هوش تصنعی و مصنوعی و یادگیری ماشین می باشد . تا اکنون این پرسش رو از خودتون پررسیدید رایاپارس که دقیقا تفاوت این دو عدد باهم چیه ؟ در‌صورتی‌که عشق دارید بدونید تفاوتشون چیه پیرو پست با اینجانب یار و همدم باشید
درود دوستان محمد رجب زاده هستم و تو این پست میخوام براتون تفاوت هوش تصنعی و مصنوعی و یادگیری ماشین رو براتون بدون نقص توضیح بدم

درکل هوش تصنعی به روند تبدیل کامپیوتر به یک ماشین هوشمند application که توانگری حل مسائل انسانی رو داشته باشه هوش تصنعی و مصنوعی میگن

برای اینکه خوب متوجه مقاله بشیم بهتره اولیه بریم سراغ تاریخچه هوش تصنعی و اون رو نظارت کنیم

تاریخچه هوش تصنعی
هوش تصنعی و مصنوعی نخستین دفعه درسال 1956 تحت عنوان یک حرفه دانشگاهی نهاد گذاری شد و مقصود آن تاکنون نسبتاً اثبات باقی‌مانده میباشد ، اولی نهاد گذاران هوش تصنعی طرحی نوشتند که به ماشین ها یا این که به صورت خاص خیس کامپیوتر ها بازی چکرز را حافظه میداد ، درواقع ماشینی که‌این اپلیکیشن را روی آن نصب میکردند میتوانست چکرز بازی نماید و درصد احتمال موفقیت آن نسبت به بشر قابل قبول بود و این پروژه به طور کامل چیره بود .

توفیق این پروژه سبب ساز شد تا دانشمندان دانش کامپیوتر عشق و علاقه ای بی اندازه بدین حرفه نو پیدا نمایند البته آن ها نمی دانستند چه رویه مشقت بار و وقت گیر در پیش دارا‌هستند .

رفته رفته تکنیک ها و طرز های متنوعی با نقاط قوت و ضعف متفاوتی ساخته و روانه جامعه ها هوش تصنعی و مصنوعی شد یکی‌از مهم ترین این تکنیک ها یادگیری ماشین اسم داشت .

تاریخچه یادگیری ماشین
همان طور که پیش خیس گفتیم ، یادگیری ماشین یکی تکنیک های طراحی هوش تصنعی و مصنوعی میباشد . این تکنیک نخسین بار درسال 1959 به وسیله فردی به اسم آرتور ساموئل مبنا گذاری شد . ایده اساسی این تکنیک این میباشد که همان طور که بشر ها از داده های محیطی آموزش میبینند ماشین ها نیز دانش خویش را از همین طریق بدست بیاورند .

درواقع در‌این نحوه ما داده های متعددی (که هرچه بیشتر باشید عالی میباشد) داریم که صحیح و اشتباه بودن آن‌ها‌را معلوم کرده ایم و آن‌ها را به ماشین می‌دهیم تا آن هارا پردازش کرده و اصطلاحا Train (ترین) گردد . بر طبق وسعت اطلاعات ، ابهام الگوریتم یادگیری و اقتدار پردازشی ماشین مدتی ارتفاع میکشد تا ماشین ما Train گردد .

بعداز این که ماشین ما Train شد می‌تواند داده های شبیه را با سرعت و اعتنا بالا تحقیق کرده و سود را در مشت ما قرار دهد ، از جمله ما می توانیم داده های فراوانی از جمله ها و لغات توهین آمیز و غیر توهین آمیز متفاوت گردآوری کرده و آنها‌را در مشت ماشین در اختیار بگذاریم ، بعداز اینکه ماشین ما Train شد قادر خواهیم بود جمله ها و کلمات مختلفی را به آن داده تا از نگاه واحد سنجش توهین آمیز بودن آن‌ها‌را تحقیق کند . از این سیستم در وب سایت های بلندمرتبه جهان بسیار مصرف شده میباشد در کشور ایران هم تارنما تاپ لرن برای بخش نظرها زمان های خویش از این سیستم به کارگیری می نمایند .


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۲:۱۷ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)