مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

فریم ورک چیست

فریم ورک( Framework ) یا این که «چارچوب» واژه‌ای می باشد که با کاربردهای گوناگون مورد به کار گیری قرار میگیرد . مشهورترین کاربرد این واژه در «دات نت فریم‌ورک» می باشد . در ادامه به معانی متفاوت این واژه و بعضا مفاهیم دارای ارتباط با آن خوا‌هیم پرداخت .

طراحی اپلیکیشن در مشهد
فریم
ورک چیست
آشنایی
با کادر ورک فریم ورک در اصطلاح به چارچوب نرم‌افزاری گفته می شود . یک فریم‌ورک مجموعه‌ای از کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و احتمالا مجموعه‌ای از قوانین برای برنامه‌نویسی هست .
برای نمونه چارچوب «دات نت قاب ورک» محصولی از کمپانی مایکروسافت است که حاوی هزاران کتابخانه‌ی کوچک به یار قواعد و ابزارهایی برای توسعه‌ی برنامه‌های مختلف در آن هست .
یک چارچوب یا این که فریم‌ورک به برنامه‌نویسان یاری مینماید کدهای کمتری بنویسند و در مقطع کمتری به نتیجه‌ی بهتری دست پیدا کنند . در چارچوب دات‌نت و فریم‌ورک شبیه آن، اتومبیل مجازی جاوا، این امکان وجود دارد که برنامه‌ی متن شده، روی سیستم‌عامل‌های متفاوت به صورت یکسان فعالیت نماید .

کادر
ورک‌های برنامه‌نویسی فریم ورک‌ها علاوه بر نمونه‌های فوق که واسطه‌ای میان سیستم عامل و برنامه‌نویس هستند، در انواع دیگری هم قابل مشاهده می‌باشند .
برنامه‌نویسان فارغ از گویش برنامه‌نویسی که با آن فعالیت می نمایند با قاب ورک‌های برنامه‌نویسی نیز مواجهند . این قاب ورک‌ها مجموعه‌ای کدهای از پیش آماده، کتابخانه‌های برنامه‌نویسی و قوانین توسعه‌ی نرم‌افزار هستند .
برای طراحی وبسایت با زبان php کادر ورک‌های گوناگونی وجود دارا هستند . قاب ورک‌هایی مثل Symfony، CakePHP، Zend و Laravel از این دست می باشند . این فریم‌ورک‌ها به برنامه‌نویسان امداد مینمایند بخش اعظمی از کدهای تکراری که در بیشتر برنامه‌ها موضوع نیاز میباشند را بازنویسی نکنند . همچنین با تعریف قوانین، سرعت توسعه و گسترش را افزایش می‌دهند، امنیت را بهبود می بخشند و یاری میکنند تا توسعه‌پذیری کد بهبود یابد .

برای مشاهده‌ی بهترین فریم‌ورک‌های php، اینجا کلیک نمایید .

ساختار
MVC در فریم‌ورک‌ها عبارت MVC یا Model View Controller واژه‌ای هست که در هنگام عمل کردن با کادر ورک‌ها مسئله به کار گیری قرار می گیرد .
این عبارت شکلی خاص از ادغام کدهای برنامه‌نویسی می‌باشد . در این شکل از برنامه‌نویسی کدهای برنامه به سه بخش تقسیم میگردند . با تقسیم و طبقه بندی کدها، برنامه به رخ سه لایه منقطع از هم در می آید . برنامه‌نویسی لایه‌ای مزایای زیادی دارد که در محدوده‌ی این متن نمی‌گنجد . فقط به همین نکته بسنده میکنیم که در برنامه نویسی MVC بخش View وظیفه‌ی نمایش داده ها به کاربر را بر عهده دارااست . بخش Controller اخذ اطلاعات از کاربر و پردازش آن را به انجام می رساند . و بخش Model کار ذخیره و بازیابی داده ها را عملی می‌نماید .

اغلب فریم‌ورک‌های برنامه‌نویسی شامل ابزاری به اسم ORM برای بهبود رویه رابطه با پایگاه داده می باشند . برای کسب داده ها بخش اعظم در قضیه ORM یا این که Object-Relational Mapping، اینجا کلیک نمائید .

آیا
به کار گیری از کادر ورک در برنامه‌نویسی عالی می باشد ؟ در صورتی‌که بخواهیم پاسخی کلی به این سوال بدهیم، جواب مثبت خواهد بود . چون در اکثر وقت ها موردها مزایای کادر ورک بر معایب آن ارجحیت دارد . کاهش دوران توسعه و گسترش و ارتقا قابلیت و امکان توسعه‌پذیری مزایای بزرگی در هنگام برنامه نویسی و طراحی وبسایت به شمار می‌روند . همچنین در قضیه فریم ورک‌های ذیل سیستم‌عامل نظیر دات نت و جاوا، نوشتن یک باره و اجرا روی تعدادی سیستم‌عامل از نظر اقتصادی زیاد مالامال اهمیت هستند .
به جز در مواردی یگانه و برای کاربردهای ویژه، برنامه‌نویسی و طراحی سایت با فریم ورک گزینه‌ای هوشمندانه هست . نکته‌ی مهم‌تر که بایستی در هنگام کدنویسی به آن دقت شود، گزینش شایسته ترین زبان برنامه‌نویسی و گزینش صحیح قاب ورک مطلوب است که به علم و تجربه‌ی زیادی مستمند است .


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۰۴:۴۲ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)