مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

فرم ورک ها و ابزار های Cross-Platform

فرم
ورک ها و ابزار های Cross-Platform مورد بعدی که برای برنامه نویسی تلفن همراه وجود دارااست این هست که از ابزارها یا فرم ورک هایی استفاده کنید که میتوانند یک اپلیکیشن را روی یک‌سری پلتفرم بسازند . در اصطلاح به این ابزارها Cross-Platform گفته میشود . بستگی به نیازی که شما دارید، تعداد زیادی از این رویه حل ها ایجاد شده اند و می توانید از در میان آنها انتخاب نمایید .

طراحی اپلیکیشن در مشهد

چندین از این موارد میتوانند کدهای ساکن برای شما تولید نمایند و از کتابخانه های Native حقیقی وواقعی استفاده کنند . پس در حقیقت فقط یک لایه روی لهجه و ابزارهای مستقر کشیده اند، البته هنوز برای عمل کردن با آنان نیاز دارید که به کارگیری از فرم ورک ها و کتابخانه های Native را بلد باشید .

بقیه آیتم ها یک نرم افزار هیبرید (ترکیبی) می سازند که چند از کامپوننت های ساکن و تعداد از کامپوننت های HTML را درون خودشان دارا‌هستند . این اپلیکیشن ها معمولا بسیاری از کارکرد ها و همچنین رابط کاربری خودشان، به مرورگر اینترنتی خویش موبایل نیاز دارا هستند . لیست آیتم های شما برای این مدل از برنامه نویسی تلفن همراه هر روز در هم اکنون بزرگتر شدن می‌باشد . پس تعیین از میان آن‌ها می‌توانید دشوار باشد .
موارد کلیدی که باید در هنگام گزینش فرم ورک های Cross-Platform به آنها توجه داشته باشید اینها هستند:
از
چه گویش برنامه نویسی باید استفاده کنید؟ می‌خواهید
اپلیکیشن هیبرید بسازید یا بومی؟ می خواهید
کدهای شما روی یک‌سری پلتفرم اجرا بشوند؟ می‌خواهید
بتوانید مجدد از کدهایتان به کار گیری فرمایید یا نه؟

لهجه
برنامه نویسی میخواهید
برای اپلیکیشنی که قرار میباشد بسازید، از کدام یک از گویش های برنامه نویسی تلفن همراه استفاده کنید؟
بخش اعظم خط مش حل هایی که برای Cross-Platform شدن روبروی شما قرار دارد، از یک گویش برنامه نویسی استفاده می‌نمایند . ممکن است شما نخواهید فشار یاد به دست آوردن یک فرم ورک، برنامه نویسی گوشی و یک گویش تازه را یکجا تحمل کنید . پس شاید می بایست یک فرم ورک Cross-Platform به کار گیری فرمائید که زبانی که شما از گذشته بلد بودید را پشتیبانی نماید .

 

بومی
یا هیبرید؟ تعداد زیادی خط مش حل Cross-Platform وجود داراست که کدهای شما را به گویش ساکن به عبارتی سیستم ادله که قرار می‌باشد روی آن اجرا بشود تبدیل می کند و مستقیما از API ها و فرم ورک های ساکن به عبارتی لهجه هم استعمال میکند .

یک عدد از آنها Xamarin (زامارین) می‌باشد که به شما اذن میدهد با زبان سی شارپ کدنویسی فرمایید و از تمامی امکانات برنامه نویسی گوشی به راه و روش بومی، آن هم بصورت بی نقص استفاده نمایید . ولی مورد های دوچندان دیگری نیز میباشد که از در میان آن‌ها تعیین فرمایید . سایر روش حل های Cross-Platform به عنوان مثال مانند Cordova، از تکنیک هیبرید استعمال می کنند که در راستی نرم افزار ها را تماما بومی ایجاد نمکنند، البته مانند مستقر ها بنظر میرسند .

از لحاظ تکنیکی و فنی، اپلیکیشن های ساکن سرعت بالاتر و ظاهر و احساس متناسب تری با سیستم دلیلی که آن‌ها را اجرا میکند، دارند . البته با اینحال، یک سری از راه حل های هیبرید، به قدری به کدهای Native نزدیک گردیده اند که تشخیص تفاوت آنها فراوان سخت شده میباشد .


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۴:۵۷ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)