مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

کار با دیتابیس در اندروید

نصیب
دوم ( فعالیت با دیتابیس در اندروید ): خب! درحال حاضر سراغ اندروید استودیو و ایجاد پروژه جدید اندرویدی می رویم . اینجانب یک پروژه جدید با نام Database و با API Level 10 و یک اکتیویتی از گونه Empty Activity ساخت کردم که در بازه زمانی تهیه و تنظیم این آموزش، پایانی API یی می‌باشد که بنا به داده ها گوگل، از ۱۰۰% دیوایس ها پشتیبانی می کند .

طراحی اپلیکیشن در مشهد

ایجاد
پروژه اندروید
همانطور که در تصویر مشاهده می فرمائید پوشه های AndroidTest و Test باطن فولدر Java را حذف کرده ام . در این پروژه اینجانب نیازی به این پوشه ها ندارم (اگر با یک توشه گزینش فایل ها و delete کردن، تماما حذف نشد دوباره پوشه ها را گزینش و delete کنید) .
پروژه را در قالب یک اپلیکیشن کاربردی پیش می بریم . یک واحد تولیدی را در نظر می گیریم که همگی پرسنل آن، یک شماره پرسنلی منحصر بر روی لباسشان درج گردیده و مدیر واحد قصد داراست روی تلفن همراه اندرویدی خود، اپلیکیشنی داشته باشد که بتواند داده ها بدون نقص پرسنل را ثبت و در مواقع لازم با وارد کردن کد پرسنلی درج گردیده بر روی لباس پرسنل، به مشخصات او دسترسی داشته باشد . البته مدنظرتان باشد پروژه ای که در این یادگرفتن می سازیم با اپلیکیشنی که در دنیای حقیقی وواقعی تحویل مشتری داده می شود تفاوت بخش اعظمی دارد و اینجانب از مواردی مثل پباده سازی استاندارد ظاهر برنامه و رعایت حداکثری استانداردها در کد نویسی (مانند فرخوانی رشته های متنی از strings .xml و…) به جهت خلاصه شدن مبحث جلوگیری می کنم .
در قدم نخستین اجزای رابط کاربری را در اکتیویتی MainActivity قرار می دهم که به راحتی ویجت ها را از Palette به روی اکتیویتی کشیده و رها می کنم . ویجت های مدنظر اینجانب دربرگیرنده سه EditText و چهار Button هستند که از EditText ها برای دریافت و یا سناریو و Button ها برای ثبت، نمایش، بروزرسانی و حذف اطلاعات استعمال خواهد شد . البته که خوب تر بود برای سناریو داده ها به صورت جداگانه از TextView استفاده می شد البته هدف ما در این مبحث صرفا شناخت با دیتابیس است و هرچه خلاصه تر باشد فهم آن هم ساده تر خواهد بود . در حالت Design نیز می توانایی ویجت ها را به تعداد مسئله نیاز نسخه برداری کرد . کافیست ویجت مدنظر را انتخاب کرده، Copy و Paste کنید (و یا ساده تر، کلید های ترکیبی Ctrl+C و Ctrl+V) . ممکن می باشد در مواقعی از گزاره در RelativeLayout ها هنگام ساخت نسخه برداری از یک ویجت، در نصیب پیش سناریو گرافیکی تغییر‌و تحول را مشاهده نکنید که واجب است ویجت تازه را از روی ویجت پیشین جابجا نمائید (لیست ویجت ها در نصیب Component tree قابل مشاهده است) .
دو
EditText نام و اسم خانوادگی را از مدل عادی و EditText مربوط به شماره پرسنلی را از جور Number تعیین کردم:


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۸:۰۰ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)