مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

درین نوشته‌ی‌علمی به باز نگری چگونگی به کارگیری از Electron

درین نوشته‌ی‌علمی به باز نگری چگونگی به کارگیری از Electron برای ساخت نرم افزار‌های دسکتاپ به امداد فناوری‌های اینترنت مانند HTML ،CSS و جاوا اسکریپت می پردازیم. ما می توانیم از الکترون برای ایجاد نرم افزار‌های دسکتاپ استعمال کنیم. این نرم افزار‌ها در پلتفرم‌های مختلفی مانند ویندوز، Mac، لینوکس و غیره فعالیت میکنند. الکترون در واقع ترکیبی از NodeJS و Chromium در یک runtime واحد هست. این فرمان ما‌را قوی می‌سازد که کد HTML ،CSS و جاوا اسکریپت را به حالت یک نرم افزار دسکتاپ اجرا کنیم.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

Electron Forge
در حالتی‌که قرار می‌باشد از الکترون به طریق بی واسطه مصرف شود، در این حالت برخی پروسه فعال سازی دستی پیش از ساختن نرم افزار مایحتاج خواهد بود. درضمنً در شرایطی که بخواهید از Angular ،React ،Vue یا این که دیگر فریمورک‌ها یا این که کتابخانه‌ها به کار گیری فرمایید می بایست به شکل دستی آنها‌را تنظیمات نمایید. Electron Forge موجب تسهیل کارها فوق می شود. Electron Forge نرم افزار‌های پیش‌ساخته‌ای با انگولار، ویو و دیگر فریمورک‌ها ارائه می نماید تا از فرایند راه اندازی دستی دوری شود.


همینطور یک طریق سهل برای تولید و بسته‌بندی نرم افزار ارائه نموده است. «الکترون فورج» خصوصیت‌های زیاد دیگری نیز دارااست که برای مطالعه اضافه میتوانید به مستندات آن مراجعه نمایید.

پیش‌نیازها
نخست اطمینان نتیجه ها فرمایید که NodeJS نصب شده‌است. آن را می توانید از این نشانی (+) اخذ فرمایید. الکترون فورج را با به کارگیری از دستورهای پایین به شکل سراسری نصب نمایید.

npm install -g electron-forge
ابتدا عمل با نرم افزار
با به کارگیری از فرمان تحت نرم افزار خویش را بسازید:

electron-forge init simple-desktop-app-electronjs
همان گونه که متوجه شدید اسم نرم افزار ما simple-desktop-app-electronjs خواهد بود. فرمان فوق برای اجرا شدن به پاره ای دوران نیاز داراست. وقتی که اجرای آن انتها یافت؛ نرم افزار را با استعمال از دستورهای پایین مقدمه فرمایید:

cd simple-desktop-app-electronjs
npm start
این فرمان پنجره‌ای مانند تحت گشوده می کند:

Electron window

شعور ساختار فایل و کد مو جود
این نرم افزار یک ساختار فولدر یگانه دارااست. پیرو برخی از نکات مهم درین ساختار فولدر را ارائه کرده‌ایم.

package.json
در‌این فولدر برخی داده ها تنظیمات که تولید میکنیم، تمامی تعلق‌های مایحتاج برای نرم افزار و بعضی اسکریپت‌ها قرار دارا هستند. برخی از اسکریپت‌ها از قبلی تنظیمات گردیده‌اند و می توانید اسکریپت‌های تازه را نیز بیشتر نمایید.

مسیر config.forge کلیه تنظیمات‌هایی که یگانه ElectronJS میباشند را در خویش دارااست. برای مثال make-targets برای گزینش فولدر‌های انگیزه برای پلتفرم‌های متعدد مانند ویندوز، مک و یا این که لینوکس به کارگیری می گردد.

در ضمنً package.json یک ویژگی به حالت “main”: “src/index.js” دارااست که نشان میدهد src/index.js نقطه آغاز نرم افزار ما خواهد بود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۵:۴۰ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)