مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

گسترش دهندگان اپلیکیشن های اندروید

به طور معمول اکثر گسترش دهندگان اپلیکیشن های اندروید، بیشترین تمرکز خویش را بر روی کارایی نرم افزار های خویش می گذارد، البته می بایست به این نکته اعتنا داشت که سعی به تنهایی کفایت نمی کند . گوگل پلی بیش از یک میلیون اپلیکیشن را میزبانی می نماید و ظواهر نرم افزار ها در این استور به میزان عملکرد آنها اهمیت دارا‌هستند . با نگاهی به نرم افزار های برتر گوگل پلی به وضوح بر اهمیت و رده پباده سازی و ظواهر پی می برید .

طراحی اپلیکیشن در مشهد

دو راه و روش جهت تغییر تحول ظاهر اپلیکیشن های اندرویدی وجود دارد، اولی از روش تغییر‌و تحول خصوصیت های ویوها در فولدر های XML لی اوت میباشد . این منش صرفا در صورتی عملی هست که در اکنون عمل بر روی یک نرم افزار معمولی باشید که ویوها و اکتیویتی های بسیار یه خرده داشته باشد . اما راه دوم مشتمل بر ایجاد و به کارگیری از استایل ها و تم های کاستوم می باشد . چنانچه با بسط وب آشنایی دارید، روش در آغاز وابسته به استعمال از استایل های سی اس اس از گونه این لاین است، در حالی که وابستگی رویه دوم به style sheets می باشد .

در این مقاله آموزشی شیوه ایجاد استایل ها و تم های کاستوم برای نرم افزار های اندروید را فرا خواهید گرفت، علاوه بر این با روش استعمال از ابزارهای و میانبرهای اندروید استودیو که تولید استایل ها را تسهیل می بخشند هم اشنایی پیدا خواهید کرد .

1 .
ایجاد استایل ها
قاعدتا استایل ها به اجزای رابط کاربری نرم افزار و بخش بصری اعمال می شوند، از این رو عمل را با ایجاد یک اکتیویتی خالی نو و افزودن دو ویو به فولدر XML لی اوت آن ابتدا می کنیم .

android:layout_width="100dp"
android:layout_height="100dp"

android:layout_margin="5dp"

android:background="#009688"

android:id="@+id/box1" />
android:layout_width="100dp"

android:layout_height="100dp"

android:background="#00BCD4"

android:layout_margin="5dp"

android:id="@+id/box2" />
همانطور که در قطعه کد بالا نیز معین است، ویژگی هایی مثل layout_width و layout_margin صریحا در توصیف هریک از ویوها گنجانده گردیده اند .

به منظور ساخت یک استایل تازه در ویوی اول، بر روی آن کلیک راست کرده و Refactor>Extract>Style را تعیین کنید .

در این تراز دیالوگی به نمایش در می آید و می توانید با استعمال از آن به استایل خویش یک اسم اختصاص دهید و ویژگی هایی را که باید در آن قرار گیرد گزینش نمائید . در این مثال اسم MyBox برای استایل نهاده شده و تمامی خصوصیت ها به غیر از background انتخاب گردیده اند .


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۷:۳۰ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)