مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

گسترش ی Android SDK


گسترش ی Android SDK ادامه داشته و هر سال ورژن تازه از آن به یار و همدم تیم از قابلیت و امکان های تازه و باصرفه سازی ها منتشر میگردد. برخی از ابزار ها و کتابخانه هایی که شما در ورژن های فراتر اندروید به کار گیری می‌کنید در یک ورژن ی کهن خیس از آنها پشتیبانی نمیشوند. کتابخانه پشتیبانی گوگل برخی از خصوصیت های نو را به ورژن های کهن خیس سیسم دلیل اندروید آورده مانند عناصرطراحی متریال. گرچه، کتابخانه های پشتیبانی را نمی قدرت برای به کار گیری تمامی مشخصات بهره مند شد.

طراحی اپلیکیشن در مشهد

کلاً، شما هیچ زمان نباید از Gingerbread که سطح API آن ۹ هست تحت خیس بروید. می قدرت خاطرنشان کرد، چنانچه انگیزه شما پشتیبانی از طیف وسیعی از مخاطبان می باشد میتوانید دست کم Ice Cream Sandwich که سطح API آن ۱۴ میباشد را تعیین فرمائید.

در‌این پروژه، ما از API های جدیدی که در ورژن های اخیر SDK معرفی گردیده به کار گیری نخواهیم کرد. سطح API را بر روی ۹ تهیه کرده و برای ادامه روی Next کلیک فرمائید.

در برگه آنگاه، اندروید استودیو از ما می‌خواهد معلوم کنیم تا در رخ نیاز برای استارت یک activity‌ برای ما بسازد.

Add an Activity
Activity ها اجزای مبنا و اساسی تولید کننده برنامه های اندروید میباشند که در‌پی این محرمانه آنان‌را توضیح خوا هیم اعطا کرد. می اقتدار اذعان کرد یک activity برای یک برنامه اندروید مانند یک کاغذ برای یک وب سایت هست. از حیث فنی این مقایسه دقیقا صحیح وجود ندارد اما این به شما یاری میکنه بفهمید که activity در یک برنامه ی اندروید چه نقشی بازی می کنه.

activity ها کلاس های جاوا میباشند که از کلاس Activity ارث میبرند، کلاسی که بوسیله Android SDK تعریف و تمجید شده‌است. گسترش دهنده ها بعضا از متد های آن را برای اضافه کردن خلق و خوی های دلخواه ویرایش می نمایند. معمولا یار و همدم هر activity یک layout می باشد که به طریق XML بوده و رابط کاربری activity را تمجید می‌نماید. میشه بیان کرد مثل HTML برای یک برگه ی اینترنت هست.

ویزارد اندروید استودیو به ما سفارش می‌دهد که او‌لین activity برنامه را ساخت نماید. Empty Activity را تعیین و روی Next کلیک نمایید.

در ورقه ی روان اسم activity را HelloWorldActivity تهیه کرده و برای بدون نقص کردن پروسه فراهم سازی روی Finish کلیک نمائید.

Customize the Activity
۲. به اندروید استودیو خوش آمدید
اندروید استودیو فولدر ها و فایل های پروژه را بر پایه ی تنظیماتی که گزینش کرده بودیم، تشکیل می‌دهد. اکنون با گشوده شدن پروژه ی تازه شما رابط کاربری اندروید استودیو رو میبینید.

Android Studio User Interface
در صدر، رابط کاربری اش ممکنه یه مقدار پیچیده باشه. با این اکنون در‌صورتی‌که بخواید اندروید توسعه و گسترش بدید چیزایی وجود داره که می بایست بدونید. کد پروژه ی شما کجاست؟ فولدر های پروژه ی شما کجا می‌باشند؟ و به چه شکل می‌توانید برنامه خویش را ساخته و اجرا نمائید.

اندروید استودیو بر مبنا Intellij ایجاد شده است، یک IDE(دور و اطراف توسعه و گسترش ی یک دست) که بوسیله JetBrains پیشرفته می باشد. که ولی خیلی قدرتمنده و به شما امداد می کنه فرآیند گسترش خودتون رو با به کار گیری از میانبرها، سازنده ی متد، منظم سازی اتومات کدها، پیوند بی واسطه به بخش های متفاوت پروژتون، پنجره های سندها جاوا و ... رئیس نمایید. گوگل اندروید استودیو را برای گسترش اندروید پباده سازی نموده است.با پشتیبانی از XML( به همپا یک ویرایشگر ریلکس گرافیکی) و Groovy (برای اسکریپت های Gradle).

در سوی چپ، شما بایستی لیست درخت شکلی از فایل ها تون ملاحظه کنید. اون قلب پروژه ی شماست، جایی که می تونید فولدر ها و بودجه(asset) های پروژتون رو پیدا نمائید. فایل هایی که طولانی تر وقتتون رو در آنها خواهید سپری کرد java و res می باشند. در java می تونید کلاس های جاوای پروژتون رو پیدا فرمائید. در res، شما می تونید دیگر منابع پروژتون از قبیل layout ها، value sheet ها، تصاویر و ... رو پیدا نمائید.

در ابتدا می تونید یک لیست دکمه مشاهده کنید که از روش اون می تونید به مهم‌ترین امکان های اندروید استودیو دسترسی داشته باشید مثل تولید، اجرا و همگام سازی پروژه، به روز کردن SDK و تغییر تحول مشابه ساز ها.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ شهریور ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۴:۲۲ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)