مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

راهنمای جامع طراحی اپلیکیشن موبایل


حذف کردن task ها
دنبال هر چیزی که سعی استفاده کننده را می طلبد بگردید و جایگزینی برای آن گزینش فرمائید ( مانند ورود داده ها، تصمیم گیری و ... ).به عنوان مثال، در بعضا مورد ها شما میتوانید از اطلاعاتی که از گذشته وارداتی استعمال فرمایید.

 طراحی اپلیکیشن در مشهد

task ها را بشکنید و کوچکتر نمائید
در حالتی که لازم میباشد که استفاده کننده برای انجام یک فعالیت گام های متعددی را بردارد آن عمل را به بخش های کوچکتری تقسیم فرمایید.در پباده سازی برای تلفن همراه این نکته بسیار دارای اهمیت می‌باشد به دلیل آن که ما نمیخواهیم استفاده کننده را مبتلا پیچیدگی کنیم.یک نمونه خوب برای این عمل این می‌باشد که یک فرایند طولانی را به یک‌سری گام شماره گذاری گردیده تقسیم نمائید.

 

 

یک task طولانی را در گام های کوچک شماره گذاری نمایید مخصوصاً زمانی که حجم اطلاعاتی که اخذ می کنید زیاد باشد.

 

با این عمل می قدرت دو اکتیویتی متفاوت را به هم وصل کرد (مانند اجرای مرورگر برای انجام فرآیند خرید).هنگامی یک روند را به قدم های کوچک و شماره گذاری گردیده تقسیم می کنیم استفاده کننده ریلکس ‌خیس با آن رابطه برقرار می‌نمایند.

 

 

جستن یک فیلم و خرید بلیط آن

 

از صفحه ها آشنا به کار گیری نمائید
صفحه ها آشنا صفحاتی میباشند که استفاده کننده آنها‌را در بخش اعظمی از نرم افزار ها چشم میباشد.صفحاتی مانند"Search result" , Gettting started" , "what's new" در اکثری از نرم افزار ها وجود دارا‌هستند و نیازی به توضیحات مازاد ندارند چرا‌که استفاده کننده با آنان آشنا میباشد.این گزینه سبب ساز می‌شود که استفاده کننده در تعامل با نرم افزار از داده ها پیشین خویش استعمال نماید و نیاز به یادگیری چیز جدیدی نداشته باشد.

 

 

کاغذ پروفایل در نرم افزار quora

 

برای داده ها بیش تر در باب صفحه های آشنا ورقه The 11 Screens You’ll Find in Many of the Most Successful Mobile Apps را مطالعه فرمایید.

 

اخذ داده ها از استفاده کننده را کاهش دهید
نوشتن در صفحه های کوچک گوشی فعالیت سادگی وجود ندارد و مستعد ایرادات متعددی هست. معمول ترین دسته اخذ داده ها لبریز کردن یک فرم می‌باشد . در تحت سفارش هایی را برای آسانتر شدن این کار ذکر کردیم:

با حذف فیلدهای مازاد تا می‌توانید فرم را کوتاه فرمایید.نرم افزار می بایست کمترین داده ها را از استفاده کننده بگیرد.

 

 


قالب های محل ورود پباده سازی فرمایید.قالب های محل ورود یاری می کنند که محل ورود را در یک فرمت مختص اخذ کنیم.یک قالب محل ورود، وقتی که بر روی یک فیلد focus می‌کنیم، نمایش داده میشود.این عمل به استفاده کننده یاری می نماید تا بر روی اطلاعاتی که وارد می‌کند تمرکز بیشتری داشته باشد.

 


اعتبارسنجی باطن خطی

 

از خصوصیت های هوشمند مانند لبریز شدن اتوماتیک (autocomplete) استعمال نمائید. به عنوان مثال وارد کردن نشانی از مشقت بار ترین قسمت های یک فرم نام نویسی میباشد.استعمال از ابزار هایی مانند Place Autocomplete Address Form وارد کردن نشانی را راحت خیس می نماید.
مقادیر هر فیلد را به طور پویا اعتبارسنجی نمایید.این که پس از لبریز کردن فرم مجدد برگردید و خطاها را تصحیح فرمایید فعالیت کسل کننده‌ای می‌باشد. تا جایی که ممکن می باشد مقادیر را فورا بعداز وارد کردن اعتبار سنجی فرمائید تا استفاده کننده سریع آن ها را تصحیح نماید.

 

 


صفحه کلید را متناسب با گونه محل ورود تهیه فرمائید. هنگامی شماره تلفن اخذ می کنید، صفحه کلید شماره‌ای را اکران دهید، زمانی آدرس اینترنتی اخذ می‌کنید، دکمه @ را به صفحه کلید بیش تر فرمائید.مطمئن گردید که‌این مشخصات در همگی جای نرم افزار اعمال گردیده اند.

 


صفحه کلید را متناسب با محل ورود تهیه و تنظیم فرمائید.


نیازهای استفاده کننده را حدس بزنید
همواره توجه نمائید که آیا استفاده کننده نیاز به پند دارااست. مثلا در عکس ذیل استفاده کننده موعظه میگردد.

 

اینکه استفاده کننده از کجا بارکد را پیدا نماید بدیهی وجود ندارد. پس متن کمکی کنار فیلد بسیار اثر گذار می‌باشد.

 

برای نشان دادن اهمیت یک عنصر از ویژگیهای بصری استعمال فرمایید
مهم‌ترین عنصر در برگه بایستی طولانی تر جلب اعتنا نماید. این فعالیت از روش ارتقاء سایز فونت و یا این که اختصاص رنگی یگانه به آن عنصر قابلیت پذیر هست.

 

مورد های پهناور مهمتر از گزینه های کوچک به لحاظ میرسند. دکمه Request Lyft حیث استفاده کننده را جلب مینماید.

 

از اصطلاحات مختص اجتناب نمائید
یکی‌از مهم ترین مورد ها، آشنایی جامعه انگیزه یک نرم افزار یگانه هست. در رابطه مخاطبان خویش داده ها عده نمائید تا متوجه گردید که به کارگیری از کدام کلمه و واژه یا این که عبارت مطلوب خیس می باشد.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۷:۲۷ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)