مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

طبقه بندی اشکال نرم افزار گوشی


گونه های نرم افزار گوشی
گوشی و نرم افزار گوشی به نحوی در معاش ما رسوخ کرده اند که تصور معاش فارغ از آنها قابلیت و امکان پذیر وجود ندارد. در صورتیکه شما هم برای داشتن یک نرم افزار منحصر به فرد برای خودتان طرح ریزی نموده اید البته اطلاع چندانی از مباحث فنی این حوزه ندارید، این نوشته‌علمی امداد مینماید که تصمیمات بهتری در مورد گزینش مطلوب ترین مدل نرم افزار برای خودتان اتخاذ نمائید.

طراحی اپلیکیش در مشهد

برد نرم افزار تلفن همراه شما به دست اندرکاران بخش اعظمی از پاراگراف جزئیات فنی، نیازهای کسب و فعالیت ، پباده سازی ، بازاریابی و برندینگ بستگی دارااست. از فی مابین تمامی این عامل ها، گزینش مدل نرم افزار شاید کلیدی ترین ادله در انتخاب هزینه ، زمانه و برد پروژه نرم افزار شما باشد.

تمجید نرم افزار تلفن همراه
اولیه از تمامی اذن دهید یک تعریف‌و‌تمجید مشترک از نرم افزار تلفن همراه داشته باشیم. برای یک انسان های عادی و نامتخصص دراین مورد، نرم افزار گوشی چیزی میباشد که به یاری آن میتوانند کارشان را به سادگی با یکسری کلیک روی گوشی انجام دهند.

البته در تعریف و تمجید با جزییات بیشتر، نرم افزار گوشی یا این که بطور بی آلایش اپ تلفن همراه ، یکسری برنامه های ساخت گردیده در کامپیوتر می باشند که امکان اجرا شدن روی دستگاه های گوشی مانند آیفون ها، موبایل های هوشمند و تبلت ها را دارا‌هستند.

طبقه بندی اشکال نرم افزار گوشی
۱- اینترنت اپ ها
زمانی که یک نرم افزار را از روش مرورگر اینترنت و وب اجرا می‌کنیم، اصطلاحا به آن اینترنت اپ می‌گویند. برخلاف سایت ها که برای انتقال داده ها به کارگیری می گردند، اینترنت اپ ها کارکردی می باشند و از طرف دیگر نیازی به دانلود شدن ندارند (برخلاف نرم افزار های تلفن همراه).

اینترنت اپ ها روی مرورگرهایی مثل فایرفاکس و کروم اجرا میگردند و خاطر یا این که رم روی دستگاه استفاده کننده را مصرف نمیکنند. بطور خلاصه، آن‌ها‌را می اقتدار بعنوان سایت هایی با قابلیت و امکان تعامل و انجام کارکردهای متفاوت در حیث گرفت.

برنامه نویسانی که در لهجه های برنامه نویسی اینترنت (HTML, CSS, JavaScript) مهارت دارا‌هستند، میتوانند براحتی یک اینترنت اپ بنویسند.

یک اینترنت اپ میتواند در هر دستگاهی (چه اندروید ، چه iOS و چه ویندوز) از روش مرورگر اینترنت دارااست، اجرا شود و لازم وجود ندارد که برای هر پلتفرمی بصورت مستقل برنامه نویسی شود.

مزیت های اینترنت اپ
۱- حفظ راحت خیس

۲- یک بیس قابل انعطاف افزاری برای پلتفرم های متفاوت. در اینصورت توزیع، لانچ، بروزرسانی یا این که تولید امکان های تازه در نرم افزار سریع خیس و آسوده خیس انجام میگردد. چرا‌که نیازی به آپ دیت کردن از روش یک مغازه نرم افزار (اپ استور، کافه بازار یا این که گوگل پلی) ندارند.

۳- مخارج پباده سازی و ایجاد نرم افزار کمتر می باشند.

محدودیت های اینترنت اپ
۱- تعامل با نرم افزار ، نسبت به بقیه نرم افزار ها عکس العمل گرا (ریسپانسیو) وجود ندارد.

۲- المان های پباده سازی رابط گرافیکی (UI) ممکن میباشد ناسازگار باشند. برخی از تجهیزات دستگاه مثل ارسال ناتیفیکیشن ، شرایط آفلاین و بار گذاری در هوم اسکرین پشتیبانی نمیشوند.

۳- اینترنت اپ ها از روش اپ استور قابلیت و امکان دسترسی ندارند. این مورد از آن جهت مهم می‌باشد که اکثری از یوزرها از روش اپ استور وارد نرم افزار میگردند.

۴- نماید فعالیت می‌نمایند و فارغ از وب و مرورگر نمی قدرت به آنان دسترسی داشت.

۲ – نرم افزار نیتیو (native):
نرم افزار هایی که تنها برای یک پلتفرم معین مثل اندروید، iOS یا این که ویندوز فون پباده سازی و ساخته میشوند. برای برنامه نویسی یک نرم افزار نیتیو در هر سیستم برهان می بایست از لهجه اصلی آن سیستم برهان استعمال فرمائید. به عنوان مثال برای برنامه نویسی نرم افزار اندروید می بایست از گویش جاوا به کار گیری فرمایید. این دستور منجر می‌شود که از یک طرف برنامه نویسی نرم افزار نیتیو پیچیده خیس و دشوارتر (و به تبع آن هزینه بر و وقت گیر) باشد اما از طرف دیگر به نرم افزار نیتیو این قابلیت و امکان را می‌دهد که سرعت و تلاش بسیار بالایی داشته باشد.

برنامه نویسی نرم افزار نیتیو نسبت به اینترنت اپ بسیار دشوارتر میباشد. چرا‌که در هر مورد از پلتفرم ها می بایست از گویش برنامه نویسی ، ابزارهای برنامه نویسی ، المان های UI و بسته های توسعه و گسترش اپلیکیشن اختصاصی آن پلتفرم به کارگیری نمایید. لذا نرم افزار نیتیو که برای اندروید نوشته می‌گردد، در iOS یا این که ویندوز اجرا نخواهد شد. به عبارت دیگر در صورتی‌که یک نرم افزار نیتیو با قابلیت و امکان اجرا در iOS، اندروید و اینترنت میخواهید، در واقع بایستی سه نرم افزار جداازهم بنویسید.

نرم افزار های نیتیو از روش اپ استورها منتشر می گردند که مزایا و معایت خودش را داراست. مزیت آن اینست که استفاده کننده در یک محل به هزاران نرم افزار دسترسی داراست که جستن و نصب کردن نرم افزار ها را سهل وآسان خیس می‌نماید.

عیب محدودیت نرم افزار به اپ استور اینست که هریک از این پلتفرم ها، خط مش های منحصر به فرد خودش را برای تکثیر نرم افزار داراست و به روز کردن نرم افزار یا این که اضافه کردن یک امکان تازه به آن از تعدادی ساعت تا یک سری روز ممکن میباشد ارتفاع بکشد.

مزیت های نرم افزار نیتیو

۱- تجربه کاربری بالا از دید سرعت و ریسپانسیو بودن

۲- دسترسی به همگی امکاناتی که سیستم ادله به برنامه نویس میدهد

۳- قابلیت و امکان اطمینان و پایداری بالایی داراست

۴- می‌تواند آفلاین عمل نماید

۵- در اپ استورها منتشر می‌شود و لذا بازاریابی آن سهل خیس میباشد

۶- دست‌کم به کار گیری از دشوار افزار و کدنویسی باصرفه

محدودیت های نرم افزار نیتیو

۱- برای هر پلتفرمی بایستی بصورت غیروابسته کدنویسی صورت پذیرد.

۲- بسیار گران می‌باشند.

۳- برنامه نویسی آن‌ها وقت گیر می باشد

۴- قبلی از نشر در اپ استور مستلزم تاییدیه می باشند

۵- تعمیر و آپ تو دیت نرم افزار دشوار و از روش اپ استور هست

از آنجایی که اکثری از برنامه نویس ها در یک پلتفرم تخصص دارا هستند، در شرایطی‌که بخواهید نرم افزار شما نیتیو باشد در یک‌سری پلتفرم فعالیت نماید، می بایست دست کم دو برنامه نویس استخدام نمائید.


برچسب: طراحی اپلیکیش در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۲۵:۵۵ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)