مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

معرفی Manifest File


معرفی Manifest File :
زمانی که شما جزیی از اجزای یک برنامه را می نویسید یا این که بسط می دهید ، می بایست تمام اجزای آن را در manifest.xml ذخیره فرمائید . این فولدر تحت عنوان رابط کاربری فی مابین برنامه اندروید و سیستم دلیل فعالیت می نماید . به این ترتیب در شرایطی که شما اجزای برنامه خویش را درین پوشه اعلام نکنید ، سیستم ادله آن را در لحاظ نخواهد گرفت . به نمونه تحت دقت نمایید :

طراحی اپلیکیشن در مشهد

در اینجا تگ های ... مولفه های مرتبط با نرم افزار را پیوست می‌نمایند. اتریبیوت android:icon به آیکون نرم افزار که در res/drawable-hdpi وجود دارد ، اشاره می نماید. نرم افزار از تصویری به اسم ic_launcher.png که در فولدر های قابل درگ واقع شده‌است، به کار گیری مینماید.
تگ برای مشخص و معلوم کردن یک activity به فعالیت می رود و اتریبیوت android:name اسم کلاس Activity subclass ، را مشخص و معلوم می نماید و اتریبیوت های android:label ، حرفه ای (string) را برای به کارگیری تحت عنوان برچسب (label ) برای activity تعین می‌کند . شما میتوانید با استعمال از تگ های یک‌سری عمل را معلوم نمایید.
action مرتبط با intent filter ، به اسم android.intent.action.MAIN برای نشان دادن این میباشد که‌این اکتیویتی (activity) تحت عنوان نقطه ورود نرم افزار کار مینماید.
category مرتبط با intent-filter به اسم android.intent.category.LAUNCHER برای نشان دادن این میباشد که نرم افزار قادر است از روش آیکون فعال‌ساز‌ی کننده­ ی دستگاه، فعال‌سازی شود.
@string به فولدر strings.xml که در تحت شرح داده شده‌است اشاره مینماید.
@string/app_name به فن app_name تعریف‌و‌تمجید گردیده در پوشه strings.xml اشاره میکند که به عبارتی "HelloWorld" مشهور برنامه نویسان میباشد . به طور شبیه بقیه فن ها در نرم افزار قرار می‌گیرند.
درپی لیست تگ هایی آورده شده‌است که شما در پوشه مانیفست خویش برای معین کردن مولفه های گوناگون نرم افزار اندروید خویش از آنان به کار گیری می‌کنید.
برای activities
برای services
برای broadcast receivers
برای ارائه دهندگان محتوا

معرفی Strings File :
پوشه strings.xml در فولدر res / values ​​جای‌دارد و دربرگیرنده تمام متن هایی میباشد که برنامه شما از آن به کارگیری می‌کند. برای مثال، اسم دکمه ها، برچسب ها (label) ، متن ها پیش فرض و گونه های شبیه حرفه ها بدین پوشه وارد میشوند. به گویش بی آلایش این فولدر مسئول محتوای متنی شما میباشد. مثلا، پیش فرض آن به طور پوشه تحت میباشد :

HelloWorld
Hello world!
Settings
MainActivity


معرفی Layout File

activity_main.xml یک فولدر Layout جان دار در دایرکتوری res / layout میباشد که بوسیله برنامه شما هنگام ایجاد رابط کاربری بوسیله­ ی نرم افزار فراخوانی می‌گردد. شما برای تغییر و تحول ورقه بندی نرم افزار خویش، این پوشه را بارها تغییر‌و تحول می دهید. برای نرم افزار "Hello World!" ، این فولدر دارنده محتوای ذیل میباشد که مرتبط با کاغذ بندی پیش فرض هست :


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۵۳:۳۳ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)