مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

تعریف اپلیکیشن

ورق روغنی (ورق سرد) ورق سرد که به آن ورق روغنی نیز می گویند نوعی دیگر از ورق فولادی می باشد که با به کارگیری از تکنولوژی نورد سرد ایجاد می شود . علت نامگذاری ورق های سرد به اسم ورق روغنی، اصطلاحی عامیانه و بر مبنای موقعیت ظاهری این جور ورق می باشد .
فیس ظاهری در این فرایند ایجاد ورق روغنی ورق های با ضخامت بالا به وسیله نورد به ضخامت های ذیل خیس تبدیل می گردند . در این فرآیند به دلیل استعمال از نورد سرد کیفیت ظاهری ورق های نورد گردیده فراوان عالی می باشد . از این جهت از ورق های روغنی اکثر در کاربردهایی که ورق ظاهر جسم را تشکیل می دهداستفاده می شود . ورق سرد بسته به گونه آلیاژ و همینطور عملیات حرارتی رخ گرفته بر روی آن ها به چند جور کلی تقسیم می شود .

طراحی اپلیکیشن در مشهد  ورق های معمولی (مانند ST۱۲)، ورق های نیمه کشش (مانند ST۱۳) و ورق های فوق کشش (مانند ST۱۴) نمونه هایی از گونه های ورق  طراحی اپلیکیشن در مشهد روغنی می باشند . استاندارد ضخامت ورق روغنی بین ۳ دهم میلی متر الی ۳ میلی متر می باشد و از حیث عرض هم دارای دو پهنا استاندارد ۱۰۰ سانتی متر و ۱۲۵ سانتی متر هستند . در جمهوری اسلامی ایران موسسه ها فولاد مبارکه اصفهان، هفت الماس و شرکت فولاد غرب اکثر ایجاد کنندگان ورق سرد (ورق روغنی) میباشند و از در بین ورق های وارد گردیده ورق روغنی روس و قزاق در بازار جمهوری اسلامی جمهوری اسلامی ایران لبریز کاربرد و لبریز مصرف می باشند .
کاربرد ورق روغنی ورق نورد سرد (ورق روغنی ) اساس ایجاد ورق گالوانیزه (ورق سفید) هستند . از آنجایی که ورق گالوانیزه رنگی خود نیز از ورق گالوانیزه ساخته می شود پس در فیض پایه و مبنا ورق رنگی، ورق روغنی(ورق سرد ) می باشد .
وزن ورق روغنی ورق های روغنی یا به عبارتی نورد سرد دارای وزن استاندارد ویژه میباشند که با آهن عادی تقریبا یکسان می باشد .
ورق گالوانیزه ورق گالوانیزه از ورق سرد (ورق روغنی) تولید می شود نیز نوعی دیگر از ورق فولادی می باشد که برای تولید ورق گالوانیزه طی یک پروسه طولانی در تمام مرحله ورق روغنی مقدار یکسری میکرون فلز روی را می نشانند تا ورق فولادی در پیش‌رو زنگ زدگی مقاوم شود به عبارت دیگر در ورق گالوانیزه، در در میان آهن و روی، پیلی الکتروشیمیایی تشکیل می شود که در آن روی به جای آهن به تیتر آند و آهن به عنوان کاتد بکار می رود . در ورق گالوانیزه چه بسا در حالتی که پوشش آن نیز شکستگی پیدا کند، زنگ نخواهد زد .
بهترین قیمت های آهن و فولاد در سرتاسر جمهوری اسلامی ایران را اینجا می توانید مشاهده کنید فولاد ۲۴ بازار آینده آهن و فولاد کوتینگ ورق گالوانیزه چیست؟ کوتینگ (به انگلیسی : Coatting ) میزان پوشش روی در دو سطح ورق و واحد آن gr/m2 می باشد . هر چقدر میزان فلز روی (zn) بیشتر پوشانیده گردیده باشد اصطلاحاً کوتینگ ورق فراتر می رود . از آنجایی که ورق های گالوانیزه که کوتینگ فراتر دارند کیفیت بهتری به مراتب دارند، در بازار به تیتر کالا مرغوبتر خرید و فروش می شوند . ورق های چینی کوتینگ در دربین ۱۰۰ تا ۱۲۰ و ورق های ژاپنی و هندی و کره ای و غیره تا ۱۸۰ کوتینگ نیز دارا می باشند .
ویژگی ها ورق گالوانیزه عرض : ۱۰۰۰ و ۱۲۵۰ کوتینگ : ۱۰۰ – ۱۲۰ – ۱۸۰ – ۲۲۰ – ۲۷۵ ضخامت : ۰٫۱۸ – ۰٫۴۰ – ۰٫۹۰ – ۲ – ۶ وزن کویل : ۳٫۵ الی ۱۲ تن قطر داخلی کویل : ۵۷۰ الی ۶۲۰ انواع: کرم دار ( به انگلیسی : Chromated ) و سوای روغن ( به انگلیسی : Unoiled ) گل در ورق گالوانیزه چیست؟(Spangle) وجود گل ( به انگلیسی : Spangle ) به ادله وجود ناخالصی در روی هنگام کریستال شدن روی مذاب بر روی ورق سرد ( ورق روغنی ) می باشد . به برهان مسائل زیست محیطی در آینده کلیه ی کالاهای گالوانیزه سوای گل تولید خواهند شد . در کل سه نوع گل وجود داراست : مدل بی گل ( به انگلیسی: Zero Spangle ) ، مدل گل ریز ( به انگلیسی: Minimum Spangle ) و جور گل دار ( به انگلیسی:RegularSpangle ) .


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ دی ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۸:۱۲ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)