مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

موزیلا در حالا توسعه و گسترش‌ی مرورگر

طراحی اپلیکیشن در مشهد  موزیلا در درحال حاضر توسعه‌ی مرورگر جدید اندرویدی به نام فنیکس میباشد و به‌زودی آن‌ را معرفی خواهد کرد.
موزیلا، طراح و توسعه‌دهنده‌ی مرورگر فایرفاکس، در سعی میباشد تا مرورگر جدیدی را برای سیستم‌دلیل اندروید گسترش دهد. براساس جدیدترین مخزن موزیلا در GitHub که نخست در کانال‌‌ی اجتماعی Reddit منتشر شد، نام پیشنهادی این مرورگر جدید اندرویدی، فنیکس (Fenix) خواهد بود.
فنیکس فرایند نخستین‌ی پباده سازی و بسط‌ی خویش را طی می کند و تا به‌این لحظه گیت‌هاب اطلاعات متعددی در رابطه‌ی آن منتشر نکرده، حتی ممکن میباشد نام فنیکس هم، کدنام مرورگر نو موزیلا باشد و بعد از بسط، به نام اصلی فایرفاکس تغییر تحول نام دهد. با اینکه اطلاعاتی متعددی در رابطه‌ی فنیکس در مشت نداریم؛ ولی ظاهرا این مرورگر اندرویدی به منظور جذب مخاطبان جوان و کسانی که در منطقهی فناوری کار بیشتری دارند پباده سازی می گردد و شاید کلیه‌ی یوزرها از آن استقبال خیر و خوبی نکنند. پروژه‌ی فنیکس حدود چهار ماه قبلی به‌فیس قانونی فعالیت خویش را در آغاز کرد؛ ولی براساس تاریخچه‌ی نسخه‌ها در گیت‌هاب تا حدود اواخر ماه ژوئن (خردادماه)، بسط‌دهندگان موزیلا به‌صورتی فعال وارد شرکت کردن در پروژه نشدند. اینک تنها سه کمپانی در‌این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ ولی موقتا تأمین‌کننده‌ی اصلی منابع مالی پروژه فنیکس کماکان خویش کمپانی موزیلا میباشد.
موزیلا در سال ۱۹۹۸ بوسیله یکسری تن از اعضای Netscape تأسیس شد و تاکنون پیروز به پباده سازی و توسعه و گسترش‌ی نرم‌افزاری سه مرورگر متن باز متعدد اندرویدی به نام‌های مرورگر فایرفاکس، Firefox Focus با امنیت بالا و Firefox Nightly شده است. موقتی نسخه‌ی آلفای مرورگر اندرویدی برای گوشی‌های هوشمند که متفاوت با نسخه‌ی فایرفاکس بتا میباشد به عنوان چهار‌مین نسخه‌ی مرورگر موزیلا از طریق گوگل‌ پلی‌استور در دسترس یوزرها جای‌دارااست و میتوانند آن‌ را دانلود نمایند.
موزیلا کماکان در رابطه ی فنیکس اظهار نظری نکرده و معین نکرده میباشد که آیا قصد تجاری‌سازی مروگر را در آینده‌ی نزدیک دارااست یا این که خیر. از آنجایی که مرورگر اصلی فایرفاکس هم‌چنان یکی‌از دوست داستنی‌ترین مرورگرهای بازار محسوب میشود و تاکنون ۱۰۰ میلیون بار از طریق گوگل پلی‌استور دانلود شده است، دلایل توسعه و گسترش‌ی مرورگر تازه اندرویدی از سوی موزیلا هنوز نامشخص و غیر قابل درک میباشد.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۶:۰۹:۲۰ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)