مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

بهترین ابزارهای انیمیشن UI برای برنامه های iOS و Android - قسمت اول


چراانیمیشن ها رابط بسیار مهمی میباشند

همان طور که پیش از اینً گفتیم ، کارتون ابزاری بسیار اثر گذار میباشد طراحی اپلیکیشن در مشهد  که عملکردهای پایین را انجام می‌دهد:

یک تابع ناوبری ، به عبارت دیگر - بی آلایش سازی فعالیت با اپلیکیشن؛
·یک همت بازاریابی پباده سازی کارتن پیروز می‌تواند اعتنا یوزرها را به خویش جلب نماید و به یکی‌از کارداران اساسی برای تعیین نرم افزار شما تبدیل خواهد شد.
یک کوشش دکوری . آری ، یوزرها کلیه چیز خوشگل و جالب را دوست دارا هستند و برنامه خردسالان ها برای نرم‌افزار ها به شما امداد می نمایند تا جلوه دلخواه خویش را ساخت‌و‌ساز فرمائید.
جلوه های بسیار ذهنی و پیچیده برنامه خردسالان ها تنها مخاطب را حیران می نمایند و منجر ساخت و ساز حس منفی میگردند.

دوستداشتنی ترین گونه های کارتن

اشکال مختلفی از کارتن وجود داراست که هرکدام نقش خویش را بازی می نمایند.

1- عکس العمل به اقدامات مخاطب

فکر کنید: مخاطب دکمه نرم‌افزار شما‌را لمس نموده است یا این که عملی دیگر را با برخی از جلوه های گزینه انتظار انجام داده میباشد البته هیچ پاسخی در ادامه آن نرسیده میباشد ، از لحاظ بصری تمامی چیز تنها یکسان باقیمانده میباشد! با‌یقین چنین اتفاقی سبب ساز نارضایتی مخاطب گردد. در انتها ، تمامی ما می‌خواهیم عالم انتظارات ما‌را برآورده نماید ، و این قاعده درباره ی نرم افزار ها نیز اعمال می‌شود.

یعنی این گزینه از لیست اشکال کارتون ها برای نرم افزار های گوشی حاکی از برخورد بصری میباشد. نرم افزار بایستی با استفاده کننده تماس بگیرد ، نسبت به اعمال خویش عکس العمل نشان دهد: هنگامی فشرده میشود ، دکمه رنگ را تغییر‌و تحول دهد ، هنگام کشیدن به راست یا این که چپ و غیره ، تصویر وسیع گردیده یا این که به طرف انتقال می یابد.

 

براساس معنا فوق ، مخاطب میتواند با یاری اپلیکیشن هوشمند ، فروغ را در منزل در دست گرفتن نماید. و رابط متحرک دقیقاً همان طور که انتظار می رود برخورد نشان می‌دهد: رینگ نوروفروغ با یک همت خاص مخاطب بسط مییابد و منقبض میشود.

 

در اینجا یک معنی عالی دیگر وجود دارااست که ایده را توضیح می‌دهد.

 

به یک قطعه برنامه کودکان رابط دیگر نگاهی بیندازید که همینطور تعامل درست با استفاده کننده را نشان می‌دهد .

2- بی آلایش کردن سیستم ناوبری

یک کدام از هدف ها برنامه خردسالان های Android و iOS معمولی سازی ناوبری میباشد. شیت اکران تلفن های هوشمند محدودیت های خویش را داراست ، ممکن میباشد بعضی از موادتشکیل دهنده ناوبری نهفته باشد - و در این‌حالت به کارگیری از ترفندهای منحصر به فرد برنامه کودکان بسیار اثرگذار میباشد تا مخاطب بتواند آنچه را که تا قبل از اینً از وی پنهان گردیده بود ، ببیند.

 

3- نکات متحرک

مجموعاَ ، وظیفه این گزینه به عبارتی در بند شماره 2 نقل شده میباشد - برای امداد به استفاده کننده برای تکان درست در اپ به فعالیت می رود.

با این اکنون ، در حال حاضر ما با نشان دادن به یوزرها که ساختار رابط با یاری ابزارهای برنامه خردسالان چه می باشد ، به طرز شفاف خیس توضیح می‌دهیم.

در شرایطی که مطمئن می باشید که مخاطب نمی تواند حدس بزند که برخورد بعد از کلیک بر روی دکمه در اپ ، چه عواقبی را درپی خواهد داشت ، پس متوجه می‌شوید که به کار گیری از کارتن در اپلیکیشن ی شما الزامیست.

 

در اینجا مفهومی میباشد که توضیحات بالا را نشان می‌دهد.

4- برنامه کودک های رابط که تعامل در دنیای حقیقی و واقعی را مشابه سازی می نمایند

یکی‌از هدف ها کارتن رابط ساخت‌و‌ساز توهم با اشیا دنیای حقیقی و واقعی میباشد. مثال بارز اپ استاندارد iOS Weather که هوای فعلی را نشان میدهد. چنین کارتون iOS سبب میگردد حس کنیم که از پنجره خارج می‌رویم و باران ، افق آهسته و یا این که ابرهای آهسته را میبینیم.

 

5- متحرک سازی سیستم

با برهان درخصوص اشکال پویانمایی ، نباید فراموش کرد که فعالیت برنامه دربرگیرنده فرایندهای متفاوت سیستم میباشد و این فرایندها نیز نیاز به برنامه خردسالان دارا‌هستند.

چنین نیازی ممکن میباشد از کجا ساخت‌و‌ساز گردد؟ صرفا فکر کنید ، استفاده کننده در اکنون گوش دادن به پوشه صوتی بدون چاره به تماشای شیت خالی میباشد ، قبول نمائید! راه‌حل نقص‌ حفظ کننده شیت اکران متحرک میباشد که نشان می‌دهد صدا پخش می‌شود:

 

همینطور یک خصوصیت دوست داستنی آیفون با اسم "pull to refresh" وجود داراست. چنین خصوصیت برای به روزرسانی برگه اپ ضروری میباشد و نیاز به اعمال برنامه کودک در اپلیکیشن نیز دارااست:

 

به نمونه توییتر نگاه فرمائید!

یکی‌از دیگر از فرآیند سیستم بارگیری محتوای خاص میباشد. ما به شما پیشنهاد میکنیم دقیقه های خسته کننده مخاطب را با پباده سازی برنامه کودکان هایی از این نوع سازمان دهی نمائید:

 

علاوه بر این ، می‌توانید برنامه خردسالان هایی را برای اعلان های داخل اپلیکیشن خویش ساخت‌و‌ساز نمائید.

خوب ، ما خواهیم توانست به صورت نامحدود ادامه دهیم ، چون اکثری از فرآیندهای شبیه سیستم وجود داراست و هر یک به پویایی خویش نیاز دارا‌هستند.

6- کارتون های مشغول کننده برای اپلیکیشن ها

فعلا ما راجع‌به جلوه های تزیینی کارتون ها سخن می‌کنیم. چنین موضوعات پویا هیچ غرض کاربردی خاصی را ارائه نمی دهد ، آن‌ها برای پر رنگ کردن اپلیکیشن ، جلب دقت استفاده کننده و به خیال و خاطر سپردن آن‌ها مورد نیاز می باشند.

ولی ، به طبعً ، چنین پباده سازی کارتن نباید از خصوصیت های اساسی اپ شما مسافت بگیرد.

 

در تصویر بالا ، اشکال مختلفی از کارتون را میبینیم ، مثلا موردها دیگر - تنها دکوری (خواسته ما از جنبش کفش) میباشد. این اثر بسیار جذاب و خوشگل میباشد.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ دی ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۶:۵۸ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)