مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

شاخص NPS چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

طراحی اپلیکیشن در مشهد به عنوان یک صاحب کسب و کار، شما مطمئنن روز و شب به رشد و توسعه و گسترش کسب و کارتان می پندارید و افکاری مثل بهترین خط مش برای جلب توجه مشتریان نو، طریق مناسب برای بهتر بودن از رقبای خود، طرق ارتقا نرخ تبدیل و غیره ذهن شما را مشغول کرده است و درپی راه و روش ها و جواب هایی برای سوالاتی که به این شکل ذهنتان را درگیر کرده است می‌گردید.

طبق گزاراشات و تحقیقات بازاریابی در دنیا، بهترین روش برای رونق یک کسب و کار، تمرکز بر تجربه مشتری است و این روزها انتظار می‌رود که اهمیت آن از اهمیت بها و مال نیز پیشی بگیرد. تجربه مشتری شامل موردها تحت میشود:

مصرف کنندگان تا چه حد برند شمارا دوست دارا‌هستند و چقدر دوست دارا‌هستند با آن درگیر شوند.
مشتریان تا چه حد از واکنش نمایندگان فروش شما راضی می‌باشند.
مشتریان چقدر از خدمات یا محصولی که از شما دریافت مینمایند راضی و خوشنود میباشند.
یک کدام از دوستداشتنی ترین خط مش های اندازه گیری و بهبود تجربه مشتری این روزها شاخص NPS می باشد. این طریق یک شیوه متداول می باشد که بوسیله صدها شرکت و سازمان غالب گزینه به کار گیری قرار می‌گیرد.

شاخص NPS چه می باشد؟
NPS مخفف Net Promoter Score می باشد و به معنای شاخص خالص اشاعه کنندگان است. NPS درواقع یک دسته نظرسنجی است که موسسات می‌توانند از آن برای اندازه گیری میزان رضایت مشتریان از برند، محصولات و یا خدمات خود استفاده کنند. این شاخص اولی بار در سال ۲۰۰۳ توسعه یافت و اکنون در سراسر جهان آیتم به کار گیری کسب و کارهای متفاوت قرار می گیرد.

حیث سنجی شاخص NPS

حیث سنجی شاخص NPS دربرگیرنده دو بخش می باشد:
بخش نخستین : سوالی است که از مشتریان پرسیده می‌شود که تا چه میزان برند شما را به دیگران توصیه مینمایند و نمره آفریده آن از ۰ تا ۱۰ می باشد و بسته به پاسخ مشتریان می‌توان آن‌ها را در مدل های زیر گونه بندی کرد:

۱- نمره ۰ تا ۶: مشتریان ناراضی که شما از دست داده اید یا از دست خواهید دارااست.

۲- نمره ۷ تا ۸: مشتریانی که نیاز دارااست روی آنان کار شود تا تبدیل به مشتریان وفادار شوند.

۳- نمره ۹ تا ۱۰: مشتریان راضی که برند شما‌را دوست دارا‌هستند که ممکن است از طریق بازاریابی دهان به دهان برای شما تبلیغات انجام دهند.

بخش دوم: پرسیدن یک سوال که انتهای آن را باز می‌گذارند و از مشتری می‌خواهند تا احتساب خود را نسبت به محصولات بیان کنند. مثل چیزی که در باب برند دوست دارن، آنچه درباره پیشتیبانی کالا دوست دارا‌هستند و سوالاتی نظیر این ها.

نمره خوب شاخص NPS چه است؟
برای اینکه بدانید نمره شما چیست، از یک فرمول محاسبه عادی به کار گیری می کنید و تنها کافی می باشد درصد مشتریان ناراضی را از درصد طرفدارانتان و کسانی که برند شمارا دوست دارا‌هستند معدود نمائید.

اما یک نمره خوب NPS چه نمره ای می باشد؟ درواقع امتیاز کمتر از ۰ به این مفهوم می باشد که کسب و کار شما باید برای بهبود سطح رضایت مشتری بیش تر همت کند. امتیاز بالای ۵۰ نشان دهنده این می باشد که مشتریان ذوق زده و راضی شرکت شما بیشتراز مشتریان ناراضی میباشند و در واقع مجموعه شما در وفادارسازی مشتریان به خوبی عمل کرده است. در حالی که نمره ۷۵ یا بیشتر نشان دهنده عشق مشتری نسبت به برند شما است و بسیار مثبت می باشد.

در بهره، یک نمره NPS بالا باید این را دقیقا مشخص و معلوم کند که مشتریان راضی شما منجر به تولید مشتریان جدید و ارتقا نرخ تبدیل در کسب و فعالیت شما خواهند شد و سبب کسب درآمد بیش تر برای شرکت شما میشوند.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۵:۳۱ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)