مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

اندروید چه می باشد ؟

اندروید
چه می باشد ؟ برنامه نویسی اندروید چگونه است؟ اندرویداندروید (Android) نام یک سیستم ادله تلفن همراه میباشد که بوسیله شرکت گوگل توسعه داده میشود . این سیستم عامل اوپن سورس می باشد و برپایه هسته لینوکس سازه گردیده می‌باشد . اندروید بر خلاف سیستم دلیل iOS آیفون که فقط پردازنده های ARM را پشتیبانی میکند، بر روی گونه های مختلفی از پردازنده ها (ARM, MIPS, Power Architecture, x86) قابل نصب است . از سال 2008 تا به امروز گوشی تلفن های هم پا متعددی با استفاده از این سیستم عامل به بازار ارائه گردیده اند . همینطور یک‌سری Tablet PC هم با به کار گیری از این سیستم ادله به بازار ارائه شده اند .

طراحی اپلیکیشن در مشهد

آمارهایی
از قابل انعطاف افزارهای مو جود برای اندروید تا ماه اکتبر 2010 تعداد یکصدهزار برنامه جانبی برای این سیستم ادله متن گردیده هست که سهم بزرگی در محبوبیت این سیستم برهان دارا هستند . تا همین تاریخ تعداد برنامه های نوشته شده برای سیستم ادله آیفون 300 هزار بوده است . اما سرعت پرورش سیستم برهان اندروید زیاد فراتر از سایر سیستم دلیل ها و چه بسا آیفون می‌باشد و البته این موضوع را نباید از یاد برد که در لحظه نگارش این مطلب ، اندروید نصف قدمت آیفون را دارد .

اندروید دارای کتابخانه های برنامه نویسی قدرتمندی میباشد که فعالیت برنامه نویسان را مضاعف بی آلایش می کند . از گزاره دیتابیس رابطه ای کوچک شده‌ی SQLite ، توابع گرافیکی 3 بعدی openGL ، موتور مرورگر webkit (همانند مرورگر کروم) و موتور گرافیکی SGL .

ارتباط
اندروید و جاوا : نرم افزارهای جانبی اندرویدی با به کار گیری از لهجه جاوا متن میشوند و برای ارتباط با لایه های زیرین سیستم دلیل می‌توانند از کتابخانه های جاوایی اندروید به کار گیری کنند . بخش رابط کاربری سیستم دلیل اندروید با زبان جاوا متن شده هست و بسیاری از برنامه های اندروید هم با جاوا نوشته گردیده اند . اما این سیستم عامل ، Java Virtual machine ندارد . برای اجرای برنامه های جاوایی روی این سیستم عامل، کدهای جاوا به کدهای Dalvik تبدیل میشوند و سپس روی Dalvik virtual machine اجرا میشوند . (دالویک یک اتومبیل جازی جاوایی میباشد که برای سیستم استدلال اندروید باصرفه گردیده می‌باشد تا نیز RAM و نیز CPU و نیز باطری کمتری مصرف کند) . برنامه های جاوایی معمولی هم که روی موبایل های دیگر اجرا میشوند با استفاده از قابل انعطاف افزارهای مشابه ساز اتومبیل مجازی جاوا نظیر j2ME MIDP Runner روی این سیستم دلیل قابل اجرا هستند .

فرمت
پوشه های پشتیبانی شده: اندروید در حالت پیشفرض فولدر های mp3, aac , ogg , amr , midi , mpeg4 , wav , bmp , gif , png , jpg را پشتیبانی مینماید . اندروید Adobe Flash را هم پخش می‌نماید و قادر است فایل های GIF متحرک را با جنبش پخش نماید . برای پخش فایل های جریان دار مانند صوت و کلیپ هم می توانید از تگ ویدیو html5 و همچنین تکنولوژی Adobe Flash Streaming به کار گیری فرمائید .در ورژن های جدید اندروید، موتور جاوااسکریپت مرورگر کروم که سرعت بسیار بالایی در اجرای کدهای جاوا اسکریپت دارااست به مرورگر اندروید متصل شده می‌باشد .
(در ضمن مرورگر اندروید کدهای HTML5 را پشتیبانی میکند)
محفظه
برنامه نویسی اندروید: Android SDK مشتمل بر یک دیباگر، کتابخانه های اندروید، مشابه ساز سیستم دلیل ، مستندات اندروید و فایل های مثال و آموزشی است که به شما در تولید اولی برنامه هایتان کمک می‌کند . نیز اکنون این SDK بر روی یک سیستم 32 بیتی که لینوکس ، ویندوز و یا این که mac OSX داشته باشد اجرا میگردد . پیش نیازهای نصب این SDK عبارتند از JDK و Apache Ant و python 2 .2 . برنامه های متن گردیده برای اندروید با پسوند .apk ذخیره می گردند .


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۱:۵۷ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)