مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

پیشگفتار عصر فراگیری اصول برنامه نویسی


پیشگفتار عصر فراگیری اصول برنامه نویسی
شاید بارها و بارها به اندیشه این افتاده باشید که یک گویش برنامه نویسی را فرا بگیرید البته به جهت این که شنیده اید که برنامه نویس شدن مستلزم برخورداری از یک ذهن تحلیلی، داشتن یک سند دارای ارتباط از دانش گاه و داشتن تازه ترین رایانه فردی چه از دید قابل انعطاف افزاری و چه از نظر مشقت بار افزاری میباشد از این تاءمل صرف حیث نموده اید. خبر خرسند کننده برای آن نوع از علاقمندان که تا به امروز چنین شیوه فکری داشته اند این میباشد که عدم برخورداری از هیچ کدام از موردها فوق الذکر بازدارنده برنامه نویس شدن شما نخواهد شد و شاهد نمونه این داعیه هم این میباشد که تالیف کننده این محرمانه از فراگیری ها هیچ کدام از مورد ها فوق به جزء تا حدودی آیتم اولیه را نداشته میباشد!

طراحی اپلیکیشن در مشهد

نکته دیدنی اعتنا آن جا میباشد که بعداز یادگرفتن اصول برنامه نویسی شما از یک ذهن تحلیلگر برخوردار خواهید شد که خیر صرفا در حوزه برنامه نویسی شما دارای فایده خواهد بود، بلکه در معاش روزانه فردی شما نیز رویه شغل های بیشماری را در رابطه با مسائل متفاوت پیش روی شما خواهد گذاشت. علاوه بر این، شما به یک سرمایه علمی دست خواهید یافت که هیچ زمان با گذراندن واحد های آکادمیک کالج به آن دست نخواهید یافت به دلیل آنکه آنچه در‌این زمان فرا خواهید گرفت اصول علمی و کاربردی برنامه نویسی میباشد و تئوری تا جایی آیتم استعمال قرار میگیرد که سبب ساز به فهم و شعور بهتر اصول برنامه نویسی گردد. و در غایت سودی که از برنامه نویسی عاید شما می توان به طور حتم به طوری میباشد که شما‌را کارکشته خواهد ایجاد تا یا این که در یک کمپانی رشته‌ای سرگرم به عمل گردید، یا این که ایده‌هایی که ممکن میباشد تا به امروز در رمز می پروردانده اید را عملی سازید و یا این که استارتاپی موءثر برای جامعه و پولساز برای خویش به خط مش اندازید (دقت داشته باشیم که برای برنامه نویس شدن، به هیچ وجهً نمی بایست نخبه بود بلکه برنامه نویسی هم همچون هر مهارت دیگری -مثل موسیقی، ورزش، نگارگری و غیره- نیاز به تکرار و تمرین دارااست تا در آن متبحر شد.)

بعداز آن که ما قوی گشتیم تا اصول کدنویسی را بیاموزیم، خوا هیم توانست با دنیای فناوری رابطه بهتری برقرار سازیم. همانطور که آدم ها برای ارتباطات روزانه از لهجه‌های متعددی مثل فارسی، انگلیسی، آلمانی،‌ عربی و … به کار گیری می‌نمایند، در دنیای فناوری نیز گویش‌های برنامه نویسی متنوعی پباده سازی گردیده اند از که پاراگراف ی آنان می‌قدرت به گویش برنامه نویسی اسکرچ، لهجه برنامه نویس پایتون، گویش برنامه نویسی جاوا و … اشاره نمود که از آن طرز می اقتدار با کانال ها، سیستم ها و ... رابطه برقرار ایجاد.

فرض کردن یک روز سوای برنامه‌های کامپیوتری که با لهجه‌های برنامه نویسی گوناگون مندرج‌اند حقیقتاً خشن میباشد. سوای برنامه نویسی و گویش‌های برنامه نویسی، همه سیستم‌ها مثل تلفن همراه، لامپ های موعظه، سردخانه فریز، سیستم‌های برقی خودرو، آدرس اینترنتی ها،‌ کانال‌های اجتماعی مثل فیسبوک، نرم افزار هایی مثل وایبر و … مختل میگردند. به عبارت دیگر، معاش ما که حقیقتاً به تکنولوژی متعلق شده‌است مختل می‌شود.

در قبل برنامه نویس ها طولانی تر محدود بودن به برنامه نویسی برای سیستم دلیل هایی مثل ویندوز ولی بعد از فراگیر شدن وب و ابزارهای هوشمندی مثل تلفن همراه و تبلت، حوزه ی کاری برنامه نویسان هم متنوع خیس گردیده و همین مسأله جذابیت دنیای برنامه نویسی را دو چندان می سازد. در واقع،‌ ممکن میباشد شخصی علاقمند به برنامه نویسی برای سیستم استدلال باشد ولی در عین درحال حاضر شخص دیگری علاقمند به پباده سازی اپ گوشی باشد. شاید هم کسی باشد که دوست داشته باشد برنامه‌های زیر اینترنت -مثل سکان آکادمی- بنویسد. در الان و با وجود لهجه‌های برنامه نویسی اکثری که وجود دارا‌هستند، راه و روش برای علاقمندان به همگی این حوزه ها گشوده میباشد و فقط چیزی که نیاز میباشد، مقداری وقت و مقدار متعددی هدف برای یادگیری!

چیزی که در اینجا بایستی به آن اعتنا کنیم، رونق بیشتراز پیش شرکت ها قابل انعطاف افزاری و برنامه نویسان میباشد. شرکت ها آی تی و قابل انعطاف افزاری بزرگی همچون مایکروسافت، گوگل، فیسبوک، توییتر از درآمدهای هنگفتی برخوردارند. دیدنی میباشد بدانیم که وبسایت‌های دوستداشتنی اهل ایران هم جزو مشاغلی محسوب می گردند تا گه گاه درآمد آنها تا ماهی بیشتراز یکصد میلیون تومان هم می‌رسد! این را گفتیم تا خیال و خاطر نشان سازیم که ورود به حوزه ی برنامه نویسی و قابل انعطاف‌افزار سراسر منفعت و بهره میباشد.

نکته‌ای که در اینجا بایستی مد حیث داشته باشیم این میباشد که قابل انعطاف‌افزارها و نرم افزار هایی با برد‌های بیشتری مواجه میشوند که یک کدام از ایرادات یوزرها را حل کرده و شغل های ایشان را بی آلایش نمایند. سفارش میکنیم که برای یادگیری برنامه نویسی، پیش از هر چیز پیرو یک ایده ای باشید که فکر‌میکنید در شرایطی که عملی شود، با بخت همگانی رو به رو خواهد شد. همین مسأله باعث بدین می گردد که شما هدف ی بیشتری برای یادگیری برنامه نویسی پیدا فرمائید (به صورت نمونه یک کانال ی اجتماعی که مشابه به فیسبوک باشد، البته برای یوزرها اهل ایران با صرفه گردیده باشد، متمدن ما مطابقت و همخوانی بیشتری داشته باشد، مجانی باشد، و از همگی مهم‌خیس اینکه غربال نباشد!)

اکنون ممکن میباشد که‌این سؤال برای شما پیش بیاید که برای آغاز کدام لهجه برنامه نویسی را بایستی تعیین کرد. در جواب بدین سؤال باید اذعان کرد که سفارش میشود ریلکس ترین لهجه و در عین حالا کاربردی ترین گویش را برای آغاز بایستی گزینش کرد. بعداز آن که ما فعالیت با یک لهجه برنامه نویسی را فرا گرفتیم، شاهد آن هستیم که شباهت‌های بخش اعظمی مابین گویش‌های برنامه نویسی موجود است که در آینده یادگیری یک گویش برنامه نویسی دوم خیلی شل‌خیس فیس خواهد گرفت (مثل هر که گویش ترکی را بلد میباشد،‌ اکنون می خواهد گویش ترکی استامبولی را فرا بگیرد.)

نیاز به توضیح ندارد که کدنویسی برای خیلی از اشخاص دلهره آور میباشد و بخش اعظمی از یوزرها فکر‌میکنند که کدنویسی مهارتی میباشد که خیلی مشقت بار میباشد و ابداً از عهده ی آن برنمی آیند. شاید هم تا به امروز در کلاس‌های حضور و یا این که عصر های آنلاینی نام نویسی کرده باشید که با بیان کردن اصطلاحاتی تعجب آور و غریب، سردرگمی شمارا دو چندان کرده اند. خبر ذوق زده کننده این که زمان ی یادگرفتن اصول برنامه نویسی که در سکان آکادمی تألیف شده‌است، برای اشخاصی میباشد که هیچ تجربه ی برنامه نویسی ندارند. به عبارت دیگر، ما درین زمان ی آموزشی شالوده بر این خوا‌هیم گذاشت که مخاطبین عصر تنهاً میتوانند با کامپیوتر شغل های معمولی -مثل نصب قابل انعطاف‌افزار و غیره- انجام داده و در وب چیزی را کاوش نمایند.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۰:۱۴ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)