مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

ارائه یک اینترنت‌وب سایت یا این که نرم افزار در گوشه و کنار production

طراحی اپلیکیشن در مشهد


ارائه یک اینترنت‌وب سایت یا این که نرم افزار در گوشه و کنار production معضل‌های یگانه خویش را داراست؛ البته زمانی در مسیر صحیحی رخ بگیرد، برد بزرگی به حساب میآید. مشاهده این که تعداد بازدیدکننده‌ها بالا می‌رود، همواره احساس نیکی تولید می نماید. اما مواقعی وجود دارا‌هستند که ترافیک چنان ارتقا می یابد که سبب از عمل افتادن استک LAMP شما می گردد. خیلی مهم نیست که‌این رخداد چه ساعت یا این که چه روزی صورت بدهد، حقیقت این میباشد که آفلاین شدن اینترنت‌وبسایت یا این که نرم افزار هزینه بسیار بالایی دارااست و در برخی مورد ها ضرروزیان‌های جبران‌ناپذیری برای یک کسب و فعالیت ساخت می نماید.

فهرست مطالب این نوشته نهفته کردن
1. مقیاس‌پذیری چه میباشد؟
2. مقیاس‌پذیری افقی چه است؟
2.1. معضل‌های مقیاس‌پذیری افقی
3. تجزیه، تجزیه، تجزیه
4. مراقبت یکپارچگی جلسه‌های یوزرها
4.1. مقر‌های داده ارتباط‌ای و Filesystem های کانال‌ای
4.2. گرد هم آیی‌های چسبنده (Sticky Sessions)
4.3. به کار گیری از سرور Memcached یا این که Redis
5. انسجام پوشه استفاده کننده
5.1. توزیع توشه (Load Balancing)
6. ملاحظات دیگر
ولی جای هراس وجود ندارد، زیرا شیوه‌هایی وجود دارا‌هستند که بتوانیم نرم افزار‌های PHP را پایدارتر و قابل‌اطمینان‌خیس سازیم. در‌حالتی که کلمه مقیاس‌پذیری در ذهنیت شما چرخ میخورد، بایستی بگوییم که ایده صحت در ذهن خویش دارید.

مقیاس‌پذیری چه چیزی است؟
مقیاس‌پذیری به صورت خلاصه به توان یک سیستم برای مدیر ارتقاء ترافیک یا این که رویش مراجعه یوزرها، هم‌زمان با محافظت کیفیت تجربه کاربری مناسب گفته میگردد. اصولاً دو گونه مقیاس‌پذیری برای یک سیستم متصور میباشد: مقیاس‌پذیری عمودی که مقیاس‌پذیری صعودی (scaling up) نیز نامیده میشود و مقیاس‌پذیری افقی که مقیاس‌پذیری رو به خارج (scaling out) نامیده میگردد.


مقیاس‌پذیری عمودی از روش ارتقا منابع سیستم مانند اضافه کردن یاد یا این که اقتدار پردازشی طولانی تر نتایج میاید. به عنوان مثال تغییر تحول مدل یک VPS مثال‌ای از مقیاس‌پذیری عمودی میباشد. با این که‌این طریق یک چاره بی‌درنگ به حساب میآید؛ البته سبب ساز میگردد که اشتباهات حقیقی وواقعی که در نرم افزار شما وجود دارا‌هستند نهفته شوند. تضمینی نیست که یک سرور با اندازه دو برابر، منجر شود که نرم افزار شما نیز دو برابر سریع‌خیس کار نماید.

از سوی دیگر مقیاس‌پذیری افقی با اضافه کردن سرورهای طولانی تر به یک کلاستر جانور فیس می‌پذیرد. پیرو مضمون‌ این شیوه را ظریف‌خیس توضیح میدهیم.

 

 


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۳۹:۱۹ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)