مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

اولین نرم افزار حسابداری در ایران

طراحی اپلیکیشن در مشهد به طور دقیق نمی قدرت اظهار‌کرد که واقعا اولین برنامه حسابداری و مالی را چه کسی نوشته و نام آن چه بوده است. اما به جرئت می توان اظهار کرد او‌لین نرم افزار حسابداری نوشته شده در کشور ایران، در سال 1368 نوشته شده است که فقط ثبت مدرک حسابداری و دفتر کار روزنامه و محل کار کل و دفتر تفضیلی و یک تراز آزمایشی 4 ستونی داشت. حجم این نرم افزار حدودا ۰۹ / ۱ مگابایت بود و فقط روی یک دیسکت فلاپی جای می‌گرفت و به صورت بدون‌پول در مشت همگان قرار داشت. این نرم افزار در حدود ۴ سال بسیار دارای اسم و رسم بود و مورد استعمال کمپانی‌ها، افراد و سازمان‌های مختلفی قرار گرفت بود.
بعد ها افراد حقیقی و حقوقی دیگری هم وارد عرصه ایجاد نرم افزار حسابداری شده و نرم افزارهای حسابداری جدیدی را زیر سیستم ادله DOS و ویندوز به بازار ارائه کردند. از آن سالیان تا به امروز نرم افزارهای حسابداری بسیاری وارد بازار شده اند که هر کدام به نوبه خود، مزایا و نواقصی داشته و مشتریان خاص خود را در بازار فعالیت کسب کرده‌اند. در میان تمامی این نرم افزار های حسابداری، نرم افزار حسابداری و مالی یکپارچه پارمیس برای اولین بار در سال 1380 وارد بازار شد و از همان سال های ابتدا توانست مقام خیر دربازار نرم افزار حسابداری فی مابین رقبای خود کسب کند و به نه پاسخگوی نیاز کاربرانش، از هر صنفی باشد.


• انواع نرم افزار حسابداری

هرمورد از نرم افزار هایی که وارد بازر شدند دارای کارائی و مزایا و معایب مختلفی بودند. پدید آورندگان نرم افزار های حسابداری این نرم افزارها را به یک سری جور تخصصی تقسیم می‌کنند:
1. نرم افزار حسابداری مالی
2. نرم افزار حسابداری انبار یا انبارداری
3. نرم افزار معامله و صدور فاکتور
4. نرم افزار بانک و صندوق و عملیات به حساب آوردن
5. نرم افزار حسابداری حقوق و دستمزد
6. نرم افزار حسابداری فروشگاهی

و...وقتی همگی این سیستم ها در یک پکیج جمع می گردند و با هم ارتباط دارند به ان سیستم حسابداری یکدست می گویند. در ضمن شرکتهای و افراد میتوانند هر مورد از سیستم ها را هم به صورت مستقل تنظیم کنند.


در مشاجره تلاش این برنامه های حسابداری نکته بسیار مهم و قابل توجهی موجود است و آن این است که متاسفانه در طراحی و برنامه نویسی اکثر این برنامه‌ها، استانداردهای حسابداری دوبل یا دو طرفه رعایت نشده می باشد. برای همین نمیتوان آن را برای شرکت‌هایی که می‌خواهند در انتهای کار سال مالی دفاتر قانونی خود را بر نرم افزار حسابداری ثبت و برای رسیدگی به اداره دارایی و تشخیص مالیات ارائه دهند، آیتم استفاده قرار اعطا کرد. به‌این برنامه ها حسابداری فروشگاهی یا بازاری میگویند و صرفا با نگرش صدور فاکتور برای مشتریان ،کنترل باقی‌مانده حساب مشتریان ، تحلیل های صادر شده و کنترل موجودی صندوق و کالای انبار درج گردیده اند و ولی برخی از این نرم افزارهای حسابداری همه این استاندارد های حسابداری را رعایت نموده اند و هم دارای دفترها قانونی و دوبل بوده وهم با دیدگاه فروشگاهی و بازاری درج شده اند.


• چرا باید از نرم افزار حسابداری به کارگیری کنیم؟

به طور طبیعی، وقتی که یک کسب و کار به وسیله بیش از یک نفر اداره می‌شود و تعداد فعالیت‌ها و عملیات حسابداری شرکتی زیاد می‌شود، یک سیستم مستند سازی معاملات مورد نیاز می باشد تا اطمینان حاصل شود که تمام عامل ها هزینه و درآمد به نه مورد بررسی قرار میگیرد.
و همچنین با توجه به توسعه تکنولوژی و لزوم به کار گیری بهینه از تمامی امکانات و عصر موجود برای داشتن یک رقابت کامل در بازار کار، می‌توان به کارایی‌های اثرگذار و مفید از قبیل سرعت و دقت نرم افزارهای حسابداری مالی تکیه کرد.


مزایای به کارگیری از نرم افزار های حسابداری

1. سرعت العمل هنگام ورود داده ها و اطلاعات نخستین حسابداری و همچنین تنظیم گزارشات مالی و طبقه حسابها دریک نرم افزار حسابداری بسیار بالاتر از انجام این عملیات به صورت دستی میباشد.
2. نرم افزار های حسابداری بر پایه ی استاندارد ها و راه های حسابداری برنامه نویسی شده اند براین اساس هنگام تهیه گزارشات مالی و تلخیص داده تنها طبق این استانداردها عملیات انجام میگیرد و عملیات مذبور از درستی و دقت بالایی برخوردار می باشند.
3. نرم افزار ها به دلیل طراحی و برنامه نویسی که دارا‌هستند به محض ورود اطلاعات می توانند گزارش های مالی را در مشت مدیر قرار دهندتا در اتخاذ تصمیمات آتی مدیریتی مورد استفاده قرار گیرند.

شرکت فناوری اطلاعات پارمیس پیش کسوت ای در حدود 20 سال در حوزه طراحی و تولید اشکال نرم افزارهای حسابداری و مالی و نرم افزارهای یکپارچه سازمانی فعالیت داشته که در این مقطع کوتاه، رشد قابل توجه و پرشتابی را در کارنامه خود به ثبت رسانده و توانسته روز به روز به تعداد اعضای خانواده وسیع پارمیس بیافزاید و رضایتمندی درصد کثیری از کاربران خود را با ارائه خدمات شایسته جلب نماید.

دموی آنلاین پارمیس و باز‌بینی بدون‌پول نرم افزار حسابداری پارمیس ضمن برآورده کردن نیازهای اولیه مدیریت امور و حسابداری یک کسب و فعالیت، زمینه ساز یک تجارت پهناور و پرورش و شکوفایی کسب و کارهاست.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۶:۴۵ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)