مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

چند اپلیکیشن از فروشگاه اپل حذف شد


چند اپ توسعه و گسترش‌یافته به وسیله Trend Micro بعداز اینکه مشخص و معلوم شد که تاریخچه مرورگر و داده ها رایانه یوزرها را گردآوری می‌نمایند، از دکان اپل ( Mac App Store ) حذف شدند.
به گزارش راءس مدیر راهبردی امنیت فضای ساخت و تبادل داده ها سر گروهی جمهوری (افتا)، طراحی اپلیکیشن در مشهد Dr. Antivirus ، Dr. Cleaner و Dr. Unarchiver اسم دارا‌هستند که کلیه زیر اکانت کاربری Trend Micro گسترش‌یافته‌اند. پیش از اینکه این اپلیکیشن‌ها از دکان اپل حذف شوند، جزو پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌ها بودند.

او‌لین گزارشی که به طور همگانی در مسئله کار‌های مخفیانه تولید ها Trend Micro در دکان اپل منتشر شد، در آخرها سال ۲۰۱۷ بوسیله کاربری با اسم PeterNopSled ارائه شد.

یک پژوهشگر امنیتی پایین اسم کاربری Privacy_۱st با نشر ویدئویی نشان بخشید که اپ‌های Dr. Cleaner و Dr. Antivirus تاریخچه مرورگرهای Safari، Chrome و Firefox را به یاروهمدم برخی داده ها سیستمی، توده‌آوری می‌نماید. از سویی دیگر یک بسط‌دهنده iOS نیز عده‌آوری داده‌های استفاده کننده بوسیله برنامه دیگری با اسم Dr. Unarchiver را کشف کرد.

مخاطب Privacy_۱st بعداز محاسبه این سه نرم‌افزار متوجه شد که در آن ها کدهایی برای استخراج داده ها استفاده کننده قرار داده شده‌است. این پژوهشگر اعلام کرده که شماره سریال و ورژن سیستم ادله نیز بخشی از داده ها استخراج شده‌است.

مقصد آخرین داده ها استخراج گردیده، طبق گفته Privacy_۱st، دامنه trendmicro.com میباشد.

هنگام ارزیابی خلق این اپ‌ها، یک فولدر JSON دربردارنده کدهای گوناگون نیز مشاهده گردیده که به لحاظ میرسد برای اخذ اوامر از دامنه منبع میباشد. نرم‌افزار‌های دیگری نیز با این تکنیک داده ها یوزرها را به یک سرور فرنگی لود می‌کردند.

نرم‌افزار‌های Adware Doctor و Komros Adware Cleaner (از توسعه و گسترش‌دهنده یکسان)، Open Any Files و Adblock Master نیز جزو این اپ‌ها میباشند.

بعداز با خبر شدن اپل از این دستور، اپلیکیشن‌های خاطر گردیده از دکان اپل حذف شدند. با این هم اکنون Trend Micro اعلام نموده است که هیچ سرقتی از داده‌های یوزرها شکل نگرفته و صرفا به مراد هدف های امنیتی بعضا از داده‌ها، آنهم تنها یکبار، عده‌آوری گردیده‌اند.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۳:۱۰ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)