مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

مقایسه تفاوت توسعه اپلیکیشن‌های موبایل به صورت نیتیو با هیبرید


پژوهش‌ها نشان میدهد که تا پاین سال 2022 تعداد یوزرها تلفن‌های یار و همدم هوشمند به 3 میلیارد نفر میرسد، به این ترتیب روشن میباشد کمپانی‌هایی درین عرصه برنده خواهند بود که بتوانند طراحی اپلیکیشن در مشهد  همگام با این پیشرفت اپ‌های خویش را گسترش داده و به‌این عمل به‌تیتر یکی فاکتورهای اساسی برد در دنیای تجارت آنلاین نگاه نمایند. یکی تعیین‌های موءثر پیش روی این مجموعه‌ها گزینش نرم افزار‌های نیتیو و یا این که هیبرید میباشد. در‌این نوشته‌علمی قصد داریم به مقایسه این دو، خصوصیت‌های هر یک و تفاوت‌های آن ها بپردازیم.

تعریف‌و‌تمجید برنامه‌هایNative و hybrid
نرم افزار‌های مستقر یا این که نیتیو در واقع برنامه‌های منحصر می باشند که برای هر پلتفرمی به طور غیر وابسته بسط پیدا می‌نمایند، این اپ‌ها از سال 2008 تا کنون توسعه و گسترش داده گردیده و گزینه به کار گیری قرار گرفته‌اند، معمولا در برنامه‌های مستقر از لهجه نرم‌افزار نویسیobjective-c برای تلفن‌های هوشمند با سیستم برهان ios و لهجه اپلیکیشن نویسی جاوا اسکریپت برای تلفن‌هایی که دارنده سیستم برهان اندروید میباشند به کارگیری می‌نمایند.

پباده سازی نرم افزار‌های هیبرید با ادغام برنامه‌های اینترنت و نیتیو شکل میگیرد، این نرم‌افزار‌ها غالبا در مرورگر قابل مشاهده می باشند البته نکته حائض اهمیت آن میباشد که برای مشاهده نرم افزار، نیازی به مرورگر وجود ندارد بلکه محتوا را می‌قدرت در قالب یک اپلیکیشن نیتیو به وسیله webview در تلفن‌های هوشمند با سیستم دلیل ios روءیت کرد. در واقع اپ‌های هیبریدی یک نحوه نو بسط در حوزه نرم افزار میباشد که از تکنولوژی آپاچی کوردوا و فون پیج منفعت میبرد. اکنون موسسه ها بزرگی همانند اوبر و توئیتر از این نوع نرم‌افزار فایده می برند.

معمولا پباده سازی برنامه‌های هیبرید توسط HTML، css و جاوا اسکریپت انجام میگردد و آن‌گاه بوسیله قابل انعطاف افزارهای کمکی مثل کوردوا آنان‌را به نرم‌افزار نیتیو تبدیل می‌نمایند.

تفاوت در بین برنامه هیبرید و نیتیو
برای این که بتوانیم به نظارت تفاوت این دو برنامه بپردازیم بهتر میباشد جوانب مثبت و منفی هر کدام را در لحاظ داشته باشیم و از منظرهای گوناگونی آن‌ها را با یکدیگر قیاس کرده و تحلیل کنیم. آشنایی این نقاط ضعف و قوت به کمپانی‌هایی که در‌پی بسط اپ‌های خویش میباشند اقتدار گزینش درست در بین این دو نوع شناخته‌گردیده نرم‌افزار را خواهد اعطا کرد.

تفاوت از نگاه صرف هزینه
مطمئنا دارایی‌ای که یک کمپانی یا این که سازمان برای بسط و پیشرفت نرم‌افزار‌هایش در حوزه نرم‌افزار می خواهد سرمایه‌گذاری نماید بسیار اصلی میباشد، از حیث هزینه نرم‌افزار‌های هیبریدی برتری خویش را نسبت به نرم‌افزار‌های مستقر اثبات کرده‌اند، به دلیل آن که در‌این نوع نرم افزار‌ها می‌قدرت اپ را برای هر پلتفرمی اجرا کرد، به همین برهان ایجاد این نوع نرم‌افزار‌ها بسیار ارزان‌خیس از نرم‌افزار‌های نیتیو خواهد بود.

تفاوت از حیث مدت
از لحاظ صرف هزینه معمولا نرم‌افزار‌های هیبریدی سریعتر ساخته می شوند، به این دلیل‌که در نرم‌افزار‌های هیبریدی با یک تیم کد واحد برای سیستم ادله‌های گوناگون، می‌قدرت اپ را بسط اعطا کرد و این دوران وصال اپلیکیشن به بازار را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.

تفاوت از حیث مراقبت
از آنجایی که نیاز یوزرها برای بارگیری و پردازش اپلیکیشن‌ها در تلفن‌های یاروهمدم یک برهه زمانی کوتاه میباشد، معمولا نرم افزار‌هایی با استقبال همگانی مواجه می شوند که در کمتر از 2 ثانیه بار گذاری میگردند، چهت نیل به‌این مقصود اپلیکیشن‌ها بایستی به طور مداوم و منظم آپ تو دیت شوند، انجام این فعالیت برای بسط نرم افزار‌های نیتیو از آن جهت که نیاز به وجود مقر‌های کد به طور گوناگون وجود داراست، دستکم تعداد گسترش‌دهندگان این برنامه می بایست دو برابر باشد. بدین ترتیب دراین مورد نیز نرم افزار‌های هیبریدی از حریف خویش جلوتر می باشند.

 


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۸:۱۷ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)