مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن


گویش‌های HTML5 + CSS + JavaScript
این سه گویش که ابتدا کارشان با تیتر هسته‌ سه‌گانه‌ عالی برای طراحی اپلیکیشن در مشهد  front-end بود، از آن بازه تکامل پیدا کردند و حتی به چیزی بهتر رسیده‌اند. هم‌اینک میتوانید با آنان هر نوع نرم افزار‌ای بسازید، چه برای تلفن همراه و چه برای رایانه. اصولا شما دارید یک نرم‌افزار ذیل اینترنت (Web app) می‌سازید که تحت عنوان یک اپلیکیشن‌ آفلاین در بستر جادویی رندر می‌گردد.


برای ساختن نرم افزار‌های اندروید از این نحوه، می توانید از Adobe Cordova استعمال فرمائید که یک چارچوب متن‌گشوده میباشد و iOS، ویندوز 10 تلفن همراه، Blackberry ،Firefox و… را پوشش می دهد. Cordova با وجود کوشش بالایی که داراست، مستلزم کوشش متعددی برای اخلاق و اجرای یک نرم‌افزار‌ نسبتاً بی آلایش میباشد. برای همین اکثری اشخاص از Ionic Framework (که از Cordova برای پیاده‌سازی در بسترهای مختلف منفعت می گیرد.) به کارگیری می‌نمایند. نمونه‌هایی از این آیتم برای اپ‌های اندرویدی عبارت‌اند از نرم‌افزار‌های Untappd و TripCase.

یک آیتم‌ دیگر این میباشد که از React Native به کار گیری فرمایید. این کتابخانه قادر است در اندروید، iOS، و بستر جهانی ویندوز قرار گیرد. به وسیله فیسبوک، اینستاگرام و بقیه کمپانی‌های وسیع استعمال و نگه‌داری می شود. پس میتوانید مطمئن باشید که آزمون و آزمایش شده‌است. یادگیری آن سهل وجود ندارد ولی به محض آن که از مسائل نخستین بگذرید، کل اقتدار و انعطاف‌پذیری را که میخواهید، به دست میاورید.

۶. گویش Lua
Lua یک گویش نوشتاری سابق میباشد که اساسا پباده سازی گردیده تا اپلیکیشن‌های نوشته‌گردیده در گویش‌های قدرتمندتر مانند C ،VB.net و … را کامل شدن نماید. بر همین پایه، دارنده بعضا مختصات میباشد که آن را با دیگر افراد متعدد می‌نماید؛ مانند داشتن آرایه‌ ابتدایی (Starting array) در یک به مکان صفر و نداشتن کلاس‌های native.

جدای از این سخن‌ها، در برخی مورد ها می‌اقتدار از Lua تحت عنوان یک لهجه اپلیکیشن‌نویسی اساسی بهره مند شد و Corona SDK یک نمونه عالی میباشد. با Corona می توانید نرم‌افزار‌هایی بی نیاز ساخت فرمایید که از Lua به کارگیری می‌نمایند و می‌قدرت آنها را بر ویندوز، Mac، اندروید، iOS و حتی Apple TV و Android TV قرار بخشید. همینطور در آن ویژگی کسب درآمد به علاوه‌ یک محل بازار عظیم دارااست که در آن میتوانید خصوصیت‌ها و پلاگین (Plugin) بخرید.
از Corona عمدتاً برای ساختن بازی به کارگیری می شود (مانند Fun Run2 و HoPiko) ولی می‌قدرت از آن برای ساختن اپ‌های سرویس ها رفاهی و تجاری (مانند My Days و Quebec Tourism) بهره مند شد.

۷. گویش‌های C و ++C
گوگل برای ساختن نرم‌افزار‌های اندرویدی، دو ابزار نرم‌افزار نویسی ارائه می دهد: SDK که از Java استعمال می‌نماید و NDK که از لهجه‌های مستقر مانند C و ++C به کارگیری می‌نماید. به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید کل یک نرم‌افزار را با به کارگیری از C++ ،C و Java بسازید، بلکه گویش NDK به شما اذن میدهد تا یک کتابخانه ساکن تولید نمایید و امکان‌هایش را در کد Java به عمل ببرید.

در اکثر مواقع نیازی به استعمال از NDK نخواهید داشت. نباید از آن تنها به این دلیل‌که ترجیح می‌دهید به مکان Java در C++/C کد بزنید به کارگیری فرمایید، بلکه گویش NDK برای هنگامی میباشد که می خواهید به تحمیل از وظایف حسابگری سنگین، همت بیشتری خارج بکشید. همینطور به شما این قابلیت و امکان را می دهد تا در نرم‌افزار‌ خویش کتابخانه‌های C و یا این که ++C مکان دهید.

ولی در غیر این شکل، می بایست هرگاه ممکن بود به Java توکل فرمائید. نرم افزار‌نویسی با استعمال از C++/C بسیار پیچیده‌خیس از Java میباشد و بعضی اوقات چیز متعددی از آن نمی‌گیرید.

چه‌گونه نرم‌افزار‌هایی می خواهید بسازید؟
نرم افزار‌های اظهار‌کرد‌وگو و پیام‌رسانی، بازی‌ها، ماشین‌اکانت‌ها، یادداشت‌ها، پخش موسیقی و… گزینش‌ها نامحدود میباشند! تمامی‌ آنها با به کار گیری از گویش‌ها و کادر‌ورک‌های بیان‌گردیده در ابتدا قابلیت‌پذیر می‌باشند. نیازی وجود ندارد که همگی‌ آنان را خاطر بگیرید، فقط آن‌هایی را خاطر بگیرید که برای انجام کارتان به آن نیاز دارید. در صورتیکه می‌خواستید مهارت‌های خویش را بسط دهید، میتوانید زمانی که زمانش فرا میرسد آن را خاطر بگیرید.


همینطور ما به شما توصیه میکنیم مطالب روز مربوط به نرم‌افزار‌نویسی تلفن همراه یار را مطالعه نمایید. این مقاله‌ها به شما یاری می‌نمایند تا ذهنیتی از این که «چه چیزی یک اپ موبایل یار و همدم را پیروزی‌آمیز می‌نماید» به دست آورید و امداد می‌نماید تا از بعضا سختی ها، که به صورت حتم با آنها روبه‌رو می شوید، عبور نمایید.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۰:۵۱ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)