مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

۵+۱ اصل مهم در طراحی UI


بدین شش اصل اعتنا فرمائید. ۵+۱ یادآور برجام میباشد! برای فرجام بهتر در طراحی اپلیکیشن در مشهد مقوله UI ، به اصول ۵+۱ دقت داشته باشید و کارایی نمائید در فاز UI به آن متعهد بمانید:

اصل پباده سازی استراکچر
رابط کاربری شما باید مضمون‌ پذیر باشد. یعنی مفهومی را القا نماید. پیامی را جابجایی دهد. پاک و غرض مدار بوده و و اما قابل شعور. نباید کلیه چیز مرتبا از روی شیت اکران نهفته خواهد شد و مجدد به اکران در آید! رابط کاربری یک نرم افزار بازی با نرم‌افزار اموزشی یا این که دائرالمعارف، متعدد میباشد. استراکچر و ساختار نرم افزار شما بایدبه سیرتکامل ای باشد که کلیه چیز به یکدیگر، ربط داشته و این رابطه، معنی دار وقابل فهم و شعور باشد. پس در پباده سازی UI ، به اصل STRUCTURE DESIGN مناسب، دارای مسئولیت باشید. نیاز به مطالعه و نظارت داراست.

اصل سهولت
او‌لین انتظار از رابط کاربری آن میباشد که بغرنج نباشد. حتی رابط کاربری برای اپلیکیشنی که پباده سازی پایپینگ نیروگاه ها را یادگرفتن میدهد و بحثی تخصصی میباشد، می بایست آن قدر معمولی باشد که دانشجو یان و جدید امور با این UI بتوانند PIPING DESIGN را حافظه بگیرند.

حالا UI برای برنامه های همگانی و لایف استایل که بماند. به آسانی، در هر کاری، دارای مسئولیت باشید. از پباده سازی خرقه (FASHION DESIGN) گرفته تا پباده سازی نرم افزار تجاری (BIUSINESS PLAN). آسانی، گاها برگ پیروز می‌گردد و امتیاز رقابتی. خط مش های دربین بر می بایست در برنامه ها معمولی و سریع باشد. مشقت بار نباشد. اکران ها می بایست استفاده کننده را کاسه یکسری کلیک به مقصود برساند.

 

اصل ضروریات
اصل ضروریات در UI بدین قضیه اشاره دارااست که باید کلیه چیز که مایحتاج مخاطب میباشد، اولیه به اکران درآید. در حالتی‌که اپلیکیشن مشورت دارید، مورد مشورت با دارای تخصص و کارشناسان، باید آیتم نخستین در پباده سازی UI باشد. بعد از آن دسترسی به ENCYCLOPEDIA و خزانه داده ها و غیره. در حالتی‌که قرار باشد در نرم‌افزار مشورت، تمامی گیزینه ها نخستین به اکران درآمده و آیتم تماس با مشاور، نیاز به یک‌سری کلیک داشته باشد، این یعنی اصل آسانی و اصل ضروریات، آیتم دقت طراح UI قرار نگرفته میباشد.

اصل یادگرفتن
رابط کاربری می بایست به طوری باشد که تمامی چیز برای یوزرها در هر سن و تخصص و جنسیتی، قابل شعور و قابل فهم و شعور باشد. هیچ چیز مجهول نباید در APP DESIGN مو جود باشد. اعتنا نمائید که یوزرها، معمولا مجال متعددی برای ور رفتن با یک نرم افزار، آن هم APP تازه ندارند. به حقیقت «معدود تحمل» بودن اکثریت، اعتنا فرمائید. برخورد های یوزرها در پباده سازی UI و تکامل آن، اهمیت بسزا داراست. پس به COMPREHENSIVE بودن دقت فرمائید.

اصل انعطاف پذیری
هنگامی قابلیت و امکان تغیر فونت و رنگ و اندازه و رنگ موضوع برای مخاطب در به کارگیری از APP شما آماده باشد، یعنی برنامه شما، اصول FLEXIBILITY را به خیر رعایت نموده است. این یک قضیه اصلی در پباده سازی APP های پیروز با ضریب دانلود بالا در نرم افزار استورهای داخلی (کافه بازار-اناردونی و ..) و در میان المللی (گوگل پلی، اپل استور و . . .) میباشد. تلاش فرمایید در پباده سازی UI ، به اصل انعطاف پذیری، دارای مسئولیت باشید. برای این شغل باید اصول CUSTOMIZATION را در فضای دیجیتالی، در لحاظ داشته باشید.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۵:۰۴ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)