مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

استایل‌دهی مدرن برنامه‌های وب، فریم‌ورک‌های CSS در مقایسه با کتابخانه‌های کامپوننت

هنگام ایجاد کرد یک نرم‌افزار اینترنت نو، سیاستی طراحی اپلیکیشن در مشهد بایستی بگیریم. آیا بوسیله سرور رندر گردیده و به کلاینت ارسال می شود، یا این که یک SPA با خصوصیت‌های قوی میباشد؟ از کدام قاب‌ورک می بایست استعمال شود (در شکل وجود)؟ React؟ Angular؟ Vue؟ Ember؟


البته تصمیمی که غالبا نادیده گرفته می گردد، طرز استایل‌دهی نرم افزار و نگهداری این استایل‌ها هنگام ایجاد کرد نرم‌افزار میباشد. ابزارهای امروزی مانند کادر‌ورک‌های از پیش درست شده CSS و کتابخانه‌های کامپوننت نقطه استارت بسیار خیر را ارائه می دهند، البته کدام یک مطلوب پروژه شما میباشد؟

قاب ورک‌های CSS

قاب‌ورک‌های CSS (مانند Bootstrap یا این که Tailwind) گروه‌ای از اسم‌های کلاس CSS از پیش تمجید گردیده را ارائه میدهد که میتوانید فارغ از پیکربندی خاصی برای استایل رایج اجزا استعمال فرمائید، مانند طرح موادتشکیل دهنده مو جود در ورقه، صورت ظاهری ورودی‌ها و دکمه‌ها، و اخلاق و رفتار پنجره‌های modal. برای تارنما‌های استاتیک یا این که نرم‌افزار‌های اینترنت رندر گردیده بوسیله سرور، قاب‌ورک‌های CSS امکان‌های از پیش تشکیل شده متعددی ارائه می دهند.

متاسفانه، هنگامی نرم افزار‌های اینترنت در هم اکنون استعمال از کادر‌ورک CSS می باشند، اکثر وقت ها تماما بدیهی میباشد. برای داشبورد ادمین یا این که یک ابزار داخلی، این دستور ممکن میباشد مساله‌ای نباشد. البته درصورتی که اپ‌ای می‌سازید که با مشتری رمز و فعالیت دارااست، احتمالا می خواهید بیشتر با مارک خاص کمپانی شناخته گردد. به خیال داشته باشید که از مجاورت با طراح دسته خویش همیاری داشته باشید تا مطمئن گردید که استعمال از کادر‌ورک با مارک کمپانی شما هم‌سو میباشد.

کتابخانه‌های کامپوننت

در صورتیکه از کادر‌ورک جاواسکریپت بر اساس کامپوننت مثل React به کارگیری میکنید، ممکن میباشد به مکان کادر‌ورک CSS از کتابخانه کامپوننت استعمال فرمایید. هر اپ React برای آغاز به گروه‌ محور‌ای از کامپوننت‌ها نیاز دارااست؛ آن گاه این موردها به شیوه‌های متفاوت مخلوط میگردند تا کامپوننت‌های بسیار قدرتمندی را تولید نمایند. شما میتوانید کامپوننت‌های مبنا خویش را بسازید. ولی چرا بایستی این فعالیت را اعمال دهید زمانی کتابخانه کامپوننت‌هایی وجود داراست که‌این عمل را برای شما ایفا می دهد؟ Material UI و Ant Design اکنون دوست داستنی‌ترین کتابخانه‌های جانور می‌باشند.

هنگام ساخت‌و‌ساز یک نگاه و شم مخصوص، کتابخانه‌های کامپوننت از به عبارتی اشتباهات کادر‌ورک CSS سختی می برند. آن ها کوشش می‌نمایند با ارائه روشی برای فردی‌سازی "تم" نرم‌افزار این مساله را مدیر نمایند. هر چیزی از پالت‌های رنگ و اندازه فونت‌ها گرفته تا لبه دکمه‌ها معمولا تحت عنوان متغیر تم که می‌اقتدار تنظیمات کرد در دسترس می باشند. به عنوان مثال Ant Design بخش اعظمی از متغیرهای LESS را برای تنظیمات نماد میدهد.

یکی‌از دیگر از مزایای کتابخانه‌های کامپوننت این میباشد که آن ها اکثر زمان ها دربردارنده اشکال اعلان‌ها برای کامپوننت‌هایی می باشند که آنان ارائه می دهند. درصورتی که از تایپ‌اسکریپت به کار گیری میکنید، این می تواند برای باور از استعمال درست از کامپوننت‌ها فوق‌العاده اثر گذار باشد.

امید‌واریم این نوشته‌علمی داده ها مفیدی برای استایل‌دهی نرم افزار‌های اینترنت آینده به شما داده باشد. شما هم بگویید که از چه ابزارهای استایل‌دهی استعمال می کنید؟


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۶:۳۵ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)