مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

منوها در اندروید چگونه ساخته می‌شوند؟

زمانی یک نرم افزار را گشوده میکنید، معمولا اولیه دنبال چه‌چیزی در آن می گردید؟ یا این که چه‌چیزی در یک نرم افزار میباشد که به مخاطب قابلیت میدهد تا ازبین آیتم‌‌ها یا این که کارهایی تعیین نماید؟ جواب این دو پرسش بسیار بدیهی میباشد. جواب عنصر مهمی در رابط کاربری و تجارب کاربری نرم افزار‌هاست.

منوها کاربردی و ضروری میباشند، چه در تارنما‌ها طراحی اپلیکیشن در مشهد چه در نرم افزار‌ها. دراینجا مشاجره مهم برسر منوها و ساختن آنان در نرم افزار‌های اندرویدی میباشد و کاری با منوی وبسایت‌ها نداریم. نرم افزار‌ها چه اندرویدی باشند چه نباشند، المان‌ها و ویژگی‌های مشترکی دارا‌هستند. چیزهایی می باشند، مثل منوها، که می بایست در تمامی‌ی نرم افزار‌ها باشند.

شاید اینجانب و شمای استفاده کننده خیلی وقت‌ها عنایت رایاپارس و نقشی را که منوها در بهبود تعامل با نرم افزار دارا هستند نادیده بگیریم. ولی بسط‌دهنده اپلیکیشن نمی‌تواند و نباید ازکنار ساختن منوها به‌آسانی بگذرد. منوها اشکال مختلفی دارا‌هستند. هر منو مطلوب برای کاری میباشد و مورد‌های مختلفی را دربرگیرنده میشود.

در‌این مقاله در ارتباط منوها در اندروید حرف میکنم. application اشکال منوها در اندروید را به شما معرفی میکنم و پاره ای هم در خصوص یادگرفتن ایجاد کرد منوها در اندروید و کدهای موردنیاز برای آن مشاجره خواهم کرد. درآخر، منابع و تارنما‌هایی که بسط‌دهنده نرم‌افزار‌های اندرویدی می تواند در زمینه ی منوها در اندروید بیشتر بخواند معرفی شد‌ه‌است.

در‌صورتی‌که میخواهید بیشتر درباره ی بسط نرم افزار و فرایند اساسی آن بدانید، «۷ مرحله اساسی در پیشرفت نرم افزار و مارکت آن» را بخوانید.

آنچه در‌این نوشته خوا‌هیم داشت
منوها در اندروید
مزایای به کار گیری از فرمت XML برای منوها در اندروید
اشکال منوها در اندروید (+ مثال‌)
۱. Options Menu
۲. Contextual Menu
۳. Popup Menu
مجموعه‌بندی‌کردن مورد منوها یا این که Menu Groups در اندروید
گردآوری‌بندی و سود‌گیری
تالیف کننده
مهدیه اسماعیلی
منوها در اندروید
چرا منوها و پیاده سازی آنها اساسی میباشد؟ یک‌سری نوع منو می گردد با اندروید ایجاد کرد؟ هریک برای چه‌ هدفی مطلوب‌خیس میباشد؟ و چطور میگردد آنان‌را ایجاد کرد؟

اولیه می بایست از عنایت منوها اعلام‌کرد. منوها اساسی می‌باشند زیرا درواقع گروه‌ای از امور (actions) را که استفاده کننده برای تعامل با نرم افزار به آن ها نیاز داراست دراختیار وی می گذارد. طرز‌ی تیم‌بندی این امور و دکورا سیون آنان کنار یکدیگر و درکنار بقیه المان‌های شیت زمینه بسیار اساسی و حساسی میباشد. زیرا مستقیما بر تجارب کاربری و تعامل استفاده کننده با برنامه اثر میگذارند.

گسترش‌دهنده اپلیکیشن‌های اندرویدی ۳ گزینش دارااست. یعنی در اندروید می‌اقتدار ۳ نوع منو ایجاد کرد (این ۳ نوع منو را درادامه توضیح خواهم بخشید). نکته‌ی مهمی راجع به تشکیل داد منوها در اندروید وجود دارااست: گسترش‌دهنده نیاز وجود ندارد که منو و تک‌تک مورد ها (مورد‌ها یا این که Items) آن را کدنویسی نماید. به‌مکان آن در اندروید، Menu Resource (یا این که منبع منو) وجود دارااست که محل تعریف و تمجید‌کردن منوهای نرم افزار میباشد. توسعه و گسترش‌دهنده میتواند این منبع را بسط دهد و جزئیات را به آن بیفزاید. باطن درین منبع، فرمت XML استانداردی برای تشکیل داد منو تمجید گردیده است که می بایست منو و جزئیات آن در داخل آن فرمت تمجید خواهد شد.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۲:۱۳ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)