انتخاب درست ترين رنگ در ساخت اپليكيشن موبايل
پابلو پيكاسو، نقاش پر اسم و رسم، وقتي گفتهميباشد: “رنگها، مانند فيسها، از تغييرات عاطفه ها و احساسات تبعيت مينمايند.” كليه ما، يك يا اين كه چند دفعه، تاثير گزينش رنگ ها را بر احساسات و حالتمان احساس كردهايم. طراحي اپليكيشن در مشهد اين مورد را روانشناسي رنگها ميگويند. با اينكه شواهد و پژوهش ها خيلي مقداري در خصوص تاثير حقيقي و واقعي رنگها صورت گرفتهميباشد، روانشناسي رنگها تبديل به يك كدام از مبحثهاي داغ بازاريابي گرديدهاند. در صورتيكه شما هم به زمينه گزينش رنگ عشق و علاقهمند ميباشيد دعوت ميكنم با اينجانب در وبلاگ پازلي همدم باشيد.
تابهدرحال حاضر بدين تامل كردهايد كه چرا برخي موادتشكيل دهنده بصري وب سايتها، قرمزرنگ ميباشند؟ به حيث شما چه چيزي اوليه از تمامي اعتنا شمارا جلب مينمايد؟ يك دكمه “خريد” سپيدرنگ؟ يا اين كه قرمزرنگ؟ آيا ميدانستيد آنگاه بصري، اولي فاكتور تاثيرگذار در تصميمگيري خريد ۹۲٫۶% از عموم ميباشد؟ پژوهش ها جذاب ديگري، يافتهميباشد كه خوانندهگان مجلات ۲۶% بيشتر از تبليغات سياه و سپيد، متوجه تبليغات رنگي مي شوند.
پژوهش ها و تجربه در تعيين رنگ صحيح،براي نرم افزار ديدي به ما دادهميباشد كه بهدنبال با شما مطرح ميكنيم:
مهمترين عنصرها برنامه شما چه مي باشند؟
در پباده سازي اپ نخستين مي بايست مطمئن شويم كه عنصرها بصري به اندازه كافي گسترده ميباشند و در كنار بقيه عنصرها به خير و خوبي مكان گرفته باشند. مطمئن گرديد كه تغييراتتان را در لحظه روي تلفن همراه بررسي ميكنيد و در حالتيكه راجعبه رنگها و كليات پباده سازي نرمافزارها مبتدي و تازه كار ميباشيد، اينترنتوبسايتهاي اثرگذار متعددي مانند Colourlovers.com وجود داراهستند كه مي توانيد پيش از تعيين رنگ، به آنها محرمانه بزنيد.
چه گونه براي گزينش رنگ الهام بگيرم؟
در صورتيكه به آنچه امروزه در دنياي آنلاين دوست داستني ميباشد نگاهي بياندازيم، متوجه ميشويم كه پباده سازيهاي فلت محبوبيت بيشتري كسب كرده و رنگهايي به اسم pastel colors هم وجود داراهستند كه با آنها همخواني دارا هستند. ولي در حالتي كه شما هم در اقيانوس عظيم رنگها حيران گرديدهايد، ميتوانيد از ابزارهاي كمكي اكثري مانند تارنما Dribbble.com و يا اين كه برنامه Color Expert آيفون و … براي گزينش رنگ نو و دوستداشتني، الهام بگيريد.
فلسفه رنگها و رابطهشان با ترغيبكردن يكي جذابترين جنبههاي بازاريابي ميباشد. البته هنوز داده ها يه خرده دربارهي روشي فعاليت آن ها وجود دارااست. يكياز پژوهش ها انجامگرديده اين ايده را ذكر مينمايد كه به عنوان مثال رنگهاي زرد رنگ و بنفش، ميتوانند موجب نوع خاصي از احساسات بشوند.
ولي يك واقعيت اثبات مي ماند، با وجود اينكه رنگها نقش پهناور و مهمي در برندسازي و خريد ايفا مينمايند، تاثيرشان به تجارب فردي تعلق متعددي دارا هستند.
يافتههاي يك پژوهش ها جذاب ديگر، به اسم اثرات رنگها در بازاريابي، تا ۹۰% از تصميم گيريها و قضاوتها را منحصرا بر طبق رنگها نشان مي دهد. در ذهن داشته باشيد كه ارتباط ها در ميان ماركها و رنگها حالا، توكل بر شعور تناسب رنگ استعمالگرديده بوسيله يك مارك داراست. به عبارت ديگر، آيا رنگ با فروش متاع متناسب ميباشد؟
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب