مرجع مقالات كاربردي حوزه اپليكيشن مرجع مقالات كاربردي حوزه اپليكيشن .

مرجع مقالات كاربردي حوزه اپليكيشن

پباده سازي اپليكيشن گوشي بهتر است


پباده سازي
اپليكيشن گوشي بهتر است يا اين كه اينترنت تارنما موبايلي اين كه طراحي نرم افزار موبايل براي عمل شما بهتر هست يا اينترنت وبسايت موبايلي (واكنش گرا)، به انگيزه تان بستگي داراست . در حالتي كه قصد داريد سرويس بخصوصي عرضه كنيد، پباده سازي اپليكيشن تلفن همراه مطلوب تر مي باشد . اما در‌صورتي‌كه فقط قصد اطلاع رساني داريد، اينترنت وبسايت موبايلي كفايت ميكند . احتمال دارد كار شما به گونه اي باشد كه همزمان، هم به طراحي اپليكيشن موبايل، و نيز به طراحي وب وب سايت موبايلي نياز داشته باشيد . اما بيشتر كساني كه تصميم به طراحي نرم افزار موبايل ميگيرند، تا قبل از اين اينترنت وب سايت موبايلي داشته اند . در واقع، آغاز با اينترنت تارنما موبايلي در فضاي موبايل حضور پيدا كرده اند، و آن گاه از مدتي با گسترش كار، تصميم به طراحي اپليكيشن تلفن همراه و ارتقا عمل هاي خويش گرفته اند .

طراحي اپليكيشن در مشهد

به‌اين ترتيب ميتوان اذعان كرد كه قدم اوليه در مسير حضور موفق در فضاي موبايلي، داشتن وب سايت سازگار با گوشي (يا به عبارتي اينترنت سايت برخورد گرا) مي‌باشد . در گام بعدي ميتوان از پباده سازي نرم افزار گوشي براي گسترش فعاليت به كار گيري كرده و خدماتي كه در وب تارنما نمي‌توان ارائه بخشيد را توسط اپليكيشن عرضه كرد .
چرا
شما نياز به اپليكيشن خريد آنلاين داريد؟ تجزيه و چك اخلاق خريد مشتريان نشان ميدهد كه تقاضا براي نرم افزار هاي خريد و فروش آنلاين با نرخ باور نكردني در اكنون ارتقاء هست و بيش از يك چهارم از خريداران، بدون نياز به بازديد از يك وب سايت، آغاز كالا موضوع لحاظ خود را در نرم افزار جستجو مي كنند .

در واقع اپليكيشن هاي خريد به نوعي واسطه در ميان خريد آنلاين و آفلاين ميباشند . آن‌ها مشتريان اذن مي دهند تا در موضوع پيشنهادات و تخفيف هاي فعلي مغازه ها و قيمتها مطلع شوند، خريد آنلاين انجام دهند يا اين كه بهترين مدت براي رفتن به دكان را پيدا كنند .

بنابراين، صاحبان مغازه هاي آنلاين (و واقعي) مي توانند و بايد يك اپليكيشن فروشگاهي و يا نرم افزار خريد پباده سازي نمايند تا يك ابزار ديگر به مشتريان خويش براي خريد كالاها و خدمات ارائه دهند .

انواع
مغازه ها در دنياي تجارت الكترونيك
معمولا
اپليكيشن هاي خريد آنلاين و اپليكيشن هاي فروشگاهي محصولاتي از جمله موردها پايين را به فروش ميرسانند:
لباس
ها اثاثيه
آرايشي محصولات
و نوشيدني ها، به ويژه محصول ها مخصوص به فرد توليدها
ورزشي داروها
وسايل
اشپزخانه اثاثيه
خانگي طاقت فرسا
افزار كامپيوتر و هر مدل لوازم خانگي در صورتيكه چه اين يك ليست بسيار كوتاه است، واضح مي باشد كه مي توانيد آن را با انواع ديگر كالاها يا سرويس ها بسط دهيد .

در حقيقت، اصلي نمي‌باشد كه چه چيزي به فروش مي رسانيد، در هر صورت، شما مي توانيد در قضيه چگونگي ساخت يك اپليكيشن فروشگاهي يا اين كه نرم افزار خريد آنلاين تامل كنيد .

ولي
پيشين از رفتن به قلب موضوع، بياييد ببينيم كه آيا پباده سازي اپليكيشن فروشگاهي قيمت هزينه كردن را دارد؟


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۱۲:۵۱ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

طرح شخصي سازي شده اندرويد

به
هيچ وجه در استعمال از تبليغات و بنرها افراط نكنيد

 

 طراحي اپليكيشن در مشهد

براي آنكه پروژه توسعه و گسترش اپليكيشن به پيروزي دست پيدا كند، بايد از استفاده بيش از حد از تبليغات جلوگيري فرمائيد . در صورتي كه كاربر شم نمايد اين تبليغات آزاردهنده ميباشند و به تجربه ناوبري او خدشه وارد ميكنند، به سرعت اپليكيشن را از گوشي خويش حذف خواهد كرد .

 

طرح
شخصي سازي شده اندرويد و آي وي اس دو سيستم استدلال جلودار در حوزه تلفن همراه مي‌باشند و مي بايست تمامي قوانين و اصول طراحي در اين سيستم ادله ها را به دقت و با جزئيات رعايت نماييد .

 

بهينه
سازي براي موتورهاي كاوش و اپ استورها

 

 

براي اين‌كه اپليكيشن در صدر قرار بگيرد، مي بايست سعي فرماييد تا ديده شده و دانلود شود . با بهينه سازي اپليكيشن براي موتورهاي كاوش و اپ استورها، احتمال ديده گرديده برنامه بالا خواهد رفت .

 

يك
نرم افزار براي يك هدف ضروري ميباشد تمركز اپليكيشن روي يك نقص‌ مختص باشد و آن را به بهترين صورت ممكن برطرف نمايد و روش حلي براي آن داشته باشد .

 

افراد
درست را براي انجام كار انتخاب كنيد بسط اپليكيشن موبايل به توسعه دهندگان تلفن همراه وابسته ميباشد . از اين رو بايستي برنامه نويسان باتجربه اندرويد و آي وي اس را استخدام نماييد كه حداقل در يك حوزه تخصص كافي داشته باشند .

خوب تر مي باشد بسط دهندگاني را استخدام كنيد كه در حوزه كاري خود تخصص بي نقص داشته باشد، خير در تكنولوژي هاي گوناگون .

 

چك
پاياني بروزرساني هاي سيستم عامل آپ تو ديت ها چه براي سيستم برهان اندرويد و چه براي سيستم ادله آي وي اس، از اهميت زيادي برخوردارند . گهگاه وقت ها يك به روز جديد يك تغيير بنيادي توليد مي نمايد و در صورتي كه اپليكيشن شما با اين تغييرات سازگار نباشد، به راحتي كنار گذاشته خواهد شد . در صورتي كه مدام به روز باشيد، از ساير مشكل‌ها احتمالي هم پيشگيري خواهد شد .

 

به
صدق آزمايش كنيد

 

شما ساعت ها و روز ها صرف ساخت و توسعه نرم افزار خويش كرده ايد، ولي در صورتي كه آن را به درستي روي تمامي پلتفرم ها آزمايش نكنيد، همه زحمات شما بر باد مي‌رود و نرم افزار تان با شكست مواجه خواهد شد .

علاوه بر تلفن همراه واقعي، ميتوانيد آزمايش را بر روي امولاتورها و مشابه سازها نيز انجام دهيد . با اين عمل مي توانيد باگ ها و اشتباهات را برطرف كرده و در بازه و هزينه خود صرفه جويي نماييد .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۰۹:۳۲ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

بهترين اپليكيشن هاي دوربين

اصلي‌ترين عامل محبوبيت Snapseed، رابط كاربر سرراست و ساده آن در عين داشتن ابزارهاي دستكاري مضاعف توانا مي‌باشد . سادگي در به كارگيري از برنامه به كاربر اذن مي‌دهد در مقايسه با مقطع استعمال از ديگر قابل انعطاف افزارهاي مشابه، راحت‌تر كناره به كناره يك عكس را دقيقا به شكل دلخواه دستكاري كند . فقط ايراد داراي اهميت اين برنامه را بايد عدم وجود دكمه برگشت (Undo) دانست .

طراحي اپليكيشن در مشهد

همينطور
بخوانيد:
شايسته ترين
هاي گوگل پلي استور در سال 2018 معلوم شدند
پس در فيس رخ دادن يك نادرست حين بازنويسي تصوير، مي بايست كل روند را لغو كرده و كار را از آغاز ابتدا نماييد . در حالتي كه در زمان استفاده از اپليكيشن Snapseed حواس‌جمع بوده و نياز به لمس دكمه Undo را از دربين ببريد، يكي از قدرتمندترين ابزارهاي ويرايش عكس را به فيس رايگان در اختيار خواهيد داشت .

Adobe
Photoshop Express قيمت:
رايگان
بهترين
اپليكيشن هاي دوربين بهترين
اپليكيشن هاي دوربين شايسته ترين
اپليكيشن هاي دوربين
براي كاربران مستمند ابزارهاي حرفه‌اي‌تر، در فهرست بهترين اپليكيشن هاي دوربين و دستكاري عكس سال جاري گزينه‌هاي ديگري هم وجود دارد . روي دسكتاپ، به جرئت كمتر رقيبي براي فتوشاپ در مسئله بازنويسي تصاوير وجود دارد، به همين دليل يوزرها از شنيدن خبر وجود يك ابزار بازنويسي عكس توسعه‌ يافته به دست شركت Adobe براي سيستم برهان اندرويد به وجد مي‌آيند .

در نرم افزار Photoshop Express، علاوه بر ابزارهاي متداول به خواسته تنظيم اندازه نور، كنتراست، رنگ و ديگر مورد ها اصلي، ابزارهايي حرفه‌اي براي برش دادن تصوير بسته به محل به كار گيري از آن وجود دارااست . به تيتر نمونه با به كار گيري از آنها مي‌توان عكس‌هاي خود را به فرمتي قابل به كارگيري در هدر توييتر، تصوير بند انگشتي يوتيوب يا اين كه كاور صورت بوك در آورد . فهرست قابليت‌هاي برنامه Photoshop Express طولاني بوده و ارزيابي آن يك مطلب اختصاصي مي‌طلبد .

Adobe
Lightroom قيمت:
رايگان
برنامه
Adobe Lightroom برنامه
Adobe Lightroom برنامه
Adobe Lightroom
در حالتي كه Photoshop Express برنامه ويرايش تصوير كمپاني Adobe براي اندرويد است، پس قابل انعطاف افزار Lightroom چه كاربردي دارد؟ اكثري از قابليت‌هاي اين نرم افزار با فتوشاپ اكسپرس يكسان است، با اين تفاوت كه قابليت عكس برداري در فرمت RAW و بعد بازنويسي آن را نيز فراهم مي نمايد . به عبارتي مي‌توان از Lightroom به تيتر يك عدد از حرفه‌اي‌ترين و بهترين اپليكيشن هاي دوربين اندرويد هم ياد كرد .

يك عدد ديگر از قابليت‌هاي جالب اين برنامه، همگام‌سازي مداد تصاوير في مابين دستگاه‌هاي شما است، به همين ادله مي توانيد ويرايش يك عكس را در تلفن همراه آغاز كرده و بعد از آن باطن تبلت ادامه بدهيد .
اگرچه دانلود و نصب برنامه بدون‌پول است، ولي به خواسته دست پيدا كردن به همه ابزارهاي حرفه‌اي آن مي‌بايست به صورت ماهيانه، اشتراك اختصاصي اپليكيشن را خريداري كنيد


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۰۵:۱۸ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

اپليكيشن خوب چيست؟

به
اشتراك بگذاريد اپليكيشن
خوب چيست؟ 17
آبان 1394 ادمين احتمالا
يكي از اصلي ترين سوالاتي كه توليدكنندگان و يوزرها نرم افزار با آن سرگرم مي باشند اين باشد كه:

طراحي اپليكيشن در مشهد
نرم افزار
عالي چه مي‌باشد ؟ و يك نرم افزار خوب بايستي دارنده چه خصوصيت هايي باشد؟ در
رابطه با اين سوال بايستي مواقعي را با يكديگر محاسبه كنيم:
1-
اپليكيشن براي برطرف كردن چه موضوعي ساخته گرديده است؟
بايستي در لحاظ داشت كه اولا كاربر درخواست كننده به كارگيري از نرم افزار چه شخصي و در چه مقام اجتماعي مي باشد و ثانيا اين نرم افزار چه كمكي به او مي نمايد به تيتر مثال طراحي يك اپليكيشن بازي با يك نرم افزار قروشگاهي ، كه نيز مجموعه مخاطبين مختلفي داراست و نيز كاربري متفاوت ، بايد به طور كامل مختلف باشد . در طراحي اپليكيشن خوب بازي مي بايست از الگوهاي گرافيكي و رنگ بندي متنوع و درعين هم اكنون مفهمومي استعمال كرد البته در نرم افزار فروشگاهي عالي مي بايست از تم هاي قانوني و دارنده تنوع بخش بندي ولي در عين درحال حاضر داري راحتي در استعمال به كارگيري نمود .

2-
حجم مناسب
اپليكيشني مناسب مي‌باشد كه داراي حجم معقولي باشد . هرچه حجم برنامه بالاتر رود سرعت اجراي آن ناخودآگاه اندك ميگردد . اگر حجم فولدر اجرايي اپليكيشن اندك باشد استفاده كننده براي دانلود آن بخش اعظم ترغيب ميشود و احتمالاً براي مقطع طولاني‌تري از آن به كارگيري مي نمايد . به طور كلي زماني كه دستگاه با فقدان خاطر مواجه شود، كاربر مقدمه برنامه‌هاي غيرضروري و با حجم مضاعف را حذف خواهد كرد .

3-
تناسب دسترسي‌ها و امكانات
يكي از نكات مهم در ساخت اپليكيشن خوب، تناسب دسترسي و امكانات آن ميباشد .

يعني
چه؟
براي مثال فرض فرماييد شما در برنامه خود قابليت و امكان تماس قرار نداده ايد، البته از استفاده كننده مشخصات شخصي و شماره تماس مطالبه مي نماييد كه مطلقا كابران به شما اعتماد نخواهند كرد و داده ها شخصي و تماس خويش را دردست شما قرار نخواهند داد؛ مي بايست در لحاظ داشته باشيد براي جلب اعتماد استفاده كننده مي بايست شفاف فعاليت فرمائيد .

4-
آيكن و اسم اپليكيشن
مسئله ديگري كه مي بايست دقت كرد آيكن و اسمي مي باشد كه براي نرم افزار قرار مي دهيم . اپليكيشن در صورتي قابل پذيرش خواهد بود كه آيكن و نام آن نشان دهنده محتوي آن نيز باشد . يعني اين‌كه بتوان از روي آيكن محتوي آن را حدس زد .

5-
پباده سازي رابط كاربري مناسب
يكي از حياتي ترين ويژگي هاي يك اپليكيشن خوب داشتن رابط كاربري خوب مي‌باشد . بايستي بتوان به نحوي طراحي را انجام دهيم تا هم دسترسي كاربر براي به دست آوردن داده ها خوب باشد و هم بين مورد و دسته طراحي تناسب وجود داشته باشد . به عنوان مثال براي يك اپليكيشن فروشگاهي براي كالاي نوپا استعمال از رنگ هاي مرده و تيره مطلوب نيست .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۵۰:۲۵ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

نكات طراحي اپليكيشن

نكات
طراحي اپليكيشن: نكات پباده سازي نرم افزار | در اين نوشته همت دارم بعضي از خصوصيت هايي را بيان كنم كه سبب ساز ساخت برتري يك اپليكيشن نسبت به نرم افزار هاي ديگر مي شود .

طراحي اپليكيشن در مشهد

به شما توصيه مي كنم كه مطلب ي ما در رابطه ي توليد اپليكيشن را مطالعه نمائيد .

رابط
كاربري مناسب: به كار گيري كنندگان هر نرم افزار مشتريان و مخاطباني مي باشند كه به مراد دريافت يك بها مختص اپليكيشن را نصب مي نمايند .

لذا عمل با يك اپليكيشن بايستي آنچنان معمولي باشد كه براي كليه مخاطبان قابل فهم باشد .

از خصوصيت هاي يك نرم افزار با رابط كاربري مطلوب پيشنهاد مي كنيم مواردي چون؛ دارا بودن سيستم رجيستري ساده، دسترسي به بخش هاي متعدد و رعايت تناسب ميان ظاهر و مفاهيم (به تيتر مثال استفاده از رنگ هاي بشاش براي نرم افزار هاي نذري سفارش خير و خوبي نمي باشد .) را مسلما مورد دقت قرار دهيد .


توصيه مي‌كنم مقاله ما درباره‌ي پباده سازي تارنما فروشگاهي و پباده سازي اپليكيشن فروشگاهي را مطالعه بفرمائيد .

حجم
مناسب و اندازه مصرف انرژي: هر اندازه حجم اپليكيشن شما فراتر باشد سرعت اجراي آن ذيل تر خواهد بود .

و همينطور فضاي بيشتري را براي نصب آن لازم داراست به اين ترتيب كاربر زماني كه متوجه حجم بالاي اپليكيشن شود .

ممكن است از دانلود آن جلوگيري كند .

در صورتي كه اپليكيشن با حجم اندك تر احتمال دارد برهه زماني بازه زماني بيشتري زمينه به كارگيري مخاطبان قرار خواهد گرفت .

همينطور مصرف اندك انرژي هم مي تواند از عامل ها موءثر بر استفاده بيشتر مخاطب از اپليكيشن باشد .

مشخص و معلوم
كردن ظريف مخاطب: اين‌كه نرم افزار دقيقا مورد استفاده چه اشخاصي قرار مي گيرد و انگيزه آن ها از نصب آن چه خواهد بود از پاراگراف مواقعي مي باشد كه توسط مديريت و مجموعه مختلف بازاريابي گزينش مي شود .

خصوصيت هاي متمايز اين اشخاص كه بر اساس آن ها مي خواهيم به آن ها قيمت خاصي را ارئه دهيم .

بايستي در تمامي فرايند پباده سازي و برنامه نويسي اپليكيشن اندرويد قضيه دقت قرار گيرد .

قابليت
اجرا بر روي دستگاه هاي مختلف: در بعضا موارد ممكن است نرم افزار ساخته شده فقط روي برخي از ديوايس ها قابل اجرا باشد .

به تيتر مثال اپليكيشني كه براي سيستم عامل اندرويد ساخته مي شود .

بايد روي بيشتر موبايل ها و تبلت هايي كه با اين سيستم دليل عمل مي كنند قابل اجرا باشد .

چه بسا بعضي معتقداند كه يك عدد از ويژگي هاي اپليكيشن مطلوب امكان نصب آن بر روي هر دو سيستم استدلال Android و ios مي باشد . (براي شناخت با زبان هاي برنامه نويسي Android و ios مي توانيد مطلب بهترين زبان هاي برنامه نويسي نرم افزار را مشاهده كنيد .)

داشتن
كاربرد مناسب: امروزه تراز رقابت در حوزه هاي گوناگون شدت بيشتري به خود گرفته است .

با دقت به بسط بازار تجارت الكترونيك در سال هاي اخير بسياري از سرمايه گذاران رغبت زيادي به حضور در اين بازار دارا هستند .

همين دستور سبب افزايش كيفيت و كميت اينترنت تارنما ها و نرم افزار هاي مختلف گرديده مي‌باشد .

مثال اي از رقابت در حوزه تجارت الكترونيك في مابين اپليكيشن هاي باربري آنلاين را مي توانيد مطالعه نمائيد .

قابليت
آناليز: قابليت محاسبه مخاطبان يك عدد از حساس ترين خصوصيت هاي حوزه تجارت الكترونيك مي باشد كه شناخت خير از مخاطبان را در اختيار دارنده نرم افزار قرار مي دهد .

در اتخاذ تصميم هاي آينده زياد كمك كننده خواهند بود .

قابل انعطاف افزار هاي متعددي هستند كه اين كار را انجام مي دهند .

به
روزرساني اپليكيشن: داشتن برنامه منظم براي به روزرساني كردن نرم افزار ها مخصوصا زماني كه نرم افزار محتوا محور باشد .

يك عدد از حياتي ترين عوارض محبوبيت آن ها مي باشد .

 


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۰:۱۴ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

انتخاب‌هاي گوگل‌پلي و اپ‌استور

يك توشه ديگر به پايان سال ميلادي و موعد انتخاب شايسته ترين نرم افزار ها رسيديم . سال جاري بر مغاير بازي‌هاي موبايل، براي اپليكيشن‌ها سال لبريز هياهويي نبود . در صورتيكه چه محصولاتي بودند كه به ياد راه و روش خلاقانه‌شان ترند شوند، ولي تعداد اين اپ‌ها به انگشتان دست هم نمي‌رسيد و شاهد دگرگون سازي و دگرگوني چندان بزرگي در اين حوزه نبوديم .

طراحي اپليكيشن در مشهد

اين مورد را مي‌توانستيد به وضوح از انتخاب‌هاي گوگل‌پلي و اپ‌استور به عنوان بهترين‌هاي سال متوجه بشويد . با اين وجود، برخي اپليكيشن‌هاي نا‌م‌آشنا در ارتفاع سال به‌روزرساني‌هاي فراوان خير اخذ كردند تا پخته‌ترين كارايي خود را به نمايش بگذارند . به همين حافظه به ترسيم هر ساله در ديجياتو، اين سال هم در كنار تعيين برگزيدگان اپليكيشن‌هاي نوظهور، به‌روزرساني‌هاي اپليكيشن‌هاي سابق را نيز ملاك گزينش برترين‌هايمان قرار داديم .

با اين مقدمه، بياييد محرمانه به دنياي اپليكيشن‌ها بزنيم و با نيز ببينيم كه كدام اپليكيشن‌ها در سال ۲۰۱۸ برنده شدند كه با عملكردي بهتر خود را از بقيه توليدات متمايز كنند .
Drops:
Learn 31 Languages
نسبتاً كليه با تعيين Drops به تيتر اپليكيشن سال گوگل‌پلي شوكه شدند . اما كافيست قريه دقيقه به عمل در نرم افزار درگير شويد تا به فلسفه گزينش هوشمندانه اديتورهاي گوگل‌پلي پي ببريد .

دراپس اولي نرم افزار آموزش زباني بود كه هر كس با هر سطحي از سواد، مي‌توانست در آن به طور به طور همزمان ۳۱ زبان زنده دنيا را خاطره بگيرد . همانطور كه در آناليز نرم افزار هم گفتيم، منش مينيماليستي دراپس در يادگرفتن لهجه كه به مدد استعمال از سمبل‌ها و آواها حاصل گرديده بود، تجربه‌اي فوق‌العاده دلنشين و سرگرم‌كننده را براي كاربران به ارمغان آورد كه نظيرش را در جنس ديگري نديده بوديم .

دراپس آمد كه اثبات كند خلاقيت هيچ گاه حد و مرزي نمي‌شناسد، چه بسا در سوژه دستمالي شده‌اي مانند يادگرفتن زبان كه با قدرت‌نمايي اپليكيشن‌هايي مثل Memrise و Duolingo نسبتاً اشباع شده به لحاظ ميرسيد . در‌صورتي‌كه تا درحال حاضر مجال زبان‌آموزي با دراپس را نداشته‌ايد، توصيه مي كنيم خودتان را از اين تجربه فوق‌العاده محروم نكنيد .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۱:۲۱ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

نوتيفيكيشن يا اين كه Notification چيست؟

توليد
Notification معمولي در اندرويد نوتيفيكيشن در اندرويد در حالت‌هاي مختلفي قابل پياده سازي و اجراست . از يك Notification بي آلايش شامل يك تيتر و متن و آيكون كوچك تا يك پيغام كه دارنده يك تصوير بزرگ، يك سري دكمه (اكشن) و… هست . در ادامه خصوصي مباحث آموزش برنامه نويسي اندرويد در اين مبحث به آموزش توليد نوتيفيكيشن (Notification) در اندرويد مي پردازيم .

طراحي اپليكيشن در مشهد

نوتيفيكيشن
يا اين كه Notification چيست؟ به اسم خداوند . نوتيفيكِيشن يك اعلان يا اين كه پيغام است كه به جهت ياداوري، هشدار يا اطلاع رساني يك رويداد به كاربر نمايش داده ميشود . اين اعلان ابتدا در قالب يك آيكون در نصيب نوار شرايط يا اين كه به عبارتي Status Bar ظواهر مي‌شود كه كاربر با كشيدن نوار به تحت و باز شدن Notification Drawer، نوتيفيكيشن(هاي) ساخته شده توسط اپليكيشن‌ها را مشاهده ميكند .

فراگيري
فعاليت با نوتيفيكيشن Notification در اندرويد
صد رد صد همگي ما روزانه با تعداد زيادي از اين اعلان‌ها در ديوايس اندرويدي خويش سروكار داريم . Notification ها در محيط خارج از رابط كاربري برنامه ساخته مي شوند . براين اساس اين اعلان‌ها مي‌توانند در هر زماني ساخته شوند . حتي زماني كه برنامه در اكنون اجرا نمي‌باشد .
به تيتر نمونه شما در اكنون تماشاي يك كليپ هستيد و يك اعلان مشاهده مي‌كنيد كه به شما اطلاع ميدهد يك SMS دريافت شده . يا اين كه در اكنون اينترنت گردي ميباشيد و آيكون Instagram را در نوار موقعيت مشاهده مي كنيد كه با كشيدن نوار به پايين، پيغامي مبني بر درخواست فالو (Follow) از جانب يك شخص نشان داده ميگردد . يا اعلان‌هاي تبليغاتي كه كاربر را به خريد يك كالا يا افزايش برنامه از ورژن بدون‌پول به ورژن تجاري ترغيب مي كند .
بدين ترتيب نوتيفيكيشن در اندرويد و ساير سيستم عامل‌ها كاربرد فراوان گسترده‌اي داشته و بسته به انگيزه و نياز، در فرمت‌ها و قالب‌هاي متعددي مي‌توان آن‌ها را اجرا كرد . اين پيغام‌ها چه بسا وقتي كه صفحه در وضعيت قفل (Lock screen) قرار دارد نيز قابليت و امكان نمايش داده ها را دارند؛ مثل اعلان يك تقويم كه مورخ شمسي، ميلادي و قمري را به ما نشان مي‌دهد .

گونه هاي
نوتيفيكيشن‌ها در اندرويد نوتيفيكيشن در اندرويد را به روش‌ها و حالت‌هاي مختلفي مي‌توان پياده سازي كرد . از يك اعلان بي آلايش شامل تيتر و توضيحات گرفته تا يك اعلان پيچيده دربرگيرنده تصوير، اكشن، به كارگيري از Style و… .
همچنين به وسيله PendingIntent مي‌توانيم گزينش كنيم استفاده كننده پس از لمس اعلان به كدام اكتيويتي از برنامه منتقل شود .
البته در اين آموزش صرفا نحوه ايجاد يك نوتيفيكيشن بي آلايش را چك ميكنيم . مباحث پيشرفته را در آموزش‌هاي آنگاه ارائه خواهم كرد .
يك پروژه تازه در اندرويد استوديو با اسم Notification مي سازم كه اكتيويتي پيش فرض آن از نوع Empty Activity ميباشد .
در اين مبحث اينجانب وارد جزئيات طرز سناريو يك اعلان نمي‌شوم و نوتيفيكيشن‌ها را فقط بوسيله Button اجرا مي كنم .

نوتيفيكيشن
بي آلايش (Simple Notification): در گام اوليه معمولي ترين مدل از نوتيفيكيشن در اندرويد را پياده سازي مي كنم تا با كليّت كار آشنا شويد . مقدمه يك Button به activity_main .xml طولاني تر مي‌كنم .
براي مديريت ساده‌تر دكمه‌ها لايه را به LinearLayout تغيير‌و تحول داده‌ام:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
encoding="utf-8"?> xmlns:app="http://schemas .android .com/apk/res-auto"
xmlns:tools="http://schemas .android .com/tools"

android:layout_width="match_parent"
android:layout_height="match_parent"
android:orientation="vertical"
android:gravity="center" tools:context=" .MainActivity">


android:layout_width="wrap_content"
android:layout_height="wrap_content"
android:id="@+id/simple_notif"
android:text="Simple Notification"/>

نكته: پس از درخواست تعدادي نفر از كاربران، تم اندرويد استوديو خود را از موقعيت تيره به واضح تغيير‌و تحول دادم تا اشخاصي كه مايل به پرينت آموزش‌ها ميباشند با نقص‌ مواجه نشوند .
در
ادامه كار، كدهايي كه در فولدر جاواي اكتيويتي نوشته‌ام را تشريح مي‌كنم:
MainActivity .java:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
package ir .android_studio .notification;

import androidx .appcompat .app .AppCompatActivity;
import androidx .core .app .NotificationCompat;
import android .app .NotificationManager;
import android .content .Context;
import android .os .Bundle;
import android .view .View;
import android .widget .Button;

public
class MainActivity extends AppCompatActivity {

Button simpleButton;
NotificationManager notifManager;

@Override
protected void onCreate(Bundle savedInstanceState) { super .onCreate(savedInstanceState);
setContentView(R .layout .activity_main);

simpleButton = findViewById(R .id .simple_notif);

notifManager = (NotificationManager) getSystemService(Context .NOTIFICATION_SERVICE);

simpleButton .setOnClickListener(new View .OnClickListener()
{
@Override
public void onClick(View view) {
simpleNotification();
}
});

}

public void simpleNotification() {
NotificationCompat .Builder sNotifBuilder = new NotificationCompat .Builder(this)
.setSmallIcon(R .drawable .notif_icon)
.setContentTitle("بروزرساني")
.setContentText("يك
ورژن جديد از برنامه فراهم دريافت است");
notifManager .notify(1, sNotifBuilder .build());


}
}
داخل بدنه كليدي كلاس MainActivity يك Button با اسم simpleButton و يك آبجكت از متد NotificationManager با نام notifManager جهت مديريت نوتيفيكيشن ساخته‌ام . آنگاه اين دو را داخل متد onCreate كلاس توصيف كرده‌ام .
براي مرتب بودن كدها، كد مربوط به نوتيفيكيشن بي آلايش را درون يك تابع جداگانه در بدنه كليدي كلاس توصيف كردم . اينجانب نام اين متد را simpleNotification تعيين كرده‌ام . براي ايجاد محتواي نوتيفيكيشن واجب است تا از متد NotificationCompat .Builder يك آبجكت (شيء) بسازيم . من نام اين شيء را sNotifBuilder تعيين كردم . پارامتر محل ورود اين متد، Context مي باشد كه اينجانب this وارد نموده‌ام .
آن گاه سه موضوع از محتواي مدنظرم را به اين آبجكت بيش تر كرده‌ام:


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۱:۱۶:۱۴ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

چند نكته مهم آيكون گرافي در طراحي اپليكيشن يكتايي

چند
نكته مهم آيكون گرافي در طراحي اپليكيشن يكتايي

در هنگام پباده سازي آيكون ( آيكون گرافي) ، مراقبت يكتايي آن خيلي حساس است . با اين‌كه لوگوهاي منحصر به فرد به شخص و حرفه اي براي به كارگيري درطراحي نرم افزار وجود دارد، ولي داشتن يكتايي يك عدد از مهمترين موادتشكيل دهنده و خصوصيات آيكون گرافي مي باشد .

طراحي اپليكيشن در مشهد

هيچ گاه براي پباده سازي آيكون، تحت تاثير خلق و خوي و عمل رقباي خويش قرار نگيريد . ولي پيشنهاد مي شود كه همت فرماييد از استراتژي طراحي آن ها الهام بگيريد ولي مانند آن ها توليد نكنيد . همينطور توصيه مي شود كه رنگ هاي متعدد را نظارت كرده و رنگي را تعيين فرمائيد كه مناسب كسب وكار شما باشد و در كل پروژه طراحي اپليكيشن و تارنما خود از يك تم رنگي استعمال كنيد .

مقياس
پذيري
يكي از نكات مهم آيكون گرافي در طراحي اپليكيشن كه بايستي در نظر باشيد، انطباق پذيري آيكون ها مي باشد . براي همين آيكون هايي را ساخت نمائيد كه مقياس پذير باشند .
توصيه مي شود كه يك‌سري زير را در ارتباط با اين مسئله در حيث بگيريد:
پباده سازي با رزولوشن بالا مستلزم توجه بالايي مي‌باشد . براي همين آيكون ها را در مسئله ( رزولوشن) و مقدار متعدد چك نمائيد .

برروي يك موجوديت در آيكون تاكيد فرماييد .
آيكون هاي اپليكيشن خويش را در پس قضيه هاي گوناگون بررسي نماييد .
از
عكس و نوشته در آيكون گرافي استعمال نكنيد انگيزه استعمال عكس در آيكون ها در پباده سازي نرم افزار تنها ساخت زيبايي بصري نمي باشد بلكه بايد به مدل اي به فعاليت بروند كه استفاده كننده را تشويق به انجام يك اقدام و عملي بكنند .

يك رويه خلاقانه اين ميباشد كه از حروف الفبا در آيكون گرافي استعمال كنيد براي مثال صورت بوك، توييتر كه در لوگو خويش از صحبت اوليه به كار گيري كردند . از اين طريق برندسازي آسان تر در ذهن استفاده كننده ايجاد مي شود .

حرف انتها . . .

آيكون هايي را كه توليد مي فرماييد مي بايست متناسب با طراحي وبسايت و كسب و عمل شما باشد . براي اين مسائل شما بايد تعدادي آيكون را با اندازه و رنگ هاي مختلف را ساخت نمائيد و چك نماييد . احتمالا آيكون گرافي مساله وقت گيري به حيث آيد اما مي بايست دانست كه مخصوصا در‌صورتي‌كه به دنبال پباده سازي اپليكيشن حرفه اي هستيد، مي بايست به اين سطح دقت متعددي نماييد .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۲:۵۴ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

اندرويد گو يا اندرويد وان چيست؟

اندرويد
گو يا اندرويد وان چيست؟ اندرويد
وان
در حالتي كه اهل استعمال از گوشي‌هاي ميان‌رده و پايين‌رده باشيد، احتمالا گوش‌تان به عبارت‌هاي اندرويد «گو» (Go) و اندرويد «وان» (One) خورده ميباشد . اندرويد گو يك نسخه از اندرويد خالص است كه براي سخت‌افزارهاي ضعيف تهيه و تنظيم گرديده هست . مدت‌زمان متعددي از عرضه‌ي اندرويد گو نمي‌گذرد و تمركز اين سيستم‌عامل عمدتا معطوف به گجت‌هاي پايين‌رده در بازارهايي نظير هند و برزيل هست . از سوي ديگر، اندرويد وان سابقه‌ي بيشتري از اندرويد گو دارد و مي‌توان آن را نسخه‌ي سبك‌تر اندرويد خالص به‌حساب آورد . با وجود عرضه‌ي اندرويد گو، اندرويد وان هنوز از رده خارج نشده و گوشي‌هايي مثل اچ‌تي‌سي U11 Life و Moto X4 از اين نسخه‌ي اندرويد استفاده مي‌برند .

طراحي اپليكيشن در مشهد

پوسته‌ها
و رابط‌هاي كاربري سازندگان رابط
كاربران
اندرويد سيستم‌عامل انعطاف‌پذيري محسوب مي‌گردد و عمده سازندگان گوشي‌ها با بهره‌گيري از اين مشخصه، تغييراتي را در رابط كاربري اندرويد گوشي‌هايشان اعمال مي‌نمايند . هر مورد از شركت‌ها در اين مسئله از رويكردهاي متفاوتي بهره مي برند . از دربين اين رابط كاربري‌ها مي‌توانيم به رابط كاربري Sense UI از شركت اچ‌تي‌سي و رابط كاربري EMUI از كمپاني هوآوي اشاره كنيم . در رابط كاربري Sense UI شاهد تغيير‌و تحول انقلابي‌اي نيستيم و تنها يك سري عنصر به اندرويد خالص بيش تر گرديده هست . ولي از آن‌طرف هوآوي در رابط كاربري EMUI تغييرات گسترده‌اي را اعمال كرده كه ظواهر و احساس و درحال حاضر جديدي به اندرويد بخشيده مي‌باشد .

اما بايستي به اين نكته اعتنا داشته باشيد كه چنين تغييراتي صرفا به‌صورت ظاهري هستند و سيستم ادله اندرويد اين گوشي‌ها از بنيان و شالوده يكساني استفاده مي برند . با اين وجود، در شراي ميخواهيد هرچه سريع‌تر به‌روزرساني‌هاي امنيتي و نرم‌افزاري گوگل را اخذ كنيد، بهتر مي باشد كه به استعمال از گوشي‌هاي مجهز به اندرويد خالص، مثل گوگل پيكسل يا مجهز به اندرويد وان روي بياوريد . چنين گوشي‌هايي توانمند به اخذ بي واسطه به‌روزرساني‌هاي گوگل ميباشند . البته گوشي‌هايي كه از اندرويدهاي خالص فايده نمي‌برند، عموما چنين به‌روزرساني‌هايي را خيلي ديرتر اخذ مي كنند . دليل اين زمينه اين است كه شركت‌هاي خالق ابتدا بايستي اين به‌روزرساني‌ها را با اعتنا به اندرويد گجت خود تطبيق دهند و سپس از انجام اين فعاليت و آزمايش‌هاي مربوطه، ميتوانند آن را ارائه كنند .

چنين موضوعي ممكن است از حيث امنيتي خبر خوبي نباشد، اما اين رابط‌هاي كاربري مزيت‌هايي هم دارند . هركدام از اين رابط‌هاي كاربري ويژگي‌هايي را به ارمغان مي‌آورند؛ ويژگي‌هايي كه اندرويد خالص از آن‌ها بي‌بهره هست . به‌طور مثال مي توانيم به اپليكيشن مديريت موبايل جان دار در EMUI اشاره كنيم كه در مقايسه با عمده اپليكيشن‌هاي شبيه جانور در گوشي‌هاي ديگر، برتري محسوسي دارااست . در همين قضيه نبايد رابط كاربري گوشي‌هاي گلكسي سامسونگ را از خودكار بيندازيم كه ميتواند سعي اپليكيشن‌ها را با دقت به سخت‌افزار سامسونگ بهينه‌سازي نمايد . در نهايت گزينش هر كدام از اين رابط‌هاي كاربري به سليقه‌ها و اولويت‌هاي شخصي كاربر برمي‌گردد و به همين حافظه توصيه ميكنيم كه قبل از خريد گوشي، چنين مواقعي را در لحاظ بگيريد .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۴:۳۵ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

انتخاب درست اسم برنامه اسم برنامه به دو دليل كليدي

انتخاب
درست اسم برنامه اسم برنامه به دو دليل كليدي است . اولا، در نتايج جستجو نقش دوچندان مهمي دارد، چون كاربر يك كلمه اساسي در بخش جستجو وارد مي كند و App Store اين واژه حياتي را در دربين نرم افزار ها جستجو مي كند . علاوه بر اين، URL هاي برنامه ها نيز كپي مي شوند . آدرس اينترنتي يك برنامه تلفن يار مدام به فيس مداد ساخت مي شود و دربردارنده اسم برنامه مي باشد . اين به اين معني مي‌باشد كه مهم ترين كلمه و واژه حياتي بايد منتخب از اسم باشد تا موتور جستجو بتواند كليد واژه و كلمه براي برنامه را پيدا كند .

طراحي اپليكيشن در مشهد

برچسب
ها يا TAG برنامه با به كار گيري از برچسب هاي صحيح و كاربردي، شما مي توانيد app store و كاربران را از مسئله نرم افزار خود آگاه فرماييد .

توضيحات
برنامه توضيحات يا اين كه ديسكريپشن برنامه مورد نظر بايستي داراي خصوصيت هاي اساسي و منحصر به فرد به شخص برنامه شما باشد . تمركز بر روي نقطه فروش منحصر به شخص هست . پس كارايي فرمائيد در اين يك‌سري خط توضيحاتي در ارتباط با دلايل برتري اپليكشن شما،كارايي و عملكرد و قابليت هاي برنامه خود توضيحاتي را ارئه دهيد .

جاذبه
هاي سمعي و بصري تصاوير و ويديوها در بازاريابي نرم افزار نقش مهمي ايفا مي كنند، زيرا كاربر مي تواند كيفيت طرح و جذابيت كلي را براساس پيشنهادات بصري يا تصويري نظارت كند .

محلي
سازي نمائيد و به تدريج ادامه دهيد در مقدمه تبليغات و پتانسيل خويش را در يك بخش محدود اعمال كنيد براي مثال در شهر مشهد مقدس و سپس از آن در استان خراسان و پس از كسب پيروزي لازم مي‌توانيد اپليكيشن خويش را در كل مملكت مطرح نماييد .

كاغذ
جزئيات برنامه از نماي ليست جستجو، استفاده كننده اكنون به كاغذ جزئيات برنامه دسترسي پيدا مي كند . يك سري روش براي ترغيب استفاده كننده براي دانلود برنامه وجود داراست . دانلود يك برنامه ناشناخته مستلزم رعايت اصولي مي باشد كه تماما بستگي به مشخصاتي از جمله دوران بار گذاري برنامه ،سرعت بار گذاري برنامه و ياد اشغالي مسئله نظر و ساير دست اندركاران دارااست .

تبليغات
و توزيع به محض اين‌كه پباده سازي اپليكيشن شما تمام شد،برنامه شما براي پخش و توزيع آماده است، درحال حاضر مي بايست از تمام كانالهاي جان دار تبليغاتي خود استفاده نمائيد . برنامه شما قطعا بايستي به فيس آنلاين و آفلاين بتواند عمل كند . البته، هر برنامه عالي همينطور مشتمل بر يك اينترنت سايت تبليغاتي و حساب هايي در كانال هاي اجتماعي ميباشد . ولي اين قضيه گشوده نيز به تنهايي كافي نخواهد بود . شما نياز به وب وب سايت هاي خارجي، وبلاگ ها، مجلات و ساير شبكه ها براي تبليغات و عرضه نرم افزار خويش داريد . حتي زماني كه شما درآمد كافي براي تبليغات و هزينه كردن نداريد ميتوانيد به وسيله ي ارسال مقالات مطبوعاتي برنامه خويش را به وب لاگ نويسان معرفي فرماييد رويكرد هاي متعددي براي جلب توجه وجود داراست . فراتر از دنياي وب، شما مي توانيد در مسابقات، عجله دهنده ها، نمايشگاه هاي تجاري و جلسات كمپاني كنيد، بنابراين هر كس دردنياي صنعت مي تواند در مسئله برنامه شما بشنود و با آن آشنايي پيدا كند .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۸ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۲۲:۲۰ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)