مرجع مقالات كاربردي حوزه اپليكيشن مرجع مقالات كاربردي حوزه اپليكيشن .

مرجع مقالات كاربردي حوزه اپليكيشن

فروشگاه اينترنتي راهنماي ورود به دنياي ديجيتال

فروشگاه
اينترنتي راهنماي ورود به دنياي ديجيتال يك عدد از پديده‌هاي تعدادي سال اخير كه ذهن بخش اعظمي را به خود سرگرم كرده، دكان اينترنتي ميباشد . خيلي از ما با حسرت صرفا نظاره‌گر پيشرفت مغازه هاي اينترنتي هستيم و كمتر كسي ميباشد كه فكري براي به كار گيري از اين مغازه ها داشته باشد؛ حال‌آنكه اينترنت و فضاي مجازي بستري را آماده ساخته تا همگي بتوانند به نحوي كمبودهاي فيزيكي خويش را با آن برطرف ساخته و موانع را از پيش رو بردارند . دكتر كيما انصاري در اين مطلب شرح مي دهد كه "چرا و چه طور سوپرماركت اينترنتي خويش را فعال سازي كنيم؟" . همينطور در نقطه نهايي مطلب هم چك‌ليستي ارائه گرديده كه مي‌توان با آن امكانات مسئله انتظار از يك مغازه اينترنتي را معين كرد . گفتني است كه اين مقاله از راهنمايي­‌هاي مهندس بهزاد اكبري، مديريت ايجاد محتوا و ديجيتال­ ماركتينگ كمپاني سروش­ پرداز فراوان بهره برده‌است . تجربه ما از فعاليت كردن با كسب‌وكارهاي كوچك نشان ميدهد كه بزرگ‌ترين خلل صاحبان اين كسب‌وكارها در كسب درآمد از اينترنت و فضاي مجازي عمدتاً عدم آشنايي از اين محفظه و كمبود وقت هست .

طراحي اپليكيشن در مشهد

هنوز
كسب درآمد از مغازه هاي اينترنتي شدني است؟ تقريباً روزي نميباشد كه چيزي در زمينه‌ي وب و آنچه امروزه معمولاً با عنوان دنياي مجازي از آن ياد مي‌كنيم، نشنويم . عمده ما از گستردگي دنياي ديجيتال و وب آگاه هستيم و احتمالاً در مورد حجم فوق‌العاده بسيار تجارت در آن حدس‌هايي زده‌ايم البته كمتر كساني ميباشند كه بدانند چطور مي‌توان از روش اينترنت يا اين كه مغازه اينترنتي كسب درآمد كرد؟ نمونه‌ها و مثال‌هاي بسياري وجود دارااست كه در اينترنت كسب درآمد مي­‌كنند . يه خرده جستجو در كانال اجتماعي اينستاگرام و پيام‌رسان تلگرام به‌خوبي نشان مي دهد كه چه حجم بالايي از تجارت در اين دو شبكه در جريان است؛ اما اينستاگرام و تلگرام نمونه‌هاي كوچكي از دنيايي مي باشند كه مدنظر است . در اين مطلب در مورد راه اندازي مغازه هاي اينترنتي خوا‌هيم بيان كرد .

تجربه ما از فعاليت كردن با كسب‌وكارهاي كوچك نشان مي دهد كه بزرگ‌ترين مشكل صاحبان اين كسب‌وكارها در كسب درآمد از وب و فضاي مجازي عمدتاً عدم آشنايي از اين محفظه و كمبود وقت است .

افزايش
فروش كسب و كارهاي كوچك كسب و شغل هاي كوچك مبتني بر فروش زيرا سوپرماركت‌ها در صورتيكه حس كنند گزيده از فروش خود را از دست داده‌اند، يك عدد از طرق جبران فروش ازدست رفته براي آن‌ها فعال‌ساز‌ي دكان اينترنتي هست . با مقداري بدبيني مي‌توان حتي پيش‌بيني كرد كه فروشگاه‌هاي كوچك، در فيس انفعال در موضوع پيوستن به دنيا مبتني بر وب به همان اوضاع تاكسي‌ها بعد از آمدن سرويس‌هاي درخواست آنلاين خودرو مبتلا خواهند شد . تجربه ما از كار كردن با كسب و كارهاي كوچك نشان ميدهد كه بزرگ‌ترين ايراد صاحبان اين كسب‌وكارها در كسب درآمد از اينترنت و فضاي مجازي عمدتاً عدم آشنايي از اين محفظه و كمبود وقت مي‌باشد . خيلي از صاحبان كسب‌وكار تصور مينمايند كه هر تجارتي در بستر اينترنت نياز به دانش، منابع مالي و صرف بازه مضاعف دارااست . بدون شك وترديد اين تصور تا حدي درست مي‌باشد در صورتي‌كه قيد فراوان را از آن حذف كنيم . خيلي از كسب‌وكارهاي اينترنتي با صرف كمترين مقطع و تجهيزات تحقق مي يابند . تجارت اينترنتي محدوده دوچندان گسترده‌اي را دربرگيرنده مي شود كه از فعال‌سازي يك حساب اينستاگرام ساده براي معرفي توليدات جديد تا سايت بين‌المللي فروشي زيرا آمازون را در برمي‌گيرد .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۷ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۰۰:۴۰ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

عوارض تعيين realm براي iOS

عوارض
تعيين realm براي iOS سويفت در
دنياي اپل انتخاب هاي خير و خوبي براي ديتابيس وجود داراست بنا به تجربه ي فردي خودم سه تعيين خوب وجود داراست :

طراحي اپليكيشن در مشهد
Sqlite
Core
Data Realm
خوب اين سه تعيين هر كدام مزيت ها و معايبي دارا‌هستند با اس كيو ال لايت شروع مي كنيم ديتا بيس سبك و اندك حجمي كه اذيت نمي نمايد و براي اشخاصي كه اس كيو ال بلد هستند انتخاب استاندارد و نيكي است .(از
پاراگراف خودم) از آن پيشين wrapper خوبي براي سويفت براي روي آن متن گرديده هست كه فوق العاده فعاليت كردن را باهاش آسان مي كند و عملا شما با دانش كمي
از
sql هم مي تونيد باهاش كار كنيد
1
https://github .com/stephencelis/SQLite .swift
تعيين
مطلوب و بدون ريسك تعيين
مناسب و فارغ از ريسك خوب
مي ريم سراغ تعيين دوم Core Data اين فريمورك يك wrapper توانمند ديگر بر روي اس كيو ال لايت است كه به وسيله اپل ارائه گرديده هست و به شما مزيت هاي فراوني ميده كه براي چك آن ها به اين لينك و پيوند مراجعه فرماييد اما مشكلاتي كه من در كار با Core Data خوردم يكم فهمش دشوار بود گرچه يك پروژه تستي سهل و آسان باهاش بالا آوردم البته خيلي راز راست كمبود و علم زيادي مي خواست از طرف ديگر زيرا بيس اين فريمورك روي objective c نوشته گرديده يكم كار كردن باهاش برام مشقت بار بود و از طرف ديگه براي مدل هايي كه تعريف مي كرديم بايستي معلوم مي كرديم خودش كلاس هاش رو بسازه يا ما بايستي بسازيم و پيچيدگي هاي مختص خودشو داشت
Old
School Old
School تعيين سوم ديتابيس جديدي به نام Realm مي‌باشد كه از عوارض گزينش شخصي خودم benchmark هاي فوق العاده ش هست شما با sqlite مي تونين ۱۶ كوئري در ثانيه روي تلفن همراه بزنين با core data اين عدد به يك مي رسه و با realm اين عدد به ۳‍۱ مي رسه كه تفاوت زيادي داره از طرف ديگه فايل اين ديتا بيس رو شما روي پلتفرم هاي متفاوت بدون هيچ تغييري مي تونين استفاده كنين (اندرويد و اي وي اس و . . .)
از طرف ديگه مزيت فوق العاده ي ديگه realm كه هنوز اما خودم ازش به كار گيري نكردم اينكه شما در شراي سمت سرور تون هم realm cloud باشه زماني ديتابيس local رو تغيير و تحول ميدين خودش با سرور سينك مي كنه و همين طور اگه سمت سرور هم ديتا تغيير‌و تحول كرده باشه ديتابيس لوكال تون رو اپديت مي كنه و اين عملا مي تونه تعداد خيلي متعددي از api كال ها رو حذف كنه


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۸:۰۹ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

كار با ديتابيس در اندرويد

نصيب
دوم ( فعاليت با ديتابيس در اندرويد ): خب! درحال حاضر سراغ اندرويد استوديو و ايجاد پروژه جديد اندرويدي مي رويم . اينجانب يك پروژه جديد با نام Database و با API Level 10 و يك اكتيويتي از گونه Empty Activity ساخت كردم كه در بازه زماني تهيه و تنظيم اين آموزش، پاياني API يي مي‌باشد كه بنا به داده ها گوگل، از ۱۰۰% ديوايس ها پشتيباني مي كند .

طراحي اپليكيشن در مشهد

ايجاد
پروژه اندرويد
همانطور كه در تصوير مشاهده مي فرمائيد پوشه هاي AndroidTest و Test باطن فولدر Java را حذف كرده ام . در اين پروژه اينجانب نيازي به اين پوشه ها ندارم (اگر با يك توشه گزينش فايل ها و delete كردن، تماما حذف نشد دوباره پوشه ها را گزينش و delete كنيد) .
پروژه را در قالب يك اپليكيشن كاربردي پيش مي بريم . يك واحد توليدي را در نظر مي گيريم كه همگي پرسنل آن، يك شماره پرسنلي منحصر بر روي لباسشان درج گرديده و مدير واحد قصد داراست روي تلفن همراه اندرويدي خود، اپليكيشني داشته باشد كه بتواند داده ها بدون نقص پرسنل را ثبت و در مواقع لازم با وارد كردن كد پرسنلي درج گرديده بر روي لباس پرسنل، به مشخصات او دسترسي داشته باشد . البته مدنظرتان باشد پروژه اي كه در اين يادگرفتن مي سازيم با اپليكيشني كه در دنياي حقيقي وواقعي تحويل مشتري داده مي شود تفاوت بخش اعظمي دارد و اينجانب از مواردي مثل پباده سازي استاندارد ظاهر برنامه و رعايت حداكثري استانداردها در كد نويسي (مانند فرخواني رشته هاي متني از strings .xml و…) به جهت خلاصه شدن مبحث جلوگيري مي كنم .
در قدم نخستين اجزاي رابط كاربري را در اكتيويتي MainActivity قرار مي دهم كه به راحتي ويجت ها را از Palette به روي اكتيويتي كشيده و رها مي كنم . ويجت هاي مدنظر اينجانب دربرگيرنده سه EditText و چهار Button هستند كه از EditText ها براي دريافت و يا سناريو و Button ها براي ثبت، نمايش، بروزرساني و حذف اطلاعات استعمال خواهد شد . البته كه خوب تر بود براي سناريو داده ها به صورت جداگانه از TextView استفاده مي شد البته هدف ما در اين مبحث صرفا شناخت با ديتابيس است و هرچه خلاصه تر باشد فهم آن هم ساده تر خواهد بود . در حالت Design نيز مي توانايي ويجت ها را به تعداد مسئله نياز نسخه برداري كرد . كافيست ويجت مدنظر را انتخاب كرده، Copy و Paste كنيد (و يا ساده تر، كليد هاي تركيبي Ctrl+C و Ctrl+V) . ممكن مي باشد در مواقعي از گزاره در RelativeLayout ها هنگام ساخت نسخه برداري از يك ويجت، در نصيب پيش سناريو گرافيكي تغيير‌و تحول را مشاهده نكنيد كه واجب است ويجت تازه را از روي ويجت پيشين جابجا نمائيد (ليست ويجت ها در نصيب Component tree قابل مشاهده است) .
دو
EditText نام و اسم خانوادگي را از مدل عادي و EditText مربوط به شماره پرسنلي را از جور Number تعيين كردم:


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۲:۳۸:۰۰ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

اپليكيشن روبيكا

اپليكيشن روبيكا كه در ايام عيد باستاني 97 به كاربران اهل ايران معرفي و عرضه شد، حاشيه ها متعددي به همراه داشته و بيش از آنكه به دليل امكانات و خدماتي كه به يوزرها ارايه مي دهد شناخته شود، به حواشي موجود در آن پر اسم و رسم بوده و بحث‌هايي كه بر راز امنيت اين اپليكيشن وجود داشته، موافقان و مخالفان متعددي داراست كه حال ما قصد داريم به ابلاغ دلايلي بپردازيم كه به كار گيري نكردن از روبيكا را توجيه مي‌كند .

طراحي اپليكيشن در مشهد

اين نرم افزار كه با يك بودجه عظيم تبليغاتي پا به ميدان نهاده و در سريال‌هاي متفاوت رسانه ملي و همچنين تبليغات محيطي معرفي شده، در بين كاربران ايراني حسابي شناخته گرديده و به آوازه بي‌نظيري رسيده ميباشد البته اين نرم افزار معايبي هم دارد كه در ادامه به آنها خوا هيم پرداخت .

نرم افزار
روبيكا
1-
مساله غير قابل فهم امنيت در روبيكا آزار دهنده است! مهم ترين دليلي كه مخالفين اين نرم افزار مطرح مي‌كنند، دسترسي‌هايي مي باشد كه در سورس اين اپليكيشن به ديگر برنامه‌هاي يوزرها وجود دارااست . طبق بررسي‌هايي كه بوسيله آزمايشگاه آي‌تي‌رسان انجام شد، دسترسي روبيكا به تلگرام و بقيه پيام رسان‌هاي مو جود در سيستم ادله كاربران و اين دسترسي‌ها قضيه اعتراض اكثري از كاربران در شبكه‌هاي اجتماعي گرديده است .

در پيش‌رو موافقين اين اپليكيشن مي گويند دسترسي‌هاي جانور در روبيكا طبيعي بوده و اكثري از برنامه‌هاي اندرويدي دارنده اين دسترسي‌ها مي باشند و نكته تعجب آور و جديدي نمي باشد كه در نرم افزار روبيكا وجود دارااست . البته مخالفين روبيكا در پاسخ به نامفهوم بودن داده ها صاحب و مالك يا اين كه مالكين اين اپليكيشن و عدم شناخته شده بودن‌شان را نگران كننده ارزيابي مينمايند چرا كه دسترسي‌هاي موجود، اطلاعاتي را در اختيار افراد ناشناس قرار ميدهد كه ميتوانند اقدامات خرابكارانه‌اي را درمقابل يوزرها داشته باشد .

2-
بدون نقص نبودن بخش‌هاي گوناگون نرم افزار روبيكا يك عدد ديگر از عارضه ها عدم استعمال از اپليكيشن روبيكا، بدون نقص نبودن بخش‌هاي گوناگون آن است كه سبب ساز ميشود روبيكا صرفا يك نرم افزار نصفه كاره به نظر برسد و در مواقعي كه مدعي است، نتواند نيازهاي يوزرها را برطرف نمايد . به طور نمونه در بخش پخش زنده اين اپليكيشن، بعضي از شبكه‌هاي پرطرفدار مثل تماشا و آي‌فيلم وجود ندارد و اين ضعف تعجب آور به لحاظ مي‌رسد چرا كه همگي اپليكيشن‌هاي مو جود در مورد پخش زنده تلويزيون از تمامي كانال‌هاي صدا و سيماي مرز و بوم پشتيباني مي‌نمايند البته در روبيكا كه به‌نظر از حامي زياد كاركشته برخوردار است، اكثري از شبكه‌هاي تلويزيون وجود ندارند و استفاده كننده مي‌بايست براي مشاهده آن ها از ديگر اپليكيشن‌هاي جانور به كارگيري نمايد .

 


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۵۸:۱۹ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

فرم ورك ها و ابزار هاي Cross-Platform

فرم
ورك ها و ابزار هاي Cross-Platform مورد بعدي كه براي برنامه نويسي تلفن همراه وجود دارااست اين هست كه از ابزارها يا فرم ورك هايي استفاده كنيد كه ميتوانند يك اپليكيشن را روي يك‌سري پلتفرم بسازند . در اصطلاح به اين ابزارها Cross-Platform گفته ميشود . بستگي به نيازي كه شما داريد، تعداد زيادي از اين رويه حل ها ايجاد شده اند و مي توانيد از در ميان آنها انتخاب نماييد .

طراحي اپليكيشن در مشهد

چندين از اين موارد ميتوانند كدهاي ساكن براي شما توليد نمايند و از كتابخانه هاي Native حقيقي وواقعي استفاده كنند . پس در حقيقت فقط يك لايه روي لهجه و ابزارهاي مستقر كشيده اند، البته هنوز براي عمل كردن با آنان نياز داريد كه به كارگيري از فرم ورك ها و كتابخانه هاي Native را بلد باشيد .

بقيه آيتم ها يك نرم افزار هيبريد (تركيبي) مي سازند كه چند از كامپوننت هاي ساكن و تعداد از كامپوننت هاي HTML را درون خودشان دارا‌هستند . اين اپليكيشن ها معمولا بسياري از كاركرد ها و همچنين رابط كاربري خودشان، به مرورگر اينترنتي خويش موبايل نياز دارا هستند . ليست آيتم هاي شما براي اين مدل از برنامه نويسي تلفن همراه هر روز در هم اكنون بزرگتر شدن مي‌باشد . پس تعيين از ميان آن‌ها مي‌توانيد دشوار باشد .
موارد كليدي كه بايد در هنگام گزينش فرم ورك هاي Cross-Platform به آنها توجه داشته باشيد اينها هستند:
از
چه گويش برنامه نويسي بايد استفاده كنيد؟ مي‌خواهيد
اپليكيشن هيبريد بسازيد يا بومي؟ مي خواهيد
كدهاي شما روي يك‌سري پلتفرم اجرا بشوند؟ مي‌خواهيد
بتوانيد مجدد از كدهايتان به كار گيري فرماييد يا نه؟

لهجه
برنامه نويسي ميخواهيد
براي اپليكيشني كه قرار ميباشد بسازيد، از كدام يك از گويش هاي برنامه نويسي تلفن همراه استفاده كنيد؟
بخش اعظم خط مش حل هايي كه براي Cross-Platform شدن روبروي شما قرار دارد، از يك گويش برنامه نويسي استفاده مي‌نمايند . ممكن است شما نخواهيد فشار ياد به دست آوردن يك فرم ورك، برنامه نويسي گوشي و يك گويش تازه را يكجا تحمل كنيد . پس شايد مي بايست يك فرم ورك Cross-Platform به كار گيري فرمائيد كه زباني كه شما از گذشته بلد بوديد را پشتيباني نمايد .

 

بومي
يا هيبريد؟ تعداد زيادي خط مش حل Cross-Platform وجود داراست كه كدهاي شما را به گويش ساكن به عبارتي سيستم ادله كه قرار مي‌باشد روي آن اجرا بشود تبديل مي كند و مستقيما از API ها و فرم ورك هاي ساكن به عبارتي لهجه هم استعمال ميكند .

يك عدد از آنها Xamarin (زامارين) مي‌باشد كه به شما اذن ميدهد با زبان سي شارپ كدنويسي فرماييد و از تمامي امكانات برنامه نويسي گوشي به راه و روش بومي، آن هم بصورت بي نقص استفاده نماييد . ولي مورد هاي دوچندان ديگري نيز ميباشد كه از در ميان آن‌ها تعيين فرماييد . ساير روش حل هاي Cross-Platform به عنوان مثال مانند Cordova، از تكنيك هيبريد استعمال مي كنند كه در راستي نرم افزار ها را تماما بومي ايجاد نمكنند، البته مانند مستقر ها بنظر ميرسند .

از لحاظ تكنيكي و فني، اپليكيشن هاي ساكن سرعت بالاتر و ظاهر و احساس متناسب تري با سيستم دليلي كه آن‌ها را اجرا ميكند، دارند . البته با اينحال، يك سري از راه حل هاي هيبريد، به قدري به كدهاي Native نزديك گرديده اند كه تشخيص تفاوت آنها فراوان سخت شده ميباشد .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۴:۳۴:۵۷ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

آنچه دو سال برنامه نويسي اندرويد به من آموخت

استفاده اين سرمايه‌گذاري دائمي مي‌باشد . به هنگام گسترش و توليد برنامه‌هاي والا و پيچيده معمولا با معضلات رايجي مواجه مي‌شويد كه پيش از شما توسط اشخاص ديگري تجربه و حل شده ميباشد . [راهكار اين مشكل‌ها در مهندسي نرم‌افزار ذيل تيتر الگوهاي پباده سازي يا Design Pattern شناخته مي‌شود] . از همين امروز آموزش الگوهاي پباده سازي جاوا را ابتدا فرماييد . پروژه‌اي در گيت‌هاب، كليه الگوهاي طراحي شناخته شده را شرح داده هست . نخست از الگوهاي مهم‌تر مانند Singleton, Adapter, Factory Method, Iterator, Dependency Injection, Event Driven Architecture, Builder, Callback, Strategy, Facade و Producer Consumer شروع نمائيد . دوچندان به حيث مي‌رسند؛ نه؟ حقيقتا اينطور نمي‌باشد . هنگامي غرق در اين الگوها گرديد عاشق آن‌ها خواهيد شد .

طراحي اپليكيشن در مشهد

تكنيك پيشرفته: براي شناخت بيشتر با الگوهاي طراحي، كتاب‌هايي مثل GoF’s Design Pattern، ريفكتورينگ مارتين فولر و افكتيو جاوا از جاشوا بلوچ را مسلما مطالعه كنيد .

۱۸- اكنون وقت درس پس دادن مي باشد .
Copying
and Pasting from Stack Overflow
همگي ما كمك‌هاي متعددي از اينترنت و اشخاص پيرامونمان اخذ كرده‌ايم . هر مدت با مشكلي مواجه مي‌شويد، او‌لين چيزي كه انجام مي‌دهيد گوگل كردن آن مشكل و كليك كردن روي او‌لين سود كه معمولا StackOverflow است مي‌باشد . گهگاهي كه شتاب داريد با اسكن و پيست كردن كدهاي شايسته ترين پاسخ، كارتان را جلو مي بريد . تا حال حاضر به تعداد كتابخانه‌هايي كه به رخ رايگان از گيت‌هاب دانلود كرده‌ايد و با به كارگيري از آن بازه زماني دوران ساخت برنامه را به رخ چشمگيري كاهش داده‌ايد اعتنا كرده‌ايد؟ آن كتابخانه را يك نفر وقت گذاشته و براي آسايش من و شما در اختيار ديگران قرار داده ميباشد .

به خاطر بياوريد روزهايي كه دشوار درگير مشكلي بوده‌ايد و با جستجويي در اينترنت به صفحه‌اي از يك وبلاگ يا اين كه فروم رسيده‌ايد كه پاسخ خلل خود را آنجا يافته‌ايد . بدون شك شخصي كه آن پست را نوشته از خير و خوبي يك فيلم و تفريح شخصي‌اش گذشته و براي اشتراك تجربيات خود وقت گذاشته ميباشد . اكنون كه شما به اين رده رسيده‌ايد دوران جبران اين كمك‌هاست . هرچقدر بخش اعظم كمك كنيد، در عوض بيشتر سود مي كنيد . مي‌داتم، تمامي ما مشقت بار سرگرم شغل هاي خودمان هستيم و به سختي مي‌توانيم بازه زماني آزادي براي پند بقيه افراد پيدا كنيم؛ البته همت نماييد در هفته، بازه كوتاهي را براي مشاركت و غني كردن جامعه اندرويد در حيث بگيريد .

من كارايي كردم درس‌هايي كه در اين سفر كوتاه از برنامه نويسي اندرويد آموختم را با شما به اشتراك بگذارم . كماكان در اكنون پيمودن اين مسافرت هستم و چيزهاي بيشتري را ياد گرفته و به اشتراك خواهم گذاشت . اميدوارم اين مطلب بتواند لااقل به يك نفر امداد نمايد و زندگي را يه خرده برايش آسان‌تر كند .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۳۱:۰۵ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

يكي از بزرگ‌ترين تغييرات در اندرويد پاي

حركت‌ها
و ناوبري جديد
يكي از بزرگ‌ترين تغييرات در اندرويد پاي، قابليت و امكان جايگزيني وضعيت كلاسيك اندرويد با قابليت‌هاي ناوبري جديدي مي باشد كه گوگل در حيث گرفته مي‌باشد . در وضعيت جديد، به جاي سه دكمه متداول در تحت ورقه (در گوشي‌هايي كه دكمه فيزيكي ندارند)، تنها يك دكمه كپسولي صورت قرار ميگيرد .

 طراحي اپليكيشن در مشهد

با كشيدن رو به بالا، فهرست اپ‌ها يا اپ‌هاي اجراشده اخير سناريو داده ميشود . در شراي اين دكمه را به سمت راست بكشيد، ميتوانيد در جا به آخري برنامه‌اي كه به كارگيري مي‌كرديد، برگرديد . اين دكمه از يك حيث مثل دكمه خانه كار مي‌نمايد كه كاربر با زدن آن به كاغذ مهم ميرود و با نگه داشتن روي آن، دستيار گوگل باز مي‌گردد . ولي در كنار اين دكمه كپسولي، دكمه رجوع هم وجود دارد، البته صرفا هنگامي كه درون يك اپ مي‌باشيد .

 

علاوه بر اين، اندرويد 9، حركت‌هاي جديدي هم براي كاربران در حيث گرفته ميباشد . نگه داشتن هم زمان دكمه پاور و صداي بالا، موبايل را به وضعيت mute مي برد و رو به كاغذ قرار دادن آن روي ميز، تلفن همراه را سايلنت مي كند .

 

يكي از امكاناتي كه از نسخه‌هاي نخستين در اندرويد وجود داشته، قفل چرخش كاغذ بوده است، ولي اين قابليت و امكان در زمان‌هاي رفتن از يك اپ به اپ ديگر با شرايط ورقه گوناگون ميتواند اذيت‌كننده شود . گوگل در اندرويد پاي فكري نيز به حال اين زمينه كرده است، به اين صورت كه در تحت برگه آيكوني سناريو داده ميشود كه براي مثال وقتي كه مي‌خواهيد صرفا در يك برنامه كاغذ بچرخد، البته پيكربندي چرخش تغيير‌و تحول نكند، با زدن آيكون اين عمل را انجام دهيد .

 

قفل
حاذق و برگه قفل قوي‌تر
كاغذ قفل در اندرويد پاي قوي‌تر از پيشين گرديده مي‌باشد . نه تنها زمان، كه آيتم‌هايي زيرا آب و هوا و موردها موجود در روز‌نگار هم به‌صورت قلم در آن نمايش داده مي‌گردد تا فارغ از نياز به باز كردن قفل گوشي بتوانيد تخت‌گاز اطلاعات حياتي را با يك نگاه دريافت نماييد .
علاوه بر اين، يك عدد از ويژگي‌هاي داراي اهميت اما كمرنگ‌تر اندرويد 9 وضعيت چفت و بست (Lockdown) آن است!


براي فعالسازي اين قابليت، دكمه پاور را نگه داشته و Lockdown را از منو گزينش مي كنيد . با اين كار، موبايل شما قفل شده و تمام اطلاعات شخصي و اعلان‌ها از صفحه حذف مي‌شود، البته تفاوت اين موقعيت با قفل معمولي آن است كه خير اثر انگشت، نه صورت و نه هيچ حسگر ديگري موبايل را باز نميكند .
صرفا مي بايست پين زمينه حيث را وارد كرد!


سالم
ديجيتالي
دعوا سلامت ديجيتالي (Digital Wellbeing) از گزاره مواردي هست كه گوگل آن را به‌صورت بدون شوخي دنبال مي نمايد تا مطمئن شود تلفن‌هاي همراه به‌عنوان يك ابزار باقي مي مانند و كاربران در به كار گيري از آن ها دچار افراط نمي شوند . بر اين اساس، در اندرويد9 قابليت و امكان جديدي به نام داشبورد اندرويد (Android Dashboard) بيش تر شده كه امداد مي كند هنگامي را كه با دستگاهتان مي‌گذرانيد، تحليل فرماييد .

 

با اين قابليت، مي توانيد متوجه گرديد چه مقدار مقطع را صرف وبگردي، ارسال پيام، تماشاي محتوا يا اين كه حتي تماس كرده‌ايد .
همچنين، امكان گذاشتن محدوديت زماني براي اپ‌هاي خاص يا اين كه مشاهده سفارش براي دادن زنگ تفريح از گوشي وجود دارد!
يكي از ويژگي‌هاي بامزه در سري ابزارهاي سلامت ديجيتالي، موقعيت استراحت (Wind Down Mode) مي‌باشد .

 

با
فعالسازي اين ويژگي، شما به دستيار ديجيتال گوگل مي‌گوييد كه چه زماني مي‌خواهيد به رختخواب برويد و اين دستيار به‌طور خودكار در آن مقطع موبايل را به وضعيت «عدم مزاحمت» مي برد و بتدريج برگه تلفن همراه را نيز سياه و سپيد مينمايد تا شما را به كنار گذاشتن گوشي پيش از خواب ترغيب كند!


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۴:۴۷ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

معرفي ۳ موبايل نرم افزار ايراني

معرفي
۳ موبايل نرم افزار ايراني
معرفي ۳ گوشي اپليكيشن برتر ايراني در صنعت بازي با
توجه به جذابيت بازي هاي اهل ايران و پرورش قابل مراعات در ايجاد و پباده سازي بازي هاي اهل ايران اندرويد و آي او اس ضروري دانستم سه بازي ايراني را در اين مقاله معرفي كنم ادامه

طراحي اپلكيشن در مشهد
مقاله را از دست ندهيد…
بازي هاي اهل ايران رشد قابل توجه اي داشتند و مي توانايي ذكر كرد كه كوييز آو كينگز يكي از آن هايي بود كه توانست مخاطبان مضاعف متعددي را به خودش جلب كند .

كوييز
آو كينگز يك عدد از اتفاقات قشنگ در اولِ سال ۹۶ بود كه در خانواده ما تمام افراد آغاز به بازي زيباي اهل ايران كوييز آو كينگز كردند .
يك عدد از اعتيادآورترين بازي هايي كه در سال ۹۶ ديدم همين بازي بود كه يك شعار قشنگ نيز در خودش جاي داده بود .
اين بازي به كليه اعلام كرد كه يادگيري نيز مي تواند افراد را معتاد نمايد . تاءمل كنيد كتاب هاي درسي ما همچين بازي هايي را در خودش جاي ميداد .
اين بازي براي اشخاصي كه مي خواستند با بازي كردن داده ها عمومي خودشان را ارتقاء دهند بسيار مناسب بود . اشخاصي كه هر شبكه هاي اجتماعي روزنامه اي كه جدول را داشت را پايين و رو مي كردند اكنون مي توانستند با بازي كردن و با گوشي گوشي اين كار را انجام دهند .

در صورتيكه
هنوز كوييز آو كينگز را نصب نكرده ايد بعد از آن از نصب اين بازي كه به چهره بدون پول مي‌باشد شما مي توانيد با دوستان عزيز خويش در رابطه باشيد و با آن ها بازي نماييد . در اين بازي، سوال هايي از جور بندي هاي مختلف از هم ديگر مي پرسيد و كسي كه بيشينه و كمينه دما امتياز را بگيرد پيروز بازي خواهد شد .

آميرزا
آميرزا را هم مي توانايي يك عدد از برنده ترين بازي هاي ايراني معرفي كرد . اما احتمال دارد كمي تغييرات در بازي و خط مش بازي آن انجام مي اعطا كرد خوبتر بود . اين بازي كپي گرديده بازي Word Cookies هست . اما نامردي ست كه از مستقر سازي و اهل ايران سازي كردن اين بازي كه فراوان آن را جالب كرده است، بگذريم .

هر مرحله از آميرزا به بازيكن حروفي داده مي‌شود و او مي بايست با گزينش صحيح حرف‌ ها، كلمه ها منطقي بسازد؛ انگشت خود را به ترتيب در بين حروف كشيده و اسم‌هايي به وجود بياوريد .

قند
پهلو دو اپليكيشن بازي كه براي شما نام بردم، بازي هاي معروفي در سبك دانستني ها و عبارات بود . حالا مي خوا هيم يك بازي قشنگ به نام قند پهلو معرفي كنم .

بازي قند پهلو خلاف جريان آب شنا كرد . با ايده هاي كوچك متعددش توانست نقش پناهگاهي را براي كساني كه از تجربه هاي كليشه اي خسته گرديده اند، ايفا نمايد .
مي شد با پاره اي بيشتر كردن ايده هاي بخش اعظم رده بالاتري را درميان بازي هاي ايراني براي خودش دست و پا كند ولي گشوده هم در همين نسخه كنوني نيز جز يك عدد از بهترين بازي هاي اهل ايران ميباشد .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۶ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۲:۰۹:۱۰ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

اپليكشن هاي بسيار خوب و كاربردي

در اين كه جيميل با داشتن بيش از يك ميليارد كاربر، دوستداشتني ترين اپليكيشن رئيس ايميل دنياست شكي نيست . البته اين محبوبيت يا اين كه نصب بودن آن به طور پيش فرض در گوشي هاي اندرويدي نبايد مسبب آن شود كه از ديگر محصولات مشابهش غافل بمانيد .

با جستجوي كليدواژه ايميل در اپ استور و گوگل پلي، فهرست بلند بالايي از نرم افزار هاي مدير ايميل به ديده تان خواهد خورد؛ محصولاتي كه عليرغم داشتن تجهيزات عالي تحت سايه غول آساي گوگل از چشم يوزرها مخفي باقي‌مانده اند .

طراحي اپليكيشن در مشهد

در جعبه ابزار امروز پنج مثال از اين نرم افزار هاي خير چندان مشهور را به شما معرفي مي كنيم، محصولاتي كه ممكن است بيشتر از جيميل بتوانند برايتان كاربرد داشته باشند .

Alto

Alto
1-w600
AOL يكي از پيشگامان حوزه نشاني اينترنتي به شمار مي رود و نرم افزار اختصاصي اش Alto، جز بهترين محصولاتي است كه مي توانيد از آن براي رئيس خوب تر اينباكس خويش منفعت بگيريد .

آلتو از اكانت هاي كاربري AOL، ياهو، جيميل، آتلوك، آي كلاد، Exchange مايكروسافت و مورد ها متفرقه ديگر پشتيباني مي نمايد . نكته مضاعف خوب اين كه مي تواند از كليه آن ها يك اينباكس يكدست بسازد، تا ديگر نيازي به سوئيچ بين حساب هاي كاربري گوناگون تان نداشته باشيد .

رابط كاربري بشاش و رنگارنگ و صد اما داشبورد بسيار منظم نيز از نقاط قوت اين نرم افزار به شمار مي آيند . در ضمن آلتو پشتيباني از ژست هاي حركتي براي صادر شدن دستور ها و قابليت بردن پست الكرونيكي ها به موقعيت Snooze را نيز در فهرست تجهيزات خود دارد تا بتوانيم آن را ابزاري ايده آل براي مدير ايميل ها به شمار آوريم .

Alto
- Email Organized for You Alto
- Email Organized for You قيمت:
رايگان سازنده: .AOL
Inc سيستم
عامل: iOS و اندرويد حجم:
141 / 20 مگابايت
دانلود

 

 

 


Aqua
Mail
Aqua-Mail-screenshot-2016-w600

Aqua Mail مقطع هاست كه در پلي استور گوگل حضور دارد، و با آمار دانلود پنج ميليوني و امتياز 4 .4 يكي از دوست داستني ترين ابزار رئيس ايميل در اندرويد محسوب مي شود . ياهو، هات ميل، اپل، جيميل، AOL و مايكروسافت Exchange اكانت هاي ايميلي ميباشند كه در آكوا مي توانيد به اينباكس آن ها دسترسي داشته باشيد .

در صورتيكه عاشق گويش پباده سازي متريال هستيد، عمل در محيط آكوا ميل تجربه لذت چكيده برايتان خواهد بود . اين ابزار رئيس ايميل همچنين قابليت و امكان هاي ويژه اي داراست كه در كمتر مثال مشابهي آن ها را مي بينيد .

ويجت فهرست پست الكرونيكي ها و كانتر آدرس اينترنتي هاي ناخوانده در ورقه خانه، پشتيباني از ژست هاي حركتي و دسترسي امن به اينباكس جيميل از شيوه OAUTH2 از گزاره اين قابليت ها ميباشند . هر يك سري كه ارزشمندترين امكان آكوا ميل را مي بايست تعامل با اپليكيشن Tasker بدانيم . به لطف اين تعامل مي توانيد انجام يك محرمانه كارهاي ايميلي را به دستان تواناي اپ اتوماسيون تسكر بسپاريد .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تير ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۳۳:۳۴ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)

اندرويد استوديو

اندرويد استوديو به عنوان ابزار منشا براي برنامه نويسي اندرويد قابليت‌هاي فراواني در اختيار گسترش دهندگان اندرويد قرار ميدهد .

در اين مطلب و ديگر مطلب هاي يادگرفتن اندرويد در ليداوب شما ياد مي‌گيريد تا با انجام دادن task هاي يگانه با كدهاي ساده‌اي كه استعمال مستمر دارند، اپليكشين اندرويدي توسعه و گسترش بدهيد . كلاس‌ها به رخ گرپه‌هاي جدا گرديده جور بندي گرديده مي باشد .

طراحي اپليكيشن در مشهد

ايجاد
پروژه اندرويد با استفاده از اندرويد استوديو اين درس به شما نشان مي‌دهد كه چه‌گونه با استعمال از Android Studio يك پروژه اندرويد بسازيد . همچنين با خوانده اين مطلب آموزشي شما با چندين فولدر در پروژه آشنا ميشويد .

در صورتيكه
مي خواهيد پروژه جديدي در اندرويد استوديو بسازيد، امرها تحت را دنبال كنيد:
درصورتي كه شما هيچ پروژه‌اي را به چهره گشوده در ANDROID STUDIO نداريد، در پنجره خوش آمد (Welcome to Android studio )، روي مورد (Start a new Android studio project) كليك فرمائيد .
درصورتي كه پروژه‌اي به فيس گشوده داريد، مي توانيد با كليك كردن روي گزينه File و پس از آن كليك روي New Project يك پروژه جديد بسازيد .
در
پنجره مربوط به پروژه جديد، مقادير تحت را وارد كنيد:
Application
Name :”My First App” Company Domain : “example .com”
شما ميتوانيد مكان ذخيره پروژه را تغيير تحول دهيد، ولي گزينه‌هاي ديگر را تغيير تحول ندهيد .

پس از اتمام روند بالا، درحال حاضر مي بايست روي مورد ي Next كليك فرمائيد . در پنجره target Android Devices، تمام گزينه‌ها را به چهره Default نگه داريد و آيتم Next را گزينش نمائيد .

اندرويد

در شراي كنجكاو ميباشيد كه SDK چكونه عمل مينمايد در درس ساپورت پلتفرم هاي متعدد آن را با شما آموزش مي دهيم .

حال مي بايست در پنجره Add an Activity to Mobile روي گزينه Empty Activity كليك كرده و پس از آن گزينه Next را بزنيد .

در پنجره Customize the Activity مقادير را به رخ Default نگه داشته و تغييري در آن‌ها ندهيد . اندرويد استوديو به چهره پيش فرض شايسته ترين و كارآمد‌ترين گزينه‌ها را براي شما تعيين كرده مي باشد . پس در مي باشيد نيازي نداريد، روي دكمه Finish كليك نمائيد تا به تراز آنگاه برسيم .

سپس از گذراندن مراحل توليد پروژه IDE اندرويد استوديو را باز مي‌نمايد .

آغاز مطمئن شويد كه پنجره Project باز ميباشد (گزينه View>Tool Windows >Project) و Android در منوي كركره اي سمت چپ بالا انتخاب شده هست .
درحال حاضر شما ميتوانيد فايل‌هاي پايين را مشاهده كنيد:
App>java>com .example .myfirstapp

اين mainActivity (نقطه ي شروع برنامه) شما است . هنگامي ساخت ائليكيشن اندرويد را به اتمام برسانيد و آن را اجرا كنيد، سيستم نمونه activity را براي شما اجرا مي‌نمايد و layout آن باز مي گردد .

App>res>layout>Activity_main .xml

اين XML ورقه activity UI را توصيف مي كند . اين پوشه به فيس پيش فرض دربردارنده TextView مي‌باشد كه ميزان “Hello World” با آن پر گرديده مي‌باشد .

App > manifests > AndroidManiFest .xml

در پوشه Manifest كاراكترهاي حساس برنامه تعريف ميگردند و هر قسمتي از آن را مي‌توان در اينجا تعريف كرد .


برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳ تير ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۴۱:۵۷ توسط:علي پور موضوع: نظرات (0)