چه وقتي وبسايت فروشگاهي نياز به نرم افزار داراست؟
چه وقتي وبسايت فروشگاهي نياز به نرم افزار داراست؟
زماني شما وب سايتتان را فعالسازي ميكنيد يكسري ابزار داريد :
مانند وبمستر تولز و گوگل آناليتيكس كهاين دو ابزار به شما نشان ميدهد كه يكسري درصد طراحي اپليكيشن در مشهد از بازديدهاي شما از روش تلفن همراه انجام مي گردد و تفاوتي در وبسايت فروشگاهي يا اين كه خدماتي يا اين كه آموزشي وجود ندارد
ما در پروژههاي متفاوت كه مشورت كردن ميدهيم. هنگامي كه درصد قابلدقت اي از بازديدهاي وب سايت از گوشي ميباشد، در آن موقع متوجه ميشويم كه مي بايست سراغ نرم افزار برويم.
پروژهاي دست اينجانب بود كه بر روي آن عمل ميكردم، به همين مسير رسيديم.
يعني در حدود 60 درصد بازديدها از گوشي و 40 درصد بازديدها از دسكتاپ بود و اينجا مي بايست ما تصميم گرفتيم كه سراغ نرم افزار برويم.
ولي ميزان دارايي ايجاد نرم افزار براي آن وبسايت، با اعتنا به امكاناتي كه براي آن پيشبيني كرده بوديم، در حدود 150 ميليون تومان براي ورژن اندرويد و IOS مي شد.
بعدا ما تصميم گرفتيم كه يك ورژن اينترنت گوشي راه اندازي كنيم.
يعني يك ورژن غير وابسته براي گوشي بنويسيم با يك مبلغ 10 تا 20 ميليون تومان.
با انجام دادن اين آيتم (مهيا كردن ورژن تلفن همراه)، ما به نرخ تبديل در ورژن تلفن همراه (بازديدهاي گوشي) رسيديم.
بدين ترتيب نرم افزار وب سايت با اعتنا به آناليزها و آمارهايي كه شما از يوزرها مي گيريد، مي بايست اجرا شود.
وقتي ميباشد كه شما در يك حيطهاي ميباشيد كه كليه رقباي شما نرم افزار داراهستند، درين وضعيت شما هم بايستي بي ترديدً نرم افزار داشته باشيد.
اما وقتي شما بهاين مرحله مي سيد كه درصد قابلاعتنا اي از كاربرهاي شما از تلفن همراه، براي خريد از وبسايت شما به كار گيري مي كنند.
درين حالت، شايسته ترين عمل اين ميباشد كه يك نرم افزار براي تارنما خويش پباده سازي نماييد.
با اعتنا به اينكه نرم افزار يك ابزار به طور كاملً عادتي ميباشد، براي اينكه بخواهيد كاربرهاي متعددي هم به سمت نرم افزار سوق دهيد،
در شرايطيكه شما كتاب قلاب را خوانده باشيد (كه توصيه مي كنم تمامي اين كتاب را بخوانند)
در آن كتاب توضيح مي دهد كه چطور نرم افزار ها به ذهن قلاب مي شوند و استفاده كننده هر روز آن نرم افزار را گشوده مينمايد.
براي مثالً چنانچه نرم افزار ديجيفرآورده روي تلفن همراه شما باشد و وب سايت ديجيفرآورده هم در دسترس باشد،
احتمال اينكه شما دو روز در بين يا اين كه سه روز ميان به ديجيمال رمز بزنيد، خيلي نادر ميباشد.
اما در صورتيكه شما براي مثالً در يك مطب دكتر معالج در انتظار باشيد تا نوب شما بشود، احتمال اينكه نرم افزار ديجيمتاع را گشوده نماييد و نگاهي به آن بياندازيد، خيلي زياد ميباشد.
خيلي از مواقع، ديجيجنس هم يوزرها خويش را به سمت نرم افزار سوق ميدهد.
به اين ترتيب جواب شما ميگردد:
به دست آوردن بررسي و آمار ظريف و تصميمگيري درباره ي اينكه چه تعداد از رقبا براي سايتشان نرم افزار داراهستند و همينطور نرخ كاربرهايي كه با تلفن همراه وبسايت شمارا تحليل مي نمايند، نرم افزار وبسايتتان را فعالسازي نماييد.
برچسب: طراحي اپليكيشن در مشهد،
ادامه مطلب