مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در اندروید پای

حرکت‌ها
و ناوبری جدید
یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در اندروید پای، قابلیت و امکان جایگزینی وضعیت کلاسیک اندروید با قابلیت‌های ناوبری جدیدی می باشد که گوگل در حیث گرفته می‌باشد . در وضعیت جدید، به جای سه دکمه متداول در تحت ورقه (در گوشی‌هایی که دکمه فیزیکی ندارند)، تنها یک دکمه کپسولی صورت قرار میگیرد .

 طراحی اپلیکیشن در مشهد

با کشیدن رو به بالا، فهرست اپ‌ها یا اپ‌های اجراشده اخیر سناریو داده میشود . در شرای این دکمه را به سمت راست بکشید، میتوانید در جا به آخری برنامه‌ای که به کارگیری می‌کردید، برگردید . این دکمه از یک حیث مثل دکمه خانه کار می‌نماید که کاربر با زدن آن به کاغذ مهم میرود و با نگه داشتن روی آن، دستیار گوگل باز می‌گردد . ولی در کنار این دکمه کپسولی، دکمه رجوع هم وجود دارد، البته صرفا هنگامی که درون یک اپ می‌باشید .

 

علاوه بر این، اندروید 9، حرکت‌های جدیدی هم برای کاربران در حیث گرفته میباشد . نگه داشتن هم زمان دکمه پاور و صدای بالا، موبایل را به وضعیت mute می برد و رو به کاغذ قرار دادن آن روی میز، تلفن همراه را سایلنت می کند .

 

یکی از امکاناتی که از نسخه‌های نخستین در اندروید وجود داشته، قفل چرخش کاغذ بوده است، ولی این قابلیت و امکان در زمان‌های رفتن از یک اپ به اپ دیگر با شرایط ورقه گوناگون میتواند اذیت‌کننده شود . گوگل در اندروید پای فکری نیز به حال این زمینه کرده است، به این صورت که در تحت برگه آیکونی سناریو داده میشود که برای مثال وقتی که می‌خواهید صرفا در یک برنامه کاغذ بچرخد، البته پیکربندی چرخش تغییر‌و تحول نکند، با زدن آیکون این عمل را انجام دهید .

 

قفل
حاذق و برگه قفل قوی‌تر
کاغذ قفل در اندروید پای قوی‌تر از پیشین گردیده می‌باشد . نه تنها زمان، که آیتم‌هایی زیرا آب و هوا و موردها موجود در روز‌نگار هم به‌صورت قلم در آن نمایش داده می‌گردد تا فارغ از نیاز به باز کردن قفل گوشی بتوانید تخت‌گاز اطلاعات حیاتی را با یک نگاه دریافت نمایید .
علاوه بر این، یک عدد از ویژگی‌های دارای اهمیت اما کمرنگ‌تر اندروید 9 وضعیت چفت و بست (Lockdown) آن است!


برای فعالسازی این قابلیت، دکمه پاور را نگه داشته و Lockdown را از منو گزینش می کنید . با این کار، موبایل شما قفل شده و تمام اطلاعات شخصی و اعلان‌ها از صفحه حذف می‌شود، البته تفاوت این موقعیت با قفل معمولی آن است که خیر اثر انگشت، نه صورت و نه هیچ حسگر دیگری موبایل را باز نمیکند .
صرفا می بایست پین زمینه حیث را وارد کرد!


سالم
دیجیتالی
دعوا سلامت دیجیتالی (Digital Wellbeing) از گزاره مواردی هست که گوگل آن را به‌صورت بدون شوخی دنبال می نماید تا مطمئن شود تلفن‌های همراه به‌عنوان یک ابزار باقی می مانند و کاربران در به کار گیری از آن ها دچار افراط نمی شوند . بر این اساس، در اندروید9 قابلیت و امکان جدیدی به نام داشبورد اندروید (Android Dashboard) بیش تر شده که امداد می کند هنگامی را که با دستگاهتان می‌گذرانید، تحلیل فرمایید .

 

با این قابلیت، می توانید متوجه گردید چه مقدار مقطع را صرف وبگردی، ارسال پیام، تماشای محتوا یا این که حتی تماس کرده‌اید .
همچنین، امکان گذاشتن محدودیت زمانی برای اپ‌های خاص یا این که مشاهده سفارش برای دادن زنگ تفریح از گوشی وجود دارد!
یکی از ویژگی‌های بامزه در سری ابزارهای سلامت دیجیتالی، موقعیت استراحت (Wind Down Mode) می‌باشد .

 

با
فعالسازی این ویژگی، شما به دستیار دیجیتال گوگل می‌گویید که چه زمانی می‌خواهید به رختخواب بروید و این دستیار به‌طور خودکار در آن مقطع موبایل را به وضعیت «عدم مزاحمت» می برد و بتدریج برگه تلفن همراه را نیز سیاه و سپید مینماید تا شما را به کنار گذاشتن گوشی پیش از خواب ترغیب کند!


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۰۳:۱۴:۴۷ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)