مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

اندروید گو یا اندروید وان چیست؟

اندروید
گو یا اندروید وان چیست؟ اندروید
وان
در حالتی که اهل استعمال از گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده باشید، احتمالا گوش‌تان به عبارت‌های اندروید «گو» (Go) و اندروید «وان» (One) خورده میباشد . اندروید گو یک نسخه از اندروید خالص است که برای سخت‌افزارهای ضعیف تهیه و تنظیم گردیده هست . مدت‌زمان متعددی از عرضه‌ی اندروید گو نمی‌گذرد و تمرکز این سیستم‌عامل عمدتا معطوف به گجت‌های پایین‌رده در بازارهایی نظیر هند و برزیل هست . از سوی دیگر، اندروید وان سابقه‌ی بیشتری از اندروید گو دارد و می‌توان آن را نسخه‌ی سبک‌تر اندروید خالص به‌حساب آورد . با وجود عرضه‌ی اندروید گو، اندروید وان هنوز از رده خارج نشده و گوشی‌هایی مثل اچ‌تی‌سی U11 Life و Moto X4 از این نسخه‌ی اندروید استفاده می‌برند .

طراحی اپلیکیشن در مشهد

پوسته‌ها
و رابط‌های کاربری سازندگان رابط
کاربران
اندروید سیستم‌عامل انعطاف‌پذیری محسوب می‌گردد و عمده سازندگان گوشی‌ها با بهره‌گیری از این مشخصه، تغییراتی را در رابط کاربری اندروید گوشی‌هایشان اعمال می‌نمایند . هر مورد از شرکت‌ها در این مسئله از رویکردهای متفاوتی بهره می برند . از دربین این رابط کاربری‌ها می‌توانیم به رابط کاربری Sense UI از شرکت اچ‌تی‌سی و رابط کاربری EMUI از کمپانی هوآوی اشاره کنیم . در رابط کاربری Sense UI شاهد تغییر‌و تحول انقلابی‌ای نیستیم و تنها یک سری عنصر به اندروید خالص بیش تر گردیده هست . ولی از آن‌طرف هوآوی در رابط کاربری EMUI تغییرات گسترده‌ای را اعمال کرده که ظواهر و احساس و درحال حاضر جدیدی به اندروید بخشیده می‌باشد .

اما بایستی به این نکته اعتنا داشته باشید که چنین تغییراتی صرفا به‌صورت ظاهری هستند و سیستم ادله اندروید این گوشی‌ها از بنیان و شالوده یکسانی استفاده می برند . با این وجود، در شرای میخواهید هرچه سریع‌تر به‌روزرسانی‌های امنیتی و نرم‌افزاری گوگل را اخذ کنید، بهتر می باشد که به استعمال از گوشی‌های مجهز به اندروید خالص، مثل گوگل پیکسل یا مجهز به اندروید وان روی بیاورید . چنین گوشی‌هایی توانمند به اخذ بی واسطه به‌روزرسانی‌های گوگل میباشند . البته گوشی‌هایی که از اندرویدهای خالص فایده نمی‌برند، عموما چنین به‌روزرسانی‌هایی را خیلی دیرتر اخذ می کنند . دلیل این زمینه این است که شرکت‌های خالق ابتدا بایستی این به‌روزرسانی‌ها را با اعتنا به اندروید گجت خود تطبیق دهند و سپس از انجام این فعالیت و آزمایش‌های مربوطه، میتوانند آن را ارائه کنند .

چنین موضوعی ممکن است از حیث امنیتی خبر خوبی نباشد، اما این رابط‌های کاربری مزیت‌هایی هم دارند . هرکدام از این رابط‌های کاربری ویژگی‌هایی را به ارمغان می‌آورند؛ ویژگی‌هایی که اندروید خالص از آن‌ها بی‌بهره هست . به‌طور مثال می توانیم به اپلیکیشن مدیریت موبایل جان دار در EMUI اشاره کنیم که در مقایسه با عمده اپلیکیشن‌های شبیه جانور در گوشی‌های دیگر، برتری محسوسی دارااست . در همین قضیه نباید رابط کاربری گوشی‌های گلکسی سامسونگ را از خودکار بیندازیم که میتواند سعی اپلیکیشن‌ها را با دقت به سخت‌افزار سامسونگ بهینه‌سازی نماید . در نهایت گزینش هر کدام از این رابط‌های کاربری به سلیقه‌ها و اولویت‌های شخصی کاربر برمی‌گردد و به همین حافظه توصیه میکنیم که قبل از خرید گوشی، چنین مواقعی را در لحاظ بگیرید .


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ساعت: ۱۰:۲۴:۳۵ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)