مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

همه چیز در مورد طراحی اپلکیشن


اسم بسته (Package name)
اسم بسته مثل اثر انگشت ما بشر ها برای آحاد نرم افزار های طراحی اپلیکیشن در مشهد اندروید گوناگون میباشد و هر اپلیکیشنی نام بسته خاص خویش را داراست، اصولا نام بسته به عبارتی چیزی میباشد که قابل انعطاف افزارهای دیگری مثل گوگل پلی یا این که کافه بازار از آن برای تعیین و نشانه دادن اپ شما به دیگرافراد استعمال می‌نمایند.
این نام بوسیله خویش گروه نرم افزار نویس گزینش گردیده و اکثر اوقات ترکیبی از سه نام می باشد.

اینترنت خدمت یا این که API
اینترنت خدمت یا این که Application Programming Interface یک مرز مشترک فی مابین دو خدمت و سیستم منقطع از هم است. API اصولا کدی میباشد که به وسیله برنامه نویس ها درج شده و به دیگر نرم افزار ها این اذن را میدهد تا بتوانند به آن متصل گردیده و با آن تعامل نمایند.
برای اینکه مقداری این معنی برای شما ملموس خیس گردد آن را با یک نمونه پیگیری میکنم. بر فرض نمونه اپلیکیشنی با یک API معلوم اپلیکیشن نویسی میگردد این بدان مفهوم میباشد که‌این نرم افزار در تلفن همراه اندروید با یک نسخه خاص تنها اعمال می شود. به لهجه بی آلایش ورژنی که ما در لهجه عام از آن برای اندروید خاطر میکنیم به عنوان مثال اندروید ۱۰ در لهجه نرم‌افزار نویسی به صورت API ذکر می شود.
نکته: API در اندروید متعلق به SDK میباشد.

 

مفاهیم MinSdkVersion و TargetSdkVersion
نرم افزار نویس بایستی یک دستکم API را در نرم افزار خویش و در مانیفست تهیه نماید تا نرم‌افزار در API های زیر خیس یا این که به عبارتی ورژن های زیر خیس اندروید قابل انجام نباشد، این مورد به عبارتی MinsdkVersion است.
از طرفی نرم افزار ها گرچه ممکن میباشد در ورژن های فراتر و یا این که زیر خیس اندروید فعالیت نمایند ولی این نکته دارای اهمیت میباشد که هر اپلیکیشنی حتما برای یک ورژن خاص پباده سازی گردیده‌است، این ورژن خاص به عبارتی Targetsdkversion میباشد.
نکته: برنامه نویس ها هر دو این تغییرات را میتوانند از روش مانیفست تهیه و تنظیم نمایند.

 

Activity
اکتیویتی اصولا به هریک از صفحه های نرم افزار اندرویدی اطلاق میگردد، این صفحه های در نرم‌افزار یا این که به عبارتی نرم افزار اندرویدی کنار هم قرار گرفته و از روش دکمه های متعدد به هم منتقل میشود. مثل یک بازی که قسمت پیکربندی، اکانت کاربری، ورود به بازی و … داراست. یک activity از دو قسمت منقطع درست شده میباشد:

۱) Class
۲) Xml

کدهای مندرج به گویش نرم افزار نویسی جاوا که پشت پرده و موتور شغل یک نرم‌افزار میباشند در class قرارگرفته وآن قسمت از نرم افزار که ما در هم اکنون مشاهده و به کارگیری از آن هستیم در xml قراردارد.
اصولا یک کارشناس اندروید، کدهای مریوطه را در جاوا یا این که به عبارتی class قرار داده و ظواهر اپ، قرارگیری المان های متعدد، رنگ و … را در قسمت xml ذخیره می‌نماید.

 

Emulator
Emulator یا این که مشابه ساز یک کدام از پر کاربرد ترین مناطق در پباده سازی نرم افزار اندروید هست و برای توسعه و گسترش دهندگان نرم افزار یک نیاز مهم میباشد. همان گونه که در‌این نوشته‌علمی پهنا کردم برنامه نویس ها نرم افزار هنگام پباده سازی بارها و بارها از اپلیکیشن خویش خروجی می گیرند تا ببینند تلاش نرم افزار به چه شکل می باشد.
برای این اساسی دو رویه مهم وجود داراست؛ آزمایش کردن نرم افزار روی یک دستگاه حقیقی!، به کار گیری از مشابه ساز

در حالتی‌که اعتنا داشته باشید حدودا تک تک طراحان نرم افزار دو مانیتور پیش روی خویش دارا‌هستند و یک مانیتور را به طور کامل به نصیب emulator تخصیص داده اند.
نکته: از شایسته ترین نرم افزار های مشابه ساز که سرعت مناسبی داشته و به ما دستگاه های مختلفی برای آزمایش نرم افزار را ارائه میدهد می‌اقتدار به genymotion اشاره نمود.
اندروید استودیو نیز این خصوصیت را در پکیج خویش داراست ولی سرعت و اقتدار genymotion بسیار بیشتر از مشابه ساز گوگل است.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۷ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۷:۴۹ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)