مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

اجازه دسترسی به اطلاعات شخصی در اپلیکیشن چگونه باید مطرح شود؟

اذن دسترسی به داده ها فردی یوزرها یکی‌از مهم ترین بحران‌هایی میباشد که طراحان نرم افزار طراحی اپلیکیشن در مشهد با آن مواجه می‌باشند. طراح نرم افزار بایستی بداند که چه‌طور و کجا این درخواست اذن دسترسی به داده ها فردی مخاطب را مطرح نماید. با کلان شدن استعمال از وب و کانال‌های اجتماعی محافظت داده ها فردی برای خودداری از سوء استعمال اشخاص و کمپانی‌های گوناگون اهمیت بالایی پیدا نموده است و اشخاص بدین قضیه حساس گردیده‌اند که داده ها فردی خویش به راحتی در دست اشخاص نا آشنا در فضای وب قرار ندهند. ولی نرم افزار‌ها برای آغاز و ادامه‌ی شغل نیاز به دسترسی به برخی از داده ها تلفن همراه هوشمند اشخاص دارا هستند و یوزرها بایستی با طراحان نرم افزار همیاری نمایند. کسانی که محتاط می باشند ممکن میباشد در دسترسی دادن به اپ ها شک وتردید داشته باشند و نتوانند از همه تجهیزات نرم افزار استعمال نمایند. این اشخاص ممکن میباشد ابدا وارد مراحل نام نویسی و به کارگیری از نرم افزار نشوند و آن را از موبایل هوشمند خویش حذف نمایند.
اذن دسترسی به داده ها یوزرها
چرا بعضی از یوزرها اذن دسترسی به داده ها فردی خویش را نمی‌دهند؟

مهم‌ترین عارضه ها عدم متکی بودن بعضی از یوزرها به بعضی از نرم افزار‌ها برای دسترسی به داده ها فردی‌شان، محافظت و صیانت از داده ها فردی خویش میباشد. به این دلیل‌که آن ها از مخاطب سوالاتی از قبیل اذن دسترسی به جای استفاده کننده، اذن دسترسی به مخاطبین موبایل هوشمند مخاطب و اذن دسترسی به دوربین موبایل هوشمند میپرسند که‌این سوال ها استفاده کننده را نسبت به استعمال از آن نرم افزار مشکوک می‌نماید و از نصب و ادامه‌ی به کارگیری از آن پشیمان می شوند. یک طراح نرم افزار می بایست پیش از طرح این سوال ها در نرم افزار هدف ها خویش از پرسیدن این سوال های را با مخاطب میان بگذارد و تعامل و رابطه نیکی با آن‌ها برقرار نماید. این تعامل و رابطه تولیدکننده به استفاده کننده امداد می‌نماید که از هدف ها پشت نرم افزار از طرح این سوالهای پی پیروزشود و با جواب دادن به آنان به سمت استعمال از آن ترغیب گردد. نرم افزار‌ها در هر سیستم عاملی پباده سازی شوند برای به کارگیری‌ی مخاطب نیاز به اذن دسترسی به داده ها یوزرها دارا‌هستند. اذن دسترسی در اندروید در نرم افزار‌های اندرویدی در اولِ به کار گیری از آن‌ها قرار داده می‌گردد و اشخاص با دادن اذن‌ی دسترسی به سمت نام نویسی آن نرم افزار و به کارگیری از آن ترغیب میشوند.
اذن به دسترسی به جای یوزرها
راهکارهای جلب پشت گرمی یوزرها برای دادن اذن دسترسی به داده ها

به دنبال نوشته‌ی‌علمی راهکارهایی برای طراحان نرم افزار ارائه میشود که با رعایت آنان در پباده سازی نرم افزار خویش میتوانند اذن دسترسی به داده ها یوزرها را اخذ نمایند.
1- راه‌حل استراتژیک

در‌این راه حل طراح نرم افزار به استفاده کننده برای استعمال از نرم افزار پیغام میدهد که قصد داراست از داده ها سری و فردی‌اش به کارگیری نماید. اینجا طراح نرم افزار دقیقا به مخاطب میگوید که قصد داراست به چه اطلاعاتی از تلفن همراه هوشمند استفاده کننده دسترسی پیدا نماید. مخاطب می تواند این اذن را به نرم افزار بدهد و یا این که نه. مزیت این راه‌حل این میباشد که مخاطب دقیقا می داند که نرم افزار قصد دارااست به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا نماید.
2- راه حل هنگامی

این راه حل اذن دسترسی به داده ها یوزرها گزینه اعتنا بعضا از طراحان نرم افزار قرار گرفته میباشد. درین راه حل به استفاده کننده اذن دسترسی تا فرصت مشخصی به نرم افزار می دهند البته بعداز مدتی برای ادامه شغل و به کارگیری از نرم افزار از مخاطب می خواهد که به داده ها سری دسترسی پیدا نماید.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۰۵:۰۶ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)