مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن .

مرجع مقالات کاربردی حوزه اپلیکیشن

معرفی مهم ترین ابزار برنامه نویسی اندروید


Android Studio (IDE)
اندروید استدیو که در سال ۲۰۱۳ به وسیله گوگل ارائه شد، به عقیده بخش اعظمی طراحی اپلیکیشن در مشهد از کارشناسان، شایسته ترین، جامع ترین و کاربردی ترین ابزار نرم‌افزار نویسی اندروید میباشد. از خصوصیت های اصلی این برنامه می شود به کاربرپسند بودن، داشتن ویرایشگر کد منبع، داشتن ابزارهای منحصر امتحان و غلط، داشتن آیتم پیش فرض Firebase برای جاری ساختن، داشتن آنالیزور APK و مواقعی از این دست اشاره کرد. این نرم‌افزار به طور بدون پول در مشت تمامی جای‌دارد و یادگیری فعالیت کردن با آن از دیگر ابزارها بی آلایش خیس میباشد.

Android Debug Bridge (ADB)
این ابزار قوی که در واقع تلاش بی نقص آن در دل اندروید استدیو نیز وجود داراست، یک کدام از شایسته ترین ابزارها برای یافتن و رفع باگ های کد نویسی هنگام اجرای امرها نرم افزار میباشد. نحوه عمل ADB بدین شکل میباشد که بایستی موبایل هوشمند دارنده ورژن آزمایشی نرم افزار را به کامپیوتر متصل نمائید و بعد اوامر قابل انعطاف افزاری را یکی از بعداز دیگری در موبایل جاری ساختن کرده و درین نرم افزار، صدق کدنویسی آن را آیتم چک قرار دهید. براین اساس در حالتی‌که شما از ابزاری غیر از اندروید استدیو استعمال میکنید، موردنیاز میباشد که صدق پروسه شغل خویش را در ADB گزینه سنجش قرار دهید.

این مقاله رو مطلقا ملاحظه کنید:
گویش های پباده سازی نرم افزار و توسعه یافته ترین لهجه های اپلیکیشن نویسی روز جهان


FlowUp
این ابزار برای مثال ابزارهای کاربردی برای زیر حیث داشتن و در دست گرفتن نحوه کارایی اپ ساخت گردیده در تلفن های هوشمند میباشد. FlowUp به شما این قابلیت و امکان را میدهد تا کارایی تمامی نرم افزار هایی که ایجاد میکنید را با تمرکز محاسبه و در اختیار گرفتن فرمایید. داشبورد دستی این ابزار نرم افزار نویسی اندروید به شما یاری می نماید تا آمار و معیارهای نرم افزار را که مشتمل بر معیار استعمال از دیسک و CPU، واحد سنجش استعمال از خاطر، معیار به کار گیری از باتری و… میگردد را به نیکی در دست گرفتن نمائید.

LeakCanary
برای پباده سازی و ایجاد کرد یک نرم افزار اندروید، بجز تجربه کاربری و گرافیک، می بایست معیارهای کیفی را نیز کاملا در حیث گرفت. برای مثال معیارهای کیفی اصلی در اپ نویسی اندروید، زمینه نشت یاد میباشد و LeakCanary نیز ابزاری برای تشخیص و رفع نشت یاد در اپ ها میباشد. در واقع این ابزار اپ نویسی اندروید، یک کتابخانه متن گشوده میباشد که میتواند به محض کشف نشت یاد، آن را به شما اگاهی دهد. این ابزار مثلا ابزارهای کاربردی برای نرم افزار نویسی اندروید به حساب آورده می شود.

Basic4Android (B4A)
این ابزار به عنوان مثال ابزارهای معمولی و توانمند نرم‌افزار نویسی اندروید میباشد که زبانی مشابه لهجه اپ نویسی ویژوال بیسیک دارااست و امکاناتی بسیار متنوع برای تایپ کردن هر نوع نرم افزار اندرویدی در چنگ یوزرها خویش قرار میدهد. کتابخانه های B4A از دو پرونده مانند jar Java و یک فولدر XML تشکیل می‌گردد که بوسیله ابزاری تنظیم گردیده با B4A تهیه و تنظیم شد‌ه‌است. B4A به مخاطب خویش این قابلیت را می‌دهد که کتابخانه هایی را که در جاوا مندرج اند در‌این گوشه و کنار تولید کرده و به اشتراک بگذارد. براین اساس هر کدی که می‌توانید با Android Studio آن را ساخت نمائید، می‌توانید تحت عنوان یک کتابخانه برای B4A از آن به کار گیری فرمایید.

Fabric
فابریک به عنوان مثال ابزارهای کاربردی و کار کشته بسط قابل انعطاف افزاری میباشد که بخش اعظمی از قابل انعطاف افزارهای مطرح دنیا مانند Uber، Spotify، Yelp از آن استعمال می نمایند. این ابزار بهبود دهنده، تیم ای از کیت ها را برای بسط دهندگان نرم افزار مهیا می نماید تا آن‌ها بتوانند از میان کیت های جانور، مواقعی که نیاز دارا‌هستند را گزینش نمایند و نرم افزار های خویش را توسط آن‌ها افزایش ببخشند. قابل ذکر میباشد که‌این کیت ها مشتمل بر مورد ها اکثری مثلا آزمایش بتا و ابزارهای بازاریابی و تبلیغات نیز خواهد بود.

Firebase
این مقاله رو به طبع مشاهده کنید:
راهنمای ایجاد کرد نرم افزار با پایتون به طور بی نقص و ظریف!
فایربیس یک ابزار اپلیکیشن نویسی اندروید وجود ندارد؛ بلکه تیم کلان ای از ابزارهایی میباشد که در یک پکیج جامع گرد هم آمده اند و دسته ای از سرویس ها ابری برای اینترنت و تلفن همراه را در چنگ گسترش دهندگان و طراحان ماهر نرم افزار قرار می‌دهد. این سرویس ها نیز مشمول طیف وسیعی از اقدامات برای درآمدزایی از روش قابل انعطاف افزارهای موبایلی، پذیرش اعتبار مطمئن خیس، تجزیه و ارزیابی داده ها و… می گردند. این اپلیکیشن مجانی وجود ندارد و برای برنامه نویس ها ماهر خیس از سطح تازه کار کاربرد داراست و به آنان یاری می نماید با خرید این ابزار، اکثری از مخارج پروژه های بغرنج خویش را کاهش دهند.


برچسب: طراحی اپلیکیشن در مشهد،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۳:۳۴ توسط:علی پور موضوع: نظرات (0)